۳۰ بهمن، ۱۳۹۰

سیب و پرتقال از خارج می آید

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران از برداشته شدن ممنوعیت واردات پرتقال و سیب خبر داد و عنوان کرد که با تعرفه چهار‌درصدی این واردات انجام می‌شود.


ته گزارش ایسنا، حاتمی با اشاره به برداشته شدن ممنوعیت واردات پرتقال و سیب اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که از اول بهمن ماه امسال واردات پرتقال و سیب با تعرفه چهار‌درصدی انجام شود.


وی ادامه داد: باید این واردات تا پایان اردیبهشت سال آینده تمام شود. حاتمی در مورد واردات نارنگی نیز بیان کرد: واردات نارنگی همچنان ممنوع است و اگر هم‌اکنون نارنگی وارد می‌شود باید از ثبت سفارش‌های پیش از اعلام ممنوعیت باشد.


وی در مورد واردات سیب و پرتقال با بیان اینکه سقفی برای آن در نظر گرفته نشده است، افزود: این واردات براساس نیاز بازار انجام می‌شود و فعالان اقتصادی در صورتی که احتیاج به واردات باشد این کار را انجام می‌دهند. طبق این سخنان سود بازرگانی واردات سیب و پرتقال از بهمن امسال صفر‌درصد و حقوق ورودی آن، همان چهار‌درصد اعمال می‌شود که در مجموع میزان تعرفه واردات این دو محصول چهار‌درصد خواهد شد.


در این مورد معاون امور گمرکی گمرک ایران گفته بود: حقوق ورودی که همچنان چهار‌درصد است، چراکه دولت نمی‌تواند به آن دست بزند اما سهم دولت سود بازرگانی است که می‌تواند آن را تغییر دهد و اکنون این رقم صفر شده است.


در همین حال، طی ماه‌های اخیر ۱/۱‌میلیون تن گندم از کشورهای آلمان، کانادا، استرالیا و برزیل خریداری کرده و دو شرکت آمریکایی نیز در این قراردادها نقش داشته‌اند.




View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر