۲۴ مرداد، ۱۳۸۹

پرزيدنت اوباما از طرح بنای مسجد در محل حملات يازدهم سپتامبر در نيويورک حمايت می کند

پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، از طرح جنجال برانگيز ساختن يک مسجد در نزديکی محل حملات يازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در نيويورک، حمايت می کند.


پرزيدنت اوباما اين سخنان را در مراسم ضيافت افطار در کاخ سفيد در شامگاه جمعه، اظهار داشت. رييس جمهوری آمريکا تأکيد کرد که تعهد آمريکا به آزادی مذهب، خدشه ناپذير است.


يک نظر سنجی سی اِن اِن نشان می دهد که ۷۰ درصد آمريکايی ها با اين طرح مخالفند. پيتر کينگ، نماينده جمهوریخواه کنگره آمريکا، می گويد ساختن مسجد در محل حملات يازدهم سپتامبر نشان از «عدم حساسيت و بی توجهی» است.


پرزيدنت اوباما همچنين در بخشهايی از سخنرانی خود به مناسبت اين ضيافت افطار در کاخ سفيد گفت «من در اين ماه مبارک، رمضان کريم برای شما مسلمانان سراسر کشور، و بيش از يک ميليارد نفر از مسلمانان پهنه گيتی، بهترين آرزوها را دارم. من در اينجا مايلم در اين ضيافت به اعضای گروه های ديپلماتيک، اعضای دولتم و اعضای کنگره، از جمله راش هالت، جان کان يِرز، و دو عضو مسلمان کنگره آمريکا، آندره کارسون و کيت اِليسون، خوش آمد بگويم.»


رييس جمهوری آمريکا ياد آور شد که «در کاخ سفيد ما سنت ضيافت افطار را به جا می آوريم، سنتی که ساليان سال است اجرا می شود، همانگونه که جشنهای کريسمس، سده و ديوالی برگزار می شوند. در اين مراسم نقش مذهب در زندگی مردم جشن گرفته می شود. اين مراسم يادآوری می کنند که ما همه فرزندان خداييم و قدرت و انگيزه ما از اعتقاداتمان سرچشمه می گيرند. اين مراسم همچنين نشان میدهد که ما مردم آمريکا چه کسانی هستيم. بنيانگذاران کشور ما به واقع می دانستند که بهترين راه احترام به جايگاه مذهب در زندگی مردم احترام به آزادی مذاهب است.»


پرزيدنت اوباما در بخشی ديگر از سخنان خود افزود «بگذاريد واضح تر بگويم، من به عنوان يک شهروند و رييس جمهوری آمريکا معتقدم مسلمانان نيز حق دارند همچون حاميان مذاهب ديگر در اين کشور آداب دينی خود را به جا آورند و اين امر شامل داشتن محلی برای عبادت است.»


پرزيدنت اوباما در بخشی ديگر از سخنان خود گفت «امشب، ما بار ديگر به ياد آورديم که رمضان ماه بزرگداشت آيينی فراگير است. ماه رمضان يادآور آن است که اسلام همواره بخشی از آمريکا بوده است. اولين سفير مسلمان در ايالات متحده از طرف کشور تونس با يک ضيافت شام مغرب هنگام ايام ماه رمضان، مورد استقبال پرزيدنت توماس جفرسون قرار گرفت. اين نخستين ضيافت افطار در کاخ سفيد در ۲۰۰ سال پيش بود.»


پرزيدنت اوباما در پايان سخنرانی خود گفت «در خاتمه، بايد يادآوری کنم که ما يک ملت واحد، ناگسستنی و معتقد به يک خدای واحد هستيم. تنها با تأسی به اين جوهر واحد در قلب هر مذهب و ايمان است که می توانيم به آزادی و عدالت يکسان برای همه رهنمون شويم. با ديگران همانگونه رفتار می کنيم که می خواهيم با ما رفتار شود.»

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر