۳۰ بهمن، ۱۳۹۰

دو ناو دریایی ایران در سوریه پهلو گرفت

دو ناو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از طریق کانال سوئز وارد مدیترانه شده بودند، در یکی از بنادر سوریه پهلو گرفت.


به گزارش خبرگزاری آلمان، دو ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که وارد دریای مدیترانه شده بود روز گذشته در یکی از بنادر سوریه پهلو گرفت.


بر اساس این گزارش، این دو کشتی که یکی ناوشکن و دیگری کشتی تدارکات است، در نظر دارد طبق توافقنامه میان سوریه و ایران، به نیروی دریایی سوریه آموزش‌های لازم را ارائه دهد.


پرس‌تی وی گزارش کرد که این ناوها پس از عبور از کانال سوئز و ورود به دریای مدیترانه به شهر “طرطوس” شمال غربی “دمشق” پایتخت سوریه رسیدند.


امیر دریادار سیاری در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش از عبور هجدهمین ناوگروه این نیرو از کانال سوئز خبر داد.


سیاری افزود: همچنان که نیروی دریایی ارتش سال گذشته با حضور در دریای مدیترانه تمام منطقه را تحت تأثیر قرار داد، ناوگروه هجدهم این نیرو هم به بهترین نحو و با اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه اقتدار مملکت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذارد و به دنیا ثابت خواهد کرد که به رغم تحریم های روزافزون دشمنان در طول سی و سه سال، نیروی انسانی ما گوش به فرمان مولا ومقتدای خود امام خامنه­ای (مد ظله العالی) به توان علمی و نظامی خود می افزاید و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.


۲۵ فوریه سال قبل هم، ناو لجستیکی خارک در قالب یک ناوگروه در بندر لاذقیه سوریه پهلو گرفت.




View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر