۲۴ مرداد، ۱۳۸۹

علیخانی: وزیر بهداشت با دو معاون رئیس‌جمهور بر سر احداث بیمارستان‌های جدید اختلاف دارد

پارلمان‌نیوز: عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس از عملكرد معاونت راهبردی ریاست جمهوری برای تامین تعداد نیروی مورد نیاز وزارت بهداشت و درمان در بیمارستان‌ها انتقاد كرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام قدرت الله علیخانی در نطق میان خود در صحن علنی مجلس با اشاره به یكی از مصوبات سفر هیات دولت به حوزه‌ی انتخابیه‌اش در اردیبهشت سال گذشته در مورد مصوب شدن چارت تشكیلات بیمارستان جدیدالتاسیس «مینودر» قزوین به عنوان تنها بیمارستان ساخته شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اكنون پس از گذشت یكسال از این مصوبه معاونت راهبردی ریاست جمهوری اقدامی در این رابطه انجام نداده است.

وی همچنین به ملاقاتش با وزیر بهداشت و درمان اشاره و اظهار كرد: در این ملاقات وزیر بهداشت اعلام كرد كه در حال حاضر برای 11 هزار و 400 تخت آماده بهره‌برداری برای بیمارستان و بیماران در سراسر كشور به 17 هزار و 500 نفر نیرو نیاز است كه بایستی برای این تعداد نیرو چارت تشكیلاتی از سوی فروزنده و دكتر عزیزی مصوب گردد. این در حالی است كه در چنین شرایطی مردم در سراسر كشور گرفتار چنین مصوباتی هستند و معاونت راهبردی ریاست جمهوری اقدامی در این رابطه انجام می‌دهند.

این عضو فراكسیون خط امام (ره) مجلس در ادامه خطاب به رییس‌جمهور، گفت: معاونان شما یعنی فروزنده و عزیزی این كار را انجام نمی‌دهند تا مردم استان ما در سراسر كشور همچون سنندج، قزوین، قم، دامغان، سمنان، خوزستان، شیراز، كرمان، خراسان جنوبی، كردستان، كرمانشاه، بناب، تبریز، ارومیه، گیلان، شهركرد، بیرجند، مازندران، اهواز، ایلام، زاهدان، ساوجبلاغ، تهران و ... از آن بهره‌برداری نمایند.

علیخانی افزود: در حالی برای راه‌اندازی و ادامه‌ی كار این بیمارستان به 17 هزار و 500 نفر نیرو احتیاج است. عزیزی یكی از معاونت‌های ریاست جمهوری به بنده گفت وزارت بهداشت و درمان این تعداد نیرو را در اختیار دارد اما نمی‌تواند از ظرفیت‌هایش استفاده نماید و در مقابل وزیر بهداشت این موضوع را كتمان كرد.

وی یكی از لوازم ایجاد رضایت برای مردم را در اختیار گذاشتن امكانات بهداشتی و درمانی عنوان و اظهار كرد: انتظار می‌رود رییس‌جمهور به این موضوع توجه نماید چون بهترین ثواب در این ماه مبارك پرداختن به این قضیه است. در این رابطه بایستی همه كمك نمایند تا دولت معاونین خود را وادار نماید تا این چارت تشكیلاتی را تصویب كنند.

نماینده‌ مردم قزوین در خانه‌ ملت، همچنین با اشاره به مشكل اتوبان تهران – قزوین، گفت: معاون اول رییس‌جمهور حدود شش ماه پیش با كلنگ‌زنی این اتوبان از بهره‌برداری اتوبان در طول یكسال به خبر داد كه فكر می‌كنم تا الان فاتحه این كار خوانده شده است. چون در این رابطه وزیر راه به وجود موانعی همچون ارتش و نیروهای مسلح اشاره كرده است.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر