۱۵ آبان، ۱۳۸۸

انتقال اعضای بازداشت شده سازمان ادوار تحکیم به بند 209

محمد صادقی عضو بازداشت‌شده شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت، چهارشنبه شب در تماسی با منزل از نگه‌داری خود در سلول انفرادی بند 209 زندان اوین خبر داد. وی که شب 12 آبان ماه با ورود نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شده بود، در این تماس تلفنی شرایط خود را مناسب توصیف کرد. همچنین خبرهای رسیده حاکی از این است که حسن اسدی زیدآبادی و حجت شریفی دیگر اعضای بازداشت‌شده سازمان دانش‌آموختگان ایران نیز در بند 209 به سر می‌برند.
 به نقل از کمیته گزارشگران ، سازمان دانش‌آموختگان، از جمله تشکل‌هایی است که در جریان بازداشت‌های گسترده فعالان سیاسی پس از انتخابات، شماری از اعضایش بازداشت و روانه زندان شدند. احمد زیدآبادی دبیر کل این سازمان، پس از گذشت بیش از 4 ماه از بازداشتش، هفته گذشته بند 350 زندان اوین انتقال یافت. وی پیش از آن در سلول انفرادی نگهداری می‌شده است. دادگاه رسیدگی به اتهامات زیدآبادی قرار است، روز یکشنبه در شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شود.
عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت نیز، که در تاریخ 30 خردادماه بازداشت شده بود، همچنان در وضعیت بلاتکلیفی در بند 209 نگهداری می‌شود محمد صادقی و حسن اسدی زیدآبادی، در ماه‌های گذشته بارها از سوی نهادهای امنیتی احضار شده و مورد تهدید قرار گرفته بودند.

0 comments:

ارسال یک نظر