۰۲ آذر، ۱۳۸۸

برخورد با 20 دانشجوی دانشگاه گیلان انتقام کشی از معترضان به صفار هرندی

انتقام کشی از معترضان به صفار هرندی
این اعتراضات در دانشگاه گیلان البته بی سابقه نبود و حدود یک ماه پیش از حضور صفارهرندی در همین دانشگاه گیلان، دانشجویان در اعتراض به سخنرانی نظام الدین موسوی، سردبیرروزنامه جوان (نزدیک به اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به وی یک جلد قانون اساسی هدیه داده بودند. گزارش این واقعه را می توانید در این جا ببینید.

گرچه هنوز احکام صادره برای دانشجویان معترض به صفار هرندی به طور رسمی اعلام نشده است، اما یکی از مسوولان دانشگاه خطاب به یکی از معترضان گفته است:" بلایی به سرتان می آوریم که دیگر کسی هوس اعتراض نکند."

همزمان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان – یکی از تشکل های حامی محمود احمدی نژاد و بانی مراسم سخنرانی صفار هرندی در دانشگاه گیلان - با صدور بیانیه شدیداللحنی، از مسوولان دانشگاه خواسته است تا با معترضان برخورد کند. در بخشی از بیانیه تشکل فوق خطاب به دانشجویان منتقد آمده است:" ما هم از عملکرد و افراط گری مسئولین دانشگاه معترضیم که از سر خیر خواهی به شماها مهلت بیش از حد دادند تا اصلاح گردید که نه تنها اصلاح نشدید بلکه دیگران را هم با خود به این ورطه کشانده و غرق ساختید، دیگر مهلت شما پایان یافته و زمان فرو پاشیتان فرا رسیده... ما این قول را به دانشجویان که حقوقشان ضایع شده می دهیم که همه ی این افراد خاطی و بر هم زننده ی نظم، شناسایی شده و به دست قانون سپرده خواهند شد تا دیگر شاهد چنین بی حرمتی به فضای مقدس دانشگاه و دانشجو نباشیم."

به عقیده فعالان دانشجویی، لحن تهدید آمیز این بیانیه حکایت از در پیش بودن برخوردهای بیشتر با دانشجویان معترض به سخنرانی صفار هرندی دارد. نگرانی اصلی دانشجویان از این است که برخوردها، از خارج از دانشگاه مدیریت شده و صدور احکام نیز از سوی برخی نهادهای امنیتی خارج از دانشگاه صورت گیرد. این دانشجویان برای اثبات سخنان خود، به نحوه بازجویی از دانشجویان در ابتدای سال اشاره می کنند که توسط یکی از نهادهای امنیتی در کلاس های درس انجام گرفته بود.

0 comments:

ارسال یک نظر