۳۰ بهمن، ۱۳۹۰

انتظامی:هیچ کس به فکر ما نیست؛ تنها قبرستان به هنرمندان اختصاص داده‌اند








  
جرس: عزت‌الله انتظامی از اعضاء هیئت مدیره خانه تئاتر با گلایه از عملی نشدن مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: متاسفانه هیچ کس به فکر هنرمندان نیست. تنها یک قبرستان به هنرمندان اختصاص داده‌اند که زمان مرگ به آنجا منتقل می‌شوند!
 







 


به گزارش خبرنگار مهر، نشست هیات مدیره خانه تئاتر صبح امروز با حضور عزت‌الله انتظامی، ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر، محمد یعقوبی، جواد اعرابی، کاظم هژیر آزاد و هوشمند هنرکار اعضاء خانه تئاتر برگزار شد. دراین نشست اعضاء خانه تئاتر خواستار اجرا شدن مطالبات و مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی در خصوص سیاست‌های هنرهای نمایشی شدند.


 


ایرج راد در ابتدای این نشست عنوان کرد: این جلسه در خصوص اجرا نشدن مصوبات شورایعالی فرهنگی در مورد تئاتر کشور است که علت اجرا نشدن این مصوبات هنوز برای خود ما نیز معلوم نیست.


 


وی افزود: اگر به بیانیه‌هایی که خانه تئاتر تا به امروز صادر کرده توجه کنیم هیچ کدام از صحبت‌ها و بیانیه‌های ما خارج از مصوبات شورایعالی فرهنگی نبوده و حتی گاهی خواستار اجرای بخش‌هایی از مصوبات شورا بوده‌ایم اما متاسفانه همواره می‌بینیم که مسئولان به مصوبات کمتر توجه می‌کنند و برخوردها به صورت سلیقه‌ای است.


 


راد خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات این شورا نظارت بر نمایش‌ها و صدور پروانه نمایش است که در ۱۴ بند آمده است. اگر این ۱۴ بند دراجرای نمایشی رعایت شود اجرای هر نمایشی بلامانع است. بنابراین زمانی که مجوز نمایشی از سوی شورای نظارت و ارزشیابی داده شد دیگر سازمان‌ها اجازه جلوگیری از اجرای نمایش را ندارند. اگر این مصوبات اجرا شود و به نتیجه برسد بسیاری از مشکلات تئاتر حل خواهد شد. این سردر گمی که در تئاتر وجود دارد به علت نبود قانونمندی است.


 


وی تاکید کرد: یکی دیگر از مسائلی که بارها در مصاحبه‌ها نیز مطرح شده این است که قرار بوده قبل از روی صحنه رفتن نمایشی با گروه ها قرارداد بسته شود اما شاهد هستیم این حرف تداوم نداشته و استمرار پیدا نکرده است. همه هنرمندان به این شکل دچار آشفتگی و سردرگمی می شود.


 


محمد یعقوبی در ادامه این نشست گفت: طبق بند ۱۴ شورای انقلاب فرهنگی، دولت موظف است که شرایط مادی و معنوی لازم را برای تولید نمایش و مکان های نمایشی به وجود آورد. اصل این ماده کلیت دارد اما معتقدم که مرکزهنرهای نمایشی دقیقا ضد این مصوبه عمل می کنند و نه تنها به برنامه هایشان عمل نمی کنند بلکه وظیفه شان را هم انجام نمی‌دهند. متاسفانه وزارت ارشاد در حال تبدیل شدن به مکانی برای سوء استفاده افراد شده است.


 


وی افزود: معاون هنری در چند ماه گذشته ازعبارتی استفاده کرده‌اند با این عنوان که "من ورود نمی‌کنم" این صحبت تا جایی اعتبار دارد که آقای شاه آبادی مشاوران کاربلد و کارشناس را برای مقامات تئاتری کشور انتخاب کنند که دلسوزانه به تئاتر نگاه کنند.


 


محمد یعقوبی تاکید کرد: معتقدم شورای حمایت تئاتر نه تنها شورای حمایت نیست بلکه به شورای عدم حمایت تبدیل شده است و نه تنها به تئاتر کمک نمی‌کند بلکه وضعیت تئاتر را بدتر می کند.


 


در ادامه این نشست عزت‌الله انتظامی گفت: گمان نمی‌کنم که مسئولان این مصوبات را تا به حال خوانده باشند چرا که طبق سلیقه خودجلو می‌روند خواست ما این است که آنچه که در این شورا ذکر شده‌است اجرا شود. متاسفانه هنرمندان ما وقتی سنشان بالا می‌رود و یا مریض می‌شوند برایشان مشکلاتی به وجود می‌آید.


 


وی ادامه داد: من پیشنهاد کردم یک بیمارستان دولتی یا خصوصی بخشی را به هنرمندان اختصاص دهد. اما متاسفانه هیچ کس به فکر هنرمندان نیست. حتی ما صندوق هنرمندان هم نداریم که در زمان نیاز پولی به هنرمندان اختصاص یابد. تنها یک قبرستان به هنرمندان اختصاص یافته که زمان مرگ به آنجا منتقل می‌شوند!


 


دومین نشست هیات مدیره خانه تئاتر ۲۰ اسفند ماه تشکیل می‌شود.



0 comments:

ارسال یک نظر