۱۲ اردیبهشت، ۱۳۹۱

نظرات مردم ابوموسی درباره ادعای امارات



ادعاهای واهی امارات درباره مالکیت بر جزیره ابوموسی باعث شد ایرانیان بیش از پیش علاقه خود را به خاک ایران نشان دهند آنقدر که تجربه دیدن این جزیره را به زودی در برنامه های سفر خود می گذارند. از سوی دیگر ساکنان جزیره با بی اهمیتی نسبت به اظهارات و تهدیدها بار دیگر ثابت کردند ابوموسی ایرانی ترین جزیره خلیج فارس است.



به گزارش مهر، جزیره ابوموسی تا بندرعباس 283 کیلومتر و تا بندر شارجه 65 کیلومتر فاصله دارد. این جزیره که از شمال به تنب کوچک و از شمال شرقی به جزیره تنب بزرگ نزدیک است جنوبی ترین جزیره ایران است. جزیره ای که در آن 6 هزار ایرانی زندگی می کنند و حدود 8/12 کیلومتر مربع مساحت دارد.



کشورهای بیگانه به دلیل موقعیت استراتژیک جزیره همیشه قصد داشته اند هر طور شده آنها را از آن خود کنند چه زمانی که در اختیار بریتانیایی ها قرار گرفت چه اکنون که اعراب کشور تازه تاسیس امارات ادعای مالکیت بر آن را دارند. آن هم به دلیل سکونت تنها چهار نفر اماراتی در روستای کوچکی در ابوموسی. با جمعیتی که بیشتر آنها ملیت کشورهای دیگر را دارند.



در این میان ادعای مالکیت اماراتی‌هایی که تا 40 سال پیش جهان کشوری به این نام را به رسمیت نمی شناخت بر جزایر سه گانه خلیج فارس از جمله ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به حدی برای ساکنان جزیره ابوموسی بی اهمیت است که تنها در مقابل شنیدن این صحبتها عنوان می کنند اماراتی ها رعیتهایی بودند که ایران اجازه داد گوسفندشان را برای چرا به این سرزمین بیاورند اما حالا که عده محدودی از آنها در ابوموسی اجازه اقامت دارند ادعا می کنند جزیره مال آنهاست درحالی که اگر حتی یک بار به جزیره سفر می کردند متوجه اشتباهاتشان می شدند!


 


نیشخند اهالی جزیره ابوموسی به اظهارات اماراتی ها

کارشناسان مسائل بین المللی هم این روایت اهالی را که شیخ نشینان عرب زمانی با اجازه دولت ایران برای چرای گوسفندان از مراتع سرسبز خلیج های ایرانی استفاده می کردند تایید می کنند.



با این حال مردم جزیره ابوموسی هر کدام نظرات مختلفی و البته واحدی درباره ادعاهای واهی امارات دارند.



 








مانند قاسم رستاخیز که کارش ماهیگیری در آبهای خلیج فارس است. رستاخیز هم مانند بسیاری از اهالی جزیره اهل بندرعباس است و برای گذراندن زندگی چند سالی است به اینجا آمده و تنها از همین راه نان می خورد.



او هم مانند اهالی دیگر جزیره درباره ادعاهای امارات نیشخندی می زند و می گوید: ابوموسی خاک ایران است. مال ماست. امارات هم زیاد حرف می زند چون نمی تواند این خاک را از ما بگیرد. آنها حتی حق حرف زدن هم ندارند.



رستاخیز ادامه می دهد: وقتی این صحبت ها مطرح شد مردم اینجا هیچ واکنشی نشان ندادند چون مطمئن هستند امارات نمی تواند با ایران مقابله کند و نیروهای نظامی جزیره هم حق پرواز در آسمان و شنا در خلیج را به آنها نمی دهند به همین دلیل از اینکه می بینیم خارجی ها چقدر از اینکه جزیره مال ایران است حسودی می کنند، خوشحالیم!


 


اماراتی ها از پوشش زنان در مراسم استقبال از احمدی نژاد تعجب کردند

در همین حال اعظم کریم زاده، همسر رستاخیز که متوجه می شود صحبت درباره ابوموسی است می گوید: وقتی رئیس جمهور به اینجا آمد اماراتی ها ادعا کردند که ابوموسی مال آنهاست چون تا به حال مقامات مسئول اینجا نیامده بودند اما شنیدم که عربها گفته اند چرا زنان ابوموسی به جای چادر بندری چادر مشکی به سر کرده اند مگر آنها عرب نیستند؟ این نشان می دهد که حتی نمی دانند که همه مردم جزیره ایرانی هستند و از آنها فقط تعداد محدودی در جزیره زندگی می کنند.



بی اهمیتی ایرانیان ساکن آبی ترین جزیره خلیج فارس نسبت به این موضوع را حسن زاهدی هم تایید می کند و همانطور که به مشتری های مغازه لوکس فروشی اش پاسخ می دهد می گوید: یکی از عرب ها گفته که به زودی یک کشتی به جزیره می فرستد اما اماراتی ها نمی توانند از آسمان وارد جزیره شوند پس باید شناکنان بیایند که در آن صورت ما آنها را در تور ماهیگیری می اندازیم.


 


متجاوزان را مانند ماهی با نیزه شکار می کنیم

این تهدیدات و اظهارات واهی اعراب امارات به حدی برای مردم جزیره خنده دار است که محمد شرفی از ماهیگیران جزیره می گوید: برخی از ماهی های جزیره را با نیزه شکار می کنیم بگذارید اماراتی ها پایشان به جزیره برسد آنها را با نیزه گرفته و تحویل می دهیم!



او که از 15 سال پیش برای کار به جزیره آمده می گوید: آن زمان که عرب ها برای چراندن گوسفندهایشان به اینجا آمدند نباید اجازه می دادیم که تا هر وقت دوست داشتند در جزیره بمانند آن وقت دیگر نمی توانستند ادعای تصاحب سرزمین مان را بکنند!



رد ادعاهای اماراتی ها درباره جزایر ایرانی حتی در میان کودکان دبستان جزیره ابوموسی نیز نمود دارد آنقدر که اگر از یزد هم به این جزیره آمده باشند خود را جزیره ای می نامند مانند حسین علیپور دانش آموز کلاس دوم راهنمایی که می گوید: شنیده ام امارات درباره جزیره ما چه گفته اما می دانم که هیچ وقت نمی تواند بگوید ابوموسی جزیره آنهاست چون حتی در کتابهای جغرافی و تاریخی هم آمده که اسم جزیره ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک ایرانی است...


 



View Original Article


تنها مانع حضور تندروها در مجلس


مرحله دوم انتخابات مجلس قرار است روز جمعه 15 اردیبهشت برگزار شود. در این میان انتخاب 25 نماینده از شهر تهران حساسیت این انتخابات در این شهر را بیشتر کرده است. با این وجود به نظر می رسد بعضی گروهها مایل نیستند انتخابات در فضایی پرشور و با حضور حداکثری مردم برگزار شود. لزوم شرکت حداکثری در مرحله دوم انتخابات مجلس چیست؟



علی دورانی فعال سیاسی در گفتگو با فرارو گفت: «انتظار این است که همه تشکل ها و گروههایی که در انتخابات دستی در آتش دارند کمک کنند که مرحله دوم انتخابات هم مانند مرحله اول با شور و هیجان لازم برگزار شود و در واقع شهر تهران به خاطر حساسیتی که دارد و به دلیل اینکه بسیاری از کاندیداهای شاخص و تاثیرگذار در مجلس از لیست تهران وارد مجلس می شوند رنگ و بوی لازم انتخاباتی را بگیرد.»



وی ادامه داد: «اما متاسفانه دیده می شود برخی گروهها که حضور حماسی و حداکثری مردم را به نفع خود نمی بینند هیچ کمکی نمی کنند تا شهر شرایط انتخاباتی بگیرد و در واقع حس و حال انتخابات در مردم ایجاد شود و به بهانه های واهی و توجیه های خاصی مانند اینکه به خاطر صرفه جویی و یا جلوگیری از اسراف اعلام می کنند ما تبلیغات شهری نمی کنیم؛ در حالی که ما می بینیم اینها مجالس آنچنانی می گیرند و در این مجالس شام های آنچنانی هم می دهند.»



وی افزود: «افراطیون و تندروها علاقه مند نیستند که حضور مردم حداکثری باشد چون حضور حداکثری مردم را به ضرر خود می دانند و احساس می کنند اگر مردم حضور خوبی داشته باشند انتخاب بهتر و کامل تری خواهند داشت و در واقع لیست های خاصی که چهره های تندرو و افراطی در آن هستند نمی توانند رای بیاورند.»



این تحلیل گر مسائل سیاسی تصریح کرد: «در صورتی که اگر این گروهها منافع نظام را در نظر داشته باشند حتما دچار یک خبط سیاسی هستند. در واقع هرچه مشارکت بالا رود هم از دیدگاه کلان به نفع نظام است یعنی اینکه ما اگر در دور دوم مشارکت بالایی داشته باشیم (گرچه انتظار نیست همان درصد مشارکت در مرحله اول باشد اما بنا به جایگاه خود حضور حداکثری وجود داشته باشد) به لحاظ منافع ملی و پشتوانه سیاسی نظام کمک حائز اهمیتی خواهد بود.»



دورانی اظهار داشت: «حضور در همه انتخابات از جمله دور دوم انتخابات مجلس جزو مطالبات رهبری است که در همین انتخابات هم ایشان فرمودند  کار انتخابات تمام نشده و دور دوم هم اهمیت دارد.»



وی افزود: «فارغ از این دیدگاه کلان در تعیین مصادیق هم هرچه مردم حضور بیشتری در انتخابات داشته باشند طبیعتا انتخاب های آنها بهتر و همه جانبه تر خواهد بود و در واقع رای مردم به مصادیق بهتری که بتوانند در مجلس جدید تاثیرگذارتر باشند تعلق خواهد گرفت.»



این فعال سیاسی تاکید کرد: «در هر صورت حضور حداکثری مردم از جنبه های مختلف هم به نفع نظام خواهد بود و هم به نفع مجلس مستقل، شجاع و مقتدری است که بتواند با رای بیشتر انتخاب بشود.»



وی گفت: «نقطه مقابل این وضعیت، کسانی هستند که علاقه مند نیستند انتخابات پرشور باشد تا بتوانند در فضای کمرنگ انتخاباتی از راه و روش ها و مکانیسم های خاصی کاندیدای خود را به مجلس بفرستند که طبیعتا آن کاندیداها، افراد ضعیفی خواهند بود که در وضعیت فعلی هم مشاهده می کنیم کاندیداهایی که با این سمت و سو و با این هیجانات خاص سیاسی در مجلس حضور داشتند اگر هم قرار بود منتقدین و ناظرین علاوه بر قانون گذاری بر کار دولت نظارت بایسته و شایسته ای داشته باشند با مباحث متلاطم و اظهارنظرهای متناقض خود همواره مایل بودند جو مجلس را عوض بکنند و مانع از نظارت مجلس بر دولت باشند.»



وی تصریح کرد: «یکی از نقاط ضعف مجلس هشتم حضور افراطیون و کسانی بود که تکلیف آنها مشخص نیست. همان کسانی که می گویند آقای احمدی نژاد را بدون آقای مشایی قبول داریم اما در عمل خود آقای احمدی نژاد می گوید بدون آقای مشایی من برنامه خاصی ندارم و اینها در همین تناقض مجلس را هم گرفتار مشکلاتی می کنند که در مجلس هشتم شاهد آن بودیم.»



این فعال سیاسی خاطرنشان ساخت: «امیدورایم تشکل هایی که اعتقاد جدی تری به نظام دارند و منافع نظام را به منافع شخصی و حزبی خود همیشه ترجیح داده اند کمک کنند که شرایط و بستر حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود که یکی از آن شرایط طبیعتا این است که ما رنگ و بوی شهر را انتخاباتی کنیم تا هم مردم را به سمت شرکت در انتخابات هدایت کنیم و هم ذهن آنها را درگیر کنیم که بتوانند در فرصت باقی مانده انتخاب اصلح را داشته باشند.»



دورانی در پایان ضمن تاکید بر این موضوع که افراطیون خواستار کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند زیرا حضور حداکثری مردم مانع از رای آوری و حضور آنها در مجلس می شود گفت: «ما هرموقع حضور حداکثری مردم در انتخابات را داشته ایم انتخاب مردم بهتر بوده و به سمت نمایندگان معقول، معتدل، شجاع و مستقلی رفته که در واقع این فاکتورها در افراطیون و تندروها وجود ندارد.»


 


View Original Article


پس‌ لرزه‌ های بورس ادامه دارد


علی رغم افزایش شاخص کل بورس در فروردین ماه سال جاری ،شاهد کاهش ۲۴درصدی تعدادخریداران در بازار بورس بودیم. بسیاری از کارشناسان افزایش شاخص کل را ناشی از عملکرد مثبت چند شرکت بزرگ می دانند و معتقدندبسیاری از شرکتها عملکرد مطلوبی نداشتند.



به گزارش خانه ملت، شرایط موجود بازار بورس ما را بر آن داشت تا در همین رابطه نظر چند تن از نمایندگان مجلس را جویا شویم.یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بورس علی رغم قدمت کم نسبت به سایر کشورها بدعمل نکرده است.




ضعف مدیریت اقتصاد لرزه بر اندام بورس انداخته است

محمد کاظم دلخوش اباتری در گفت و گو با خانه ملت گفت: یک سری از نوسانات بورس ناشی ازضعف در اقتصاد کشور، تولید و بحران در بازار جهانی است.



نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با ایجاد نظم در اقتصاد کشور، جلوگیری از احتکار و سود جویی در بازار، حمایت از تولیدوعرضه کالاهای  قابل عرضه در بورس به رشد شاخص هادربازار کمک خواهد کرد.



عبدالرضا ترابی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این باره به خانه ملت گفت: سوداگری سکه و ارز به بازار بورس اوراق بهادار ضربه زد.



نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: سال گذشته با کاهش سود سپرده ها و اوراق مشارکت نقدینگی از سمت بانکها به سمت طلا و سکه رفت.



به گفته وی برای افزایش جذابیت بازار بورس سیاست تک نرخی شدن ارز باید هرچه زودتر اعمال شود و نرخ۱۲۲۶تومانی دلار برای سال ۹۱تثبیت شود.



وی معتقد است تا زمانی که دلال بازی برچیده نشود نقدینگی به سمت تولید نمی رود.



ترابی با اظهار تاسف نسبت به این که دلالی گریبانگیر اقتصاد کشور شده است گفت: دولت نباید اجازه می داد ارز چند نرخی می شد.



در همین راستا سید روح الله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار به خانه ملت گفت: این که تعدادخریداران را ماهانه مقایسه کنیم مقایسه درستی نیست.



میرصانعی گفت: فروردین سال قبل بازار خیلی مثبت و خوب بود و با هجوم سرمایه گذاران مواجه بودیم، امسال هم شاخص ها مثبت بود اما تعدادخریداران مانند سال قبل نبود.



وی در این خصوص که تعداد شرکت های دارای عملکرد مثبت در بورس کم است و بقیه شرکت ها با افت قیمت مواجه اند گفت:به عموم مردم توصیه می کنیم که اگر برای ورود به بازار سرمایه اطلاعی ندارند و توان تحلیل وضعیت شرکتها برای سرمایه گذاری را  ندارند برای سرمایه گذاری به صندوق های سرمایه گذاری مراجعه کنند.


 


View Original Article


بده بستان با خبرنگار برای ترانسفر آقازاده!

یک چهره معروف فوتبالی اخیرا برای ترانسفر فرزندش ترجیح داده از موقعیت یک خبرنگار ورزشی در رسانه ملی سوء استفاده کند.



به گزارش قانون، این فرد معروف که در یک باشگاه پرطرفدار تهرانی جزو چهره‌های با نفوذ به حساب می‌آید اخیرا از یک خبرنگار ورزشی درخواست کرده که فراهم کردن شرایط ترانسفر و همچنین حمایت از فرزندش در رسانه ملی را در دستور کار خود قرار دهد.



این تعامل که جنبه بده بستان به خود گرفته است در حالی به نگرانی نهادهای نظارتی منجر شده که این خبرنگار ورزشی در رسانه ملی البته حضوری حداقلی دارد. البته این خبرنگار  به آقای معروف قول همکاری هم داده است.



گفتنی است، بازیکنی که قرار است از رانت پدر معروفش استفاده کند از لحاظ فنی هیچ گاه نتوانسته نظر مثبت کارشناسان فوتبال را به خود جلب کند.



به گزارش قانون، نهادهای نظارتی بیش از هر چیز دیگر درباره مانورهای تبلیغاتی خبرنگار ورزشی که در رسانه ملی حضور کمرنگی دارد، حساس شده‌اند.

View Original Article


گروگانگیری به سبک فیلم‌ سینمایی


در پی تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی110 مبنی بر سرقت مسلحانه از جایگاه سوخت ولی‌عصر شهرستان نهاوند در استان همدان، بلافاصله دو اکیپ از عوامل گشت کلانتری 11 و یک اکیپ از یگان امداد پلیس به محل اعزام شدند.



به نوشته جام جم؛ با حضور ماموران در محل معلوم شد، سارق مسلح که نقاب به چهره داشته متصدی جایگاه را به گروگان گرفته و وی را به دفتر اداری جایگاه منتقل کرده است و تهدید می‌کند در صورت مداخله پلیس گروگان را خواهد کشت.



به دنبال این تهدید، ماموران با کنترل محل با هماهنگی اداره برق و گاز شهرستان، برق و گاز منطقه را قطع کردند و در ادامه عوامل آتش‌نشانی و فوریت‌های پزشکی به محل اعزام شدند.



در این هنگام ماموران اطراف جایگاه را محاصره کردند و سارق که خواستار خودرو برای فرار شده بود، برای آن که نشان دهد تهدید وی برای قتل گروگان جدی است، دو تیر به سمت ماموران شلیک کرد ولی گلوله‌ها به کسی اصابت نکرد.



سرانجام پس از دقایقی ماموران با شگردهای خاص پلیسی سارق را خلع سلاح و دستگیر کردند.



از سارق مسلح یک فقره سلاح جنگی و 11 فشنگ کشف و ضبط و مرد گروگان نیز آزاد شد. با دستور قضایی متهم برای تحقیقات در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.


View Original Article


اکرمی: احمدی‌نژاد کم آورده است!


عضو جامعه روحانیت و نماینده مجلس هشتم تصریح کرد: بنده به عنوان یک نماینده نظر ایشان را در رابطه با تعریفی که از نظارت دادند به هیچ وجه قبول ندارم و به هر صورت آنچه در قانون آمده است، تفسیرش با شورای نگهبان است و نظارت به عهده مجلس شورای اسلامی است.



به گزارش ایلنا؛ اکرمی افزود: به طور کلی باید بگویم که آقای رییس جمهور باید در مقابل قانون تمکین کند و این رفتار ایشان نه به نفع دولت و نه نفع نظام است.



نماینده مردم تهران در مجلس هشتم افزود: آقای احمدی‌نژاد به حاشیه سازی علاقه‌مند است و هر از گاهی با ایجاد حاشیه می‌خواهد ناتوانی‌های دولت در حل مشکلات مردم مانند بیکاری، گرانی و تورم را را با حاشیه سازی بپوشاند و معتقدم ایشان کم آورده‌اند.



وی گفت: موضوع انتصاب مرتضوی، موضوع آقای ملک‌زاده و بحثی که در رابطه با نظارت توسط آقای احمدی‌نژاد مطرح شد با هدف حاشیه سازی است.


View Original Article


دوربین امروز/ حمام دیجیتال/ دوچرخه نارنجی/ دهنش سرویس شد/ هیپنوتیزم کوسه و...

 


مراسم بزرگداشت روز کار و کارگر بعد از ظهر روز دوشنبه در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد


 



 


عکاس: اشرف طباطبایی


 


=========================


نشا کاری در روستای زاغده در شهرستان آمل


 



 



 



 


=========================


کارخانه کشتی سازی جزیره صنعتی صدرا ـ بوشهر


 



 



 


=========================


دهمین نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه، حمام و استخر


 



 



 


=========================


تمرین تیم ملی فوتبال ایران در محل کمپ تیم های ملی ـ عصر روز یکشنبه


 



 


=========================


دوچرخه سواران "نارنجی پوش" با شعار حفظ محیط زیست عصر یکشنبه با حضور داریوش مهرجویی کارگردان فیلم نارنجی پوش مقابل سینما قدس حضور یافتند


 



 



 


عکاس: عبدالله حیدری


 


=========================


تصاوبر منتشر شده توسط خبرگزاری دولتی سوریه (SANA) از انقجارهای امروز در شهر ادلیب ـ 30 آوریل


 



 


گفته شده ابن انفجارهای دوگانه که ساختمانهای نظامی را هدف قرار داده بودند، انتحاری بوده و دست کم 8 کشته و صد مجروح برجای گذاشته است


 



 


=========================


به گفته پلیس اتریش جسد شکری غانم، وزیر نفت سابق لیبی در رودخانه دانوب در وین پیدا شده است


 



 


کنفرانس مطبوعاتی Shukri Ghanem در طرابلس ـ 9 مارس 2011


 


وزیر نفت دوره معمر قذافی،‌ رهبر سابق لیبی از زمان جدا شدنش از نظام وی در ژوئن 2011 در وین زندگی می‌کرد. غانم در آن زمان با غیرقابل تحمل بودن وضعیت کشور حمایت خود را از انقلابیون لیبی اعلام نموده و کشور را ترک کرد


 


=========================


جشنواره بالن سواری تورس Torres با شرکت 54 تیم از هشت کشور برگزار شد ـ منطقه Rio Grande do Sul در برزیل ـ 28 آوریل


 



 



 


=========================


این عکسها که در تاریخ 20 آوریل گرفته شده‌اند، بیش از یکصد مقبره باستانی هستند که در دامنه صخره کنده شده و  در کشور چین کشف شده‌اند ـ روستای Xinjian در استان سیچوان


 



 


تابوتها که (عمدتا) از جنس جوب ساخته می‌شدند در این مقبره‌ها به صورت آوبزان و معلق قزاز می‌گرفتند که احتمالا به علت دور نمودن اجساد از جانوران درنده بوده است


 



 


=========================


جشنواره گلهای لاله ـ شهر Morges در سوئیس ـ 28 آوریل


 



 



 



 


جشنواره گلهای لاله ـ شهر کیف در اکراین ـ 29 آوریل


 



 



 


=========================


ضربه منجر به پیروزی Lavarn Harvell در سمت راست به صورت Tony Pietrantonio در مسابقات بوکس سنگین وزن ـ آتلانتیک در نیوجرسی ـ شنبه


 



 



 


منبع: دیلی میل


 


=========================


اندره هاتمن Andre Hartman می‌تواند با نوازش نقطه خاصی روی پوزه یک کوسه، حیوان را برای دقایقی بدون حرکت کرده و در واقع او را هیپنوتیزم کند


 



 



 



 


این صحنه‌ها توسط Doug Perrine در سواحل منطقه Cape در آفریقای جنوبی گرفته شده است


 



 


منیع: دیلی میل

View Original Article


اسب عجیبی که مسائل ریاضی را حل می کند


"لوکاس" نام اسبی ۱۹ ساله است که با توانایی های شگفت انگیز خود در زمینه شمردن و ریاضی همگان را شگفت زده کرده و حتی صاحب رکورد جهانی گینس شده است.



به گزارش 24؛ صاحب این اسب که ۱۰ سال پیش این اسب را خریده است می گوید: لوکاس از ابتدا نشان داد که بسیار باهوش تر از سایر اسبها است و به نظر می رسید که اشتیاقی برای آموختن دارد.



من از ابتدا با دستورات ساده شروع کردم. با او می گفتم که: به چپ و یا به راست برو و این اسب این دستورات را اجرا می کرد. زمانی که به او می گفتم بنشین، می نشست. سپس من با درست کردن اشکال و اعداد به او یاد دادم که چگونه اشیاء و اعداد مختلف را تشخیص دهد. این اسب رکوردار جهانی در زمینه تشخیص بیشترین عدد توسط یک اسب است.



این حیوان می تواند تا ۱۹ عدد را تشخیص داده و مشخص کند. خانم مرداک که با شوهر و دختر خود در کالیفرنیا زندگی می کند اعتقاد دارد که عشق و علاقه ای که بین این خانواده و لوکاس وجود دارد از جمله مهمترین دلایل این رابطه گرم و همچنین یادگیری عالی اسب است.


View Original Article


تصاویر/ اجازه! روزتون مبارک باشه


 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



View Original Article


شهادت 4 خنثی کننده مین در سوسنگرد


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: چهار نفر از اعضای یک شرکت خصوصی هنگام خنثی کردن بمب در شهر سوسنگرد به شهادت رسیدند.



عبدالمجید عقیلی در گفتگو با مهر اظهار کرد: خنثی سازی مین در اغلب شهرهای جنوب خوزستان همچنان با گذشت سالها از پایان جنگ ادامه دارد به گونه ای که هم اکنون مناطق فراوانی هستند که در گذشته محل سکونت مردم بودند ولی هم اکنون به علت وجود مینهای باقی مانده از زمان جنگ، غیر قابل سکونت هستند.



وی افزود: برای نمونه در شهرستان خرمشهر هم اکنون بیش از 10 روستا به علت وجود مینهای خنثی نشده، غیر قابل سکونت هستند به همین دلیل وزارت دفاع توجه خاصی برای خنثی سازی کلیه مناطق مین گذاری شده استان خوزستان و سایر استانها داشته است ولی این امر تاکنون بسیاری از نیروهای تفحص شهدا، خنثی کنند و مردم عادی را به شهادت رسانده است.



عقیلی عنوان کرد: در آخرین اتفاقی که مینهای باقی مانده از زمان جنگ ایجاد کردند، شهادت چهار عضو یک شرکت خصوصی خنثی کننده بمب در شهر سوسنگرد بود که این امر به علت انفجار مین باقی مانده از زمان جنگ با عراق است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: این افراد برای یک شرکت خصوصی به نام اندیکو که در بخش خنثی سازی مین های جنوب خوزستان فعال است کار می کردند.



عقیلی عنوان کرد: وقتی نیروهای ایرانی شهر سوسنگرد را از عراق بازپس گرفتند، عراقی ها برای جلوگیری از تهاجم نیروهای ایرانی به داخل کشورشان از طریق مرز چذابه، اقدام به انجام مین گذاری گسترده در سوسنگرد کردند و این امر تاکنون باعث شده بسیاری از هموطنان ما در این نطقه به شهادت برسند.



وی در خصوص عملیات نیروهای عراقی در خاک عراق نیز گفت: در نخستین روزهای حمله عراق به ایران اسلامی، نیروهای عراقی از مرز چزابه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند و پس از اشغال بستان به سوی سوسنگرد روی آوردند. این افراد مقاومتهای پراکنده مدافعین محلی و رزمندگان را درهم شکستند و با عبور از سوسنگرد به طرف حمیدیه روانه شدند. اما در حمیدیه تانکهای عراقی در گل و‌لای منطقه زمین‌گیر شدند. نیروهای عراقی مجددا در اواخر آبانماه سال 1359، به سوسنگرد از غرب و جنوب حمله و بالاخره شهر را محاصره کردند. پس از آن بود که مردم سوسنگرد به محاصره دشمن افتادند و این محاصره سه روز به طول انجامید ولی بعد نیروهای ایرانی با اقتدار این شهر را از محاصره خارج و دشمن را به خارج از مرزهای عقب راندند.



سوسنگرد مرکز دشت آزادگان در غرب اهواز و در 65کیلومتری آن واقع شده است. رود کرخه از شمال شهر و شعبه ای از آن به نام نیسان از درون شهر و از شمال به جنوب می گذرد.


 


View Original Article


"شاهرودی و احمدی نژاد در انتصاب ملک زاده اشتباه کردند"


عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انتصاب محمد شریف ملک زاده به عنوان مشاور رئیس جمهور و سپس انتصاب وی به عنوان مشاور آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: شاهرودی و احمدی نژاد در انتخاب ملک زاده اشتباه فاحشی کردند.



به گزارش مهر، محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس در واکنش به انتصاب محمد شریف ملک زاده یکی از متهمان امنیتی به عنوان مشاور رئیس جمهور و مشاور اجرایی آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان رئیس بنیاد فقه و معارف اهل بیت (ع) گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام یکپارچه است و تصمیمات متناقض مسئولان با این نظام مقتدر و یکپارچه سازگار نیست.



وی در ادامه با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام ارزشی است، اظهار داشت: مسئولان کشور باید در جهت ترویج فضائل اخلاقی در جامعه حرکت کنند.



دهقان خاطر نشان کرد: طبق اصول مختلف قانون اساسی از جمله اصل 3 قانون اساسی همه مسئولان کشور مروج اخلاق و گسترش فضائل اخلاقی در جامعه هستند.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون اساسی تصریح شده همه آحاد مردم در برابر قانون یکسان هستند گفت: از رهبر انقلاب گرفته تا یک فرد عادی هیچ کس مصونیت خاصی در مقابل قانون ندارد.



وی با بیان اینکه موازین اعتقادی و ارزشی ما به ما می فهماند که اینگونه اقدامات و رفتارهایی که توسط دولت و برخی دیگر از مسئولان انجام می گیرد با نظام ارزشی ما سازگار نیست، گفت: فردی که از زمان های گذشته یعنی از دورانی که در قوه قضائیه بود دارای اتهامات فراوان است کم کم در دولت احمدی نژاد توانست به جایگاه های ناحقی دست پیدا کند که این اقدام با توجه به پرونده های این شخص سئوال برانگیز است.



نماینده چناران در مجلس در ادامه افزود: در همان ایام این سئوال مطرح بود که با توجه به پرونده ها و اتهامات آقای ملک زاده چرا باید چنین مناصبی به وی داده شود.



وی در ادامه اظهار داشت: در گذشته اخباری نسبت به ملک زاده در بین مسئولان منتشر و منعکس شده بود و قوه قضائیه بعد از اینکه وی در شورای عالی ایرانیان مسئولیت داشت و موقعیتی در دولت کسب کرده بود او را به خاطر اتهامات مالی و امنیتی احضار، بازداشت و مدتی نیز وی را زندانی کرد و در نهایت با وثیقه آزاد شد اما پرونده وی هنوز مفتوح و در حال بررسی است.



دهقان با اشاره به اینکه رئیس جمهوی باید مظهر قانونمداری باشد، گفت: اما شاهد هستیم که رئیس جمهور یک فرد که اتهامات امنیتی و مالی دارد را به عنوان مشاور خود انتخاب می کند.



عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: اینگونه انتصاب ها و رفتارها از سوی مسئولان نظام نه تنها با نظام ارزشی ما ناسازگار است بلکه در شان و شخصیت مسئولان ما نیست.



وی با اشاره به پرونده فساد بانکی اخیر گفت: با اعتراف متهمان این پرونده نقش راس جریان انحرافی نیز در این موضوع مشخص شد و این در حالیست که حمایت رئیس جمهور از این فرد حاشیه دار شائبه های زیادی را در اذهان بوجود آورده است و از طرفی اعتماد مردم نسبت به این نوع مسئولان را کاهش خواهد داد.



دهقان خاطر نشان کرد: جدای از اینکه اینگونه انتصابات به مصلحت نظام و مردم نیست باید گفت عدم توجه به افکار عمومی از سوی برخی مسئولان برداشت های متفاوتی را در جامعه نسبت به آنها بوجود خواهد آورد و اینگونه اقدامات ضربات سنگینی را به مسئولان می زند.



