۳۰ بهمن، ۱۳۹۰

تجاوز و شکنجه در زندان های بشار اسد؛ مدارک جدید سازمان عفو بین‌الملل








 جـــرس: در پی تداوم سرکوب و کشتار در سوریه، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است که به مدارک جدیدی از شکنجه مخالفان دولت توسط نیروهای امنیتی سوریه دست یافته است.










به گزارش بی بی سی، نیل ساموندز، از مسئولان سازمان عفو بین‌الملل، گفته است که با مردی گفت‌وگو کرده است که بخشی از دست خود را بر اثر انفجار مواد منفجره از دست داده بود.




او گفته است که بعد از این که حاضر نشد رو به عکس بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، التماس کند، نیروهای امنیتی سوریه دستش را منفجر کرده‌اند.




به گزارش بی بی سی، دیگر سوری‌هایی که در یک اردوگاه در اردن مستقر شده‌اند، می‌گویند که بازداشت‌شدگان برای مدت طولانی ضرب و شتم و در موقعیت‌های پرتنش قرار داده می‌شوند.




یکی از افرادی که در بازداشت نیروهای دولتی سوریه بوده، گفته است که وادار شده است شاهد تجاوز به یک زندانی مرد دیگر باشد.




پیش از این هم کمپین بین‌المللی آفاز که یک شبکه بین‌المللی مدافع حقوق بشر است، اعلام کرده بود که مدارک و مستنداتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد در ماه‌های گذشته، بیش از ۶۰۰ نفر از معترضان سوری زیر شکنجه نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.




این کمپین روز پنجم ژانویه از ناظران اتحادیه عرب که در آن زمان در سوریه بودند، خواسته بود تا از مراکز مورد نظر این کمپین بازدید کنند تا از توقف “شکنجه” بازداشت‌شدگان احتمالی اطمینان حاصل شود.




ادامه خشونت‌ها

همزمان با سفر یک مقام رسمی دولت چین به سوریه، خشونت علیه معترضان به دولت در این کشور ادامه داشته است.




هنوز اعلام نشده است که ژای ژون، معاون وزیر امور خارجه چین، چه پیامی برای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برده است، ولی دولت چین پیش از این، قطعنامه سازمان ملل متحد را که خواهان کناره‌گیری آقای اسد از قدرت شده بود، وتو کرده است.




در عین حال، شهر حمص، همچنان زیر آتش شدید توپخانه ارتش سوریه بوده است و مخالفان دولت می‌گویند در تظاهراتی که مردم این کشور بعد از برگزاری نماز جمعه در آخر هفته‌ها برگزار می‌کنند، چندین نفر در شهرهای مختلف سوریه هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده‌اند.




دولت چین اعلام کرده است که امیدوار است “یک راه ‌حل صلح‌آمیز و مناسب” برای مشکل سوریه حاصل شود.




کمک ۲ میلیون پوندی بریتانیا

روز جمعه، ۱۷ فوریه، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که این کشور منابع مالی لازم را برای تامین کمک‌های دارویی و پزشکی، و مواد غذایی مورد نیاز ۲۰ هزار نفر از افرادی که زندگی آنها تحت تاثیر درگیری‌ها در شهر حمص در سوریه قرار گرفته است، فراهم می‌کند.




ارزش این کمک‌ها حدود ۲ میلیون پوند اعلام شده است.




نخست وزیر بریتانیا آنچه را که در سوریه رخ می‌دهد، یک “کشتار” توصیف کرد و گفت که وضعیتی “وحشتناک” در این کشور به وجود آمده است.




او اضافه کرد که جامعه بین‌الملل باید دست به اقدامات بیشتری بزند تا “از دست این دیکتاتور ددمنش” راحت شود.




View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر