۰۲ آذر، ۱۳۸۸

تعطیلی طرح عفاف با دستور احمدی نژاد


به گزارش جهان، به دنبال تصويب طرح گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال84 و در ماههاي پاياني رياست خاتمي بر اين شورا ، با گذشت 4 سال از ابلاغ اين مصوبه هنوز هيچ اقدام عملي از سوي دولت صورت نگرفته است.

گفته مي شود اين طرح در ابتداي مديريت صفارهرندي بر وزارت فرهنگ و ارشاد با رويكردي متفاوت در حال عملي شدن بود كه همين نيز با واكنش احمدي نژاد مواجه شده و صفار از اجراي اين مصوبه حتي به صورت ناقص نيز نهي شده است.

از سوي ديگر اخبار رسيده حكايت از اين دارد كه رييس جمهور ضمن مخالفت صريح با اين طرح، تلاش دارد تا طرح جامع گسترش فرهنگ حجاب و عفاف را كه براي هر يك از وزارتخانه ها وظايفي را مشخص كرده است با صورت و شكلي متفاوت در وزارت كشور پيگيري كند.

این درحالی است که مصوبه شورای انقلاب فرهنگی لازم الاجرا است و نهاد های اجرایی نمی توانند به هیچ بهانه ای این مصوبات را تعطیل کنند یا تغییر دهند.

در همین رابطه برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به شدت نسبت به عدم اجرای این طرح در دولت معترضند.

گفتني است اقدامات ارزشمند ناجا در اجراي طرح امنيت اجتماعي كه مقابله با بدحجابي يكي از وظايف مصوب در طرح جامع گسترش فرهنگ و عفاف بوده است، با واكنش صريح احمدي نژاد در سالهاي اخير مواجه شده است.

اين در حالي است كه برخي آگاهان نيز از نارضايتي رهبر معظم انقلاب از نحوه رويكرد و اقدامات دولت احمدي نژاد نسبت به اين طرح خبر مي دهند.


1 comments:

ناشناس در

ahmadi nejad 1 haroom zadast
madaresh rospi kesafati bode k vagti dashte kesafat kari mikarde pesaresho miborde k unma bebine che madare jendei dare
hala in jakesh e haroom zade bozorg shod va 1 jakesh tar az khodesh kardesh raees jomhoor
unam vase hale oqdehaye dorane zibaye kodakish TARHE EFAAF sader kard

ارسال یک نظر