نماینده چناران در مجلس اظهار داشت: هم آقای رئیس جمهور و هم آقای شاهرودی در انتصاب ملک زاده به عنوان مشاور خود یک اشتباه فاحش و تاریخی انجام دادند و جایگاه خود را در بین مردم پایین آوردند.



وی در ادامه افزود: در مجلس هفتم زمانی که طرح تحقیق و تفحص از قوه قضائیه مطرح شد عده ای با این کار مخالفت کردند و امروز معلوم شد که 2 نفر از معاونان سابق قوه قضائیه در پرونده فساد بانکی اخیر دست داشته و دستگیر شدند.



دهقان با اشاره به اینکه برخی مسئولان ارشد سابق رئیس قوه قضائیه در حال حاضر وکیل برخی متهمان این پرونده فساد اقتصادی هستند، گفت: اگر در همان زمان که یک تعداد مخالف تحقیق و تفحص از قوه قضائیه بودند، تحقیق و تفحص انجام می گرفت الان شاهد نبودیم که معاونان سابق قوه به خاطر این پرونده فساد بانکی به زندان بروند.


 


View Original Article


فیلم زندگی رهبرانقلاب تولید می‌شود

کیهان نوشت:




فیلم زندگی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی توسط یک مستندساز لبنانی تولید می شود. پرویز شیخ طادی، کارگردان سینما و تلویزیون در نشستی در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد و در پاسخ به سوال دانشجویان درباره ساخت فیلمی از زندگی امام خمینی و یا رهبر  انقلاب یادآور شد: من می خواستم مستند جامع و کاملی از زندگی حضرت آقا بسازم که با آن موافقت شد؛ اما یک کارگردان لبنانی زودتر اقدام به ساخت این مستند کرده و ما منتظر آن هستیم.




وی خاطر نشان کرد: قرار است این مستند به زودی در ده قسمت ارائه شود. اگر کار جامعی باشد که دیگر ما مستند نمی سازیم و در غیر این صورت، خودمان مستندی را از زندگی حضرت آقا می سازیم.

View Original Article


نبرد میان نیروهای دولتی یمن و شبه نظامیان القاعده ۱۲ کشته برجای گذاشت

نبرد سنگين ميان نيروهاى دولتى يمن و شبه نظاميان القاعده در جنوب اين كشور دست كم ۱۲ كشته برجاى نهاد.

اين درگيرى در شهر لودار واقع در استان جنوبى آبيان صورت گرفت كه اداره آن از ۲ سال پيش تا كنون دو بار بين نيروهاى دولتى و گروه القاعده دست به دست شده است.

گروه القاعده دربیانیه خود مدعی شده كه موفق به كشتن تعدادى از نظاميان دولتى و زخمى كردن بيش از ۳۰ تن از آنان شده است.

به گفته یک مقام محلی در میان کشته شدگان تعدادی شبه نظامی نیز دیده می شوند.

View Original Article


مخابرات:پاداش 100میلیونی مدیرعامل که بالا نیست! / رئیس جمهور عکس العمل خوبی داشت


 

پاداش 100 میلیون تومانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران که این روزها به یکی از بحثهای رسانه ای تبدیل شده است در مجمع عمومی سالیانه شرکت مخابرات ایران با حضور سهامداران این شرکت از سوی رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات مطرح و درباره آن توضیحاتی ارائه شد.



به گزارش مهر، سیدمصطفی سیدهاشمی امروز دوشنبه در مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام این شرکت در مورد ارائه پاداش 100 میلیون تومانی به یکی از مدیران این شرکت، اظهار داشت: هیچگونه تخلفی در این زمینه صورت نگرفته است و حتی رئیس جمهور نیز برخلاف اخبار منتشر شده، در این زمینه عکس العمل خوبی داشته است.



وی با بیان اینکه تخصیص پاداش به مدیران مخابرات براساس قانون تجارت و با توجه به خصوصی شدن این شرکت صورت گرفته است، تصریح کرد: براساس این قانون هیات مدیره می تواند با 5 درصد سود سالانه شرکت به عنوان حق پاداش به مدیران شرکت موافقت کند که براساس گردش مالی 8 هزار میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران، تخصیص 100 میلیون تومان پاداش رقم قابل توجهی نیست.

 

سیدهاشمی در میان سهامداران شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه این شرکت خصوصی است و باید براساس قانون تجارت اداره شود، ادامه داد: اختصاص این رقم به مهندس فیضی با توجه به اقدامات موثر در مدیریت شرکت مخابرات ایران تنها پاسخگویی به زحمات ایشان است.

 

براساس پیشنهادات هیات مدیره و موافقت صاحبان سهام و نماینده بورس، سود سالانه هر سهم مخابرات 420 ریال تعیین شد. همچنین برای هیات مدیره نیز 350 میلیون تومان پاداش درنظر گرفته شد.


 


View Original Article


روایت احمدی‌نژاد از اتحادشیاطین جن و انس!


رئیس جمهور با بیان اینکه دولت قول داده تمامی پروژه ها تا پایان همین دولت به بهره برداری برسد، افزود: برای اجرای طرح ها از خارج قرض نکردیم و آینده کشور را نفروختیم.



به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدی نژاد پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح طرح مسکن مهر گلستان افزود: تمامی امکانات برای اجرای پروژه های مهم و ماندگار دولت مهیاست.



وی اظهار داشت: دولت قول داده تمامی پروژه ها تا پایان همین دولت به بهره برداری رسد و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.



