۳۰ بهمن، ۱۳۹۰

کارگران بدنبال یک لقمه نان؛ بی ثباتی قیمت ها و افزایش بی رویه نرخ کالاها

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان با اشاره به اینکه عدم تناسب بین هزینه‌های زندگی و در آمد باعث شده است تا اصل مهم تناسب به فراموشی سپرده شود،خاطرنشان کرد: اکنون بی‌ثباتی قیمت‌ها و افزایش روزانه و بدون حساب نرخ کالا و خدمات باعث شده است تا امنیت اقتصادی و اجتماعی خانواده‌های کارگران به خطر بیافتد.


محمد یعقوبی در گفتگو با ایلنا در خصوص عدم تناسب بین هزینه‌های زندگی و درآمد‌ها اظهار داشت: این امر باعث شده تا اصل مهم تناسب به فراموشی سپرده شود.


او افزود: عدم پرداخت مزد عادلانه موجب شده است که کارگران به دنبال لقمه‌ای نان برای سیر کردن خانواده‌هایشان بیشترین ساعات عمر خود را در محیط کار به سر ببرند و با وجودی که انواع وام‌ها را از بانک‌ها دریافت کرده‌اند ناچارا برای حفظ آبرویشان بیش از حد کار کنند.


این فعال کارگری در خصوص اهمیت دستمزد اظهار داشت: اهمیت مزد از لحاظ اقتصادی اجتماعی وسیاسی در بند سوم اصل ۴۴ قانون اساسی اینطورآمده است که تنظیم برنامه اقتصادی کشور باید به صورتی باشد که مشکل محتوا و ساعات کار هر فرد علاوه بر تلاش شغلی فرصت و توان کاری برای خود سازی معنوی سیاسی و اجتماعی و شرکت فعال در رهبری کشور و افزایش مهارت و ابتکار را داشته باشد.


او با تاکید بر اینکه بدون تردید قدر کارگران را فهمیدن چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ موارد اجتماعی و سیاسی می‌تواند تولید کشور را افزایش دهد و شاخص‌های اقتصادی را بهبود بخشدة اظهار داشت: تصمیم گیری منطقی در مورد حداقل دستمزد کارگران یکی از پارامتر‌ها و متغیرهایی است که می‌تواند موانع تولید کشور را دچار نوسانات مثبت کرده وسبد خانوارهای آن‌ها را نیز پربار‌تر کند.




View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر