۲۵ مرداد، ۱۳۸۹

گزارش - اخراج علی کریمی از استیل آذین به دلیل «روزه‏خواری»




اخراج علی کریمی از استیل آذین به دلیل «روزه‏خواری»






مردمک -


علی کریمی بازیکن سرشناس فوتبال ایران، امروز 24 مرداد ماه به دلیل آن‌چه «رعایت‌ نکردن شئونات اسلامی در ماه رمضان و روزه‌خواری»، عنوان شد، از باشگاه استیل آذین اخراج شد، اما علی کریمی در واکنش به این بیانیه، گفت که «تمام این حاشیه‌سازی‌ها در پاسخ به یك مصاحبه است، نه چیز دیگری».



وب‌سایت رسمی این باشگاه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق دستورالعمل فدراسیون فوتبال جهت رعایت شئونات اسلامی در ماه رمضان، باید از روزه‌خواری علنی در تمرینات تیم ها خودداری شود، اما علی کریمی در میانه زمین محل تمرین اقدام به نوشیدن آب و توهین به مسئولان فدراسیون فوتبال کرده است.



باشگاه استیل آذین که از دوسال پیش به لیگ برتر ایران راه پیدا کرده است در این بیانیه اعلام کرده‌ است که لزوم رعایت این شئونات از سوی صادق درودگر سرپرست تیم به همه مربیان و بازیکنان ابلاغ شده بود و این باشگاه با اخراج علی کریمی به وظیفه دینی و قانونی خود عمل کرده است.



علی کریمی: من مسلمانم



آقای کریمی که سابقه بازی در تیم بایرن مونیخ آلمان را دارد، در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا  درمورد اتهام روزه‌خواری گفت: من یک مسلمان هستم و به مسائل دینی و مذهبی اعتقاد دارم. آن‌ها اگر چنین ادعایی داشتند چرا همان روز اعلام نکردند و اجازه دادند من برابر استقلال بازی کنم.



علی کریمی دو روز پیش، در گفت و گویی که در سایت شخصی‌اش منتشر شد، به انتقاد از مدیر فعلی باشگاه، مصطفی آجرلو پرداخت و گفت که اگر مدیر قبلی استیل‌آذین حفظ می‌شد، این باشگاه می‌توانست به قهرمانی در دهمین دوره لیگ برتر امیدوار باشد.



باشگاه استیل آذین در واکنش به این سخنان، تصمیم‌گیری در مورد علی کریمی را به پس از بازی با استقلال که دیشب برگزار شد، موکول کرد.



در شرایطی که دیشب پس از بازی، آقای کریمی بار دیگر حرف‌هایش را درباره مدیریت باشگاه تکرار کرد، اما در اطلاعیه امروز باشگاه استیل آذین اشاره‌ای به این موضوع نشده است. علی کریمی بیانیه امروز این باشگاه را «حاشیه‌سازی» دانست.



این نخستین بار نیست که علی کریمی با مدیران باشگاهش به مشکل برمی‌خورد. عباس انصاری‌فرد، مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس نیز از گزند انتقادات او در امان نماند.



از طرفی علی کریمی پیش از این با مربیان تیم ملی نیز دچار مشکل شده بود. علاقمندان به فوتبال حتما امتناع او برای حضور در تیم ملی در زمان مربیگری علی دایی را به خاطر دارند.



این بازیکن باسابقه و ملی‌پوش ایران همچنین به تازگی برای حضور در فهرست جدید تیم ملی دعوت نشد‌ که اصغر حاجیلو سرپرست تیم ملی فوتبال ایران دلیل آن را بی‌انگیزگی و بی‌میلی علی کریمی عنوان کرد.



هرچند کریمی در واکنش به عدم دعوت از وی برای حضور در جمع ملی‌پوشان گفت: اگر افشین قطبی جسارت داشته باشد، می‌گوید که چرا اسم من را خط زده است. من نه مصدوم بودم و نه در اردوی تیم ملی در اتریش بد کار کردم و الان هم آماده هستم، اما این مربی تیم ملی است که تصمیم‌گیرنده است.








View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر