۰۵ آذر، ۱۳۸۸

هشدار آیت‌الله خامنه‌ای به رسانه‌ها در ایران

رهبر جمهوری اسلامی ایران از عملکرد رسانه هایی که به گفته او "دائما به دنبال ایجاد اختلاف، بدبینی و شایعه" هستند به شدت انتقاد کرده است.

آیت الله علی خامنه ای روز چهارشنبه ۴ آذر (۲۵ نوامبر) در دیدار با جمعی از نیروهای بسیجی، فضای رسانه ای ایران را "فضای تهمت زنی و شایعه سازی بر ضد مسئولان کشور" توصیف کرد و گفت: "به کسانی که به دنبال مصالح کشور هستند توصیه می کنم که از این اختلاف های جزئی و غیراصولی صرفنظر کنند... این گونه کارها در جهت خواست دشمن است، زیرا مسئولان کشور اعم از رئیس جمهوری، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همه کسانی هستند که زمام کشور را به دست دارند و مردم باید به آنها اعتماد و حسن ظن داشته باشند".

به نظر می رسد این سخنان رهبر جمهوری اسلامی ضمن اینکه می تواند هشداری به رسانه های داخلی ایران محسوب شود، نوعی دلجویی از اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم هست که از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه، به دلیل اتهاماتی که محمود احمدی نژاد در جریان مبارزات انتخاباتی به او وارد کرد و در اعتراض به برخوردهایی که با اعتراضات پس از انتخابات صورت گرفت، تا حدودی منزوی شده است.

آقای خامنه ای در عین حال از انتقاداتی که به مسئولان برگزاری این انتخابات وارد شد هم گلایه کرد.

او گفت که "تردیدافکنی های بعد از انتخابات" در موردعملکرد وزارت کشور و شورای نگهبان، "بسیار مضر" و در جهت خواست "دشمن" بوده است.

تقریبا تمام رهبران و چهره های اصلی جناح اصلاح طلب در ایران، به حمایت علنی برخی اعضای شورای نگهبان از آقای احمدی نژاد و نحوه برگزاری و نتایج اعلام شده انتخابات اعتراض کردند و گفتند که در این انتخابات "تقلب گسترده" و "مهندسی آرا" صورت گرفته است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد جناح اصلاح طلب در انتخابات، در جریان اعتراضات پس از اعلام نتایج انتخابات، عملا رهبری معترضان را به دست گرفته اند و هنوز بر خواسته ها و حرف های خود پافشاری می کنند.

با این حال آیت الله خامنه ای این اعتراضات را تحت تأثیر دشمنان خارجی نظام جمهوری اسلامی و بخشی از "جنگ نرم" علیه حکومت خود می داند.

آقای خامنه ای گفت: "دشمن در جنگ نرم تلاش دارد تا با استفاده از ابزارهای فرهنگی و ارتباطی پیشرفته و با شایعه و دروغ پراکنی و استفاده از برخی بهانه ها، میان آحاد مردم تردید، بدبینی و اختلاف ایجاد کند".

او عقیده دارد که دشمنان جمهوری اسلامی در جریان حوادث پس از انتخابات ایران هم "به بهانه انتخابات" بدبینی و اختلاف ایجاد کردند تا در این فضا، "عناصر مغرض و خائن" خود را وارد صحنه کنند، اما "به دلیل بصیرت مردم" موفق نشدند.

آیت الله خامنه ای به بسیجیان گفت که اولویت اصلی ایران در حال حاضر "مقابله با جنگ نرم دشمن" است، اما در عین حال به آنها هشدار داد که "نمی شود هر فردی را به دلیل یک خطا، منافق نامید و همچنین نمی توان هر فردی را به دلیل اختلاف نظر و دیدگاه، ضد ولایت فقیه خواند".

0 comments:

ارسال یک نظر