۰۳ آذر، ۱۳۸۸

محمد عطریانفر به طور موقت آزاد شد


دادستان تهران اعلام كرد که محمد عطریانفر، عضو شواری مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، امروز با وثیقه  ۵۰۰  میلیون تومانی به طور موقت و به دستور رییس شعبه ۱۵  دادگاه انقلاب اسلامی تهران از زندان آزاد شد.
وی از سرشناس‌ترین بازداشت شدگان پس از انتخابات در ایران است که از نامزدی میرحسین موسوی حمایت کرده بود.
با وجود این که خبر آزادی موقت عطریانفر امروز اعلام شد، اما بر اساس اطلاعات غیررسمی، وی از چند روز پیش از زندان آزاد شده است.
عطریانفر یک هفته پس از برگزاری انتخابات و در پی اعتراض‌ها به تقلب گسترده در آن، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد، اما در اولین جلسه از محاکمه‌های دسته جمعی بازداشت شدگان که در مردادماه برگزار شد، علیه کارها و گفته‌های قبلی خود و دیگر اصلاح طلبان سخن گفت.
مجموعه سخنان عطریانفر و محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز دو ماه پس از انتخابات از تلویزیون پخش شد.
همچنین او در دوران بازداشت در «میزگرد» تلویزیونی همراه با سعید حجاریان و سعید شریعتی حاضر شد و درباره مسائل كشور و دلایل «تغییر نگرش و تحولات فكری» خود سخن گفت.
وکیل محمد عطریانفر به خبرگزاری فارس گفته بود که دادگاه انقلاب اسلامی حکم اولیه‌ موکل او را صادر کرده است.
محمود علی‌زاده طباطبایی می‌گوید: طبق قانون، ۲۰ روز فرصت داریم که نسبت به حکم صادره اعتراض کنیم و درخواست تجدید نظرخواهی ارائه بدهیم که این کار را خواهیم کرد.
با این حال نوع و شدت مجازاتی که دادگاه انقلاب برای عطریانفر در نظر گرفته، هنوز اعلام نشده است.
عطریانفر یکی از فعالان سرشناس سیاسی و از نزدیکان اکبر هاشمی رفسنجانی به شمار می آید. وی سال ها مدیریت روزنامه های همشهری و شرق را بر عهده داشت.


0 comments:

ارسال یک نظر