وی عنوان کرد: هر چند همه شیاطین اعم از جن و انس دست به دست هم داده اند تا این طرح عملی نشود ولی با توکل به خداوند این طرح ها عملی خواهند شد.



وی به طرح مسکن مهر اشاره کرد و گفت: ملت باید با کرامت زندگی کند، هر چند مسکن مهر می تواند عالی تر شود.



احمدی نژاد گفت: تا پایان سال 36 هزار واحد مسکن مهر در گلستان به بهره برداری می رسد و این گام ارزشمندی است.


ایجاد دالان جدید حمل و نقل

وی به پروژه راه آهن گرگان – اینچه برون اشاره و اضافه کرد: راه آهن خیلی مهم است و رقم درستی در این حوزه سرمایه گذاری شده است.



رئیس جمهور کشورمان یادآور شد: راه گرگان - اینچه برون به شبکه روسیه و بعدها به اروپا وصل می شود که دالان حمل و نقل جدیدی است.



احمدی نژاد افزود: همچنین یک خط آهن از گرگان به مشهد در حال ساخت است که پروژه بزرگی است و منطقه را متحول می کند



وی عنوان کرد: یک پروژه راه آهن نیز از شرق استان به بندرعباس و چاه بهار در حال اجراست که دالان حمل و نقل شرق کشور به دریای خزر را پیوند می دهد.


گرفتاریهای امروز از خودخواهی است

رئیس جمهوری همچنین در مراسم افتتاح طرح های ملی در استان گلستان گفت: ملت ایران همواره در طول تاریخ پرچمدار صلح و دوستی و دفاع از حقوق ملتهای مظلوم بوده است.


احمدی نژاد تأکید کرد: هرگز ملت ایران ارزشهای قومی را بر ارزشهای اسلامی ترجیح نداده و از اول دنبال ارزشهای الهی بوده است.

 

وی اظهار داشت: عشق به ایران، الهی و آگاهانه است و راه آینده را ترسیم می کند و وقتی ذکر بزرگی های ملت ایران را می کنیم، شکر نعمت است و خدا را شکر می کنیم که چنین ملتی را خلق کرد و ما را از این ملت قرار داد.



احمدی نژاد گفت: دولت ایران در طول تاریخ پرچمدار دفاع از حقوق ملتهای مظلوم بود در حالیکه در تاریخ قتل و کشتار بسیار بود،‌ ولی ملت ایران هر زمان به قدرت و حکومت رسید طرفدار صلح و دوستی بوده است و هر کسی علیه ملت ایران کار غلط و اشتباهی کرد ملت آن را کنار گذاشت.



رئیس جمهوری یادآور شد: ملت ایران پرچمدارعلم، انسانیت و فرهنگ بوده و در دوره ای که  بشریت بیش از هر مقطع تاریخی نیاز به اخلاق دارد، ملت ایران طرفدار صلح و دوستی است.



وی گفت: اکنون سلطه گران جهان، طوری قوانین را می نویسند که همه اختیارات جهان دست چهار یا پنج دولت است و بقیه باید تبعیت کنند و نتیجه این اقدام فقر و بیچارگی است.



احمدی نزاد یادآورشد: در جهان سه میلیارد فقیر وجود دارد و یک میلیارد و 200 میلیون نفر کسانی هستند که روزی یک وعده غذا گیرشان نمی آید.



وی افزود: تمام گرفتاریهای جهان ناشی از آن است که آدمهای بی فرهنگ، خودخواه و زیاده طلب حاکم هستند و این بحثها باید عوض شود.


راه حل های تغییر نگرش های موجود در جهان

رئیس جمهوری عنوان کرد: دو راه برای تغییر نگرش کنونی در جهان وجود دارد، اول اینکه ملتی قیام کند و الگو بسازد و ثابت کند خارج از دایره این فسادها می توان پیشرفت داشت و خوب زندگی کرد.

 

احمدی نژاد افزود: راه دوم پیام رسانی است و ما امروز ماموریت داریم راه درست را معرفی و هر جا که اقتضا می کند در برابر زیاده خواهی ها مقاومت کنیم.



وی یادآورشد: اگر ذره ای شبکه سلطه جهانی سست شود، قدرتها به جان هم می افتند و به محض اینکه مشکلی در چپاول ایجاد شود، خواهید دید چه خواهد شد.



وی گفت: باید ایران را بسازیم زیرا رمز ماندگاری در پیشرفت است و باید همدل باشیم.


 


View Original Article


سایت دولت: مرتضوی با قاطعیت در سازمان تامین اجتماعی مشغول انجام وظیفه است


شبکه ایران نوشت: با توجه به طرح شایعات مجدد از سوی برخی سایت های زنجیره ای مبنی بر عدم حضور دکتر مرتضوی در صندوق تامین اجتماعی که با اهداف خاصی مطرح شده است، خبرنگار شبکه ایران کسب اطلاع کرد وی با اقتدار در محل کار و پشت میز خود، مشغول رسیدگی به مسایل مربوط به این سازمان است.



گفتنی است یکی از نماینگان مجلس، امروز در اظهاراتی گفته است مرتضوی جسته گریخته به سازمان می‌رود و ظاهرا پشت میزشان نمی نشینند!



شایان ذکر است چندی پیش نیز در جریان استیضاح وزیر کار؛ مرتضوی در گفت و گو با ایرنا، دیدار و سخنان برخی از نمایندگان مجلس در طرح ادعاهای گوناگون را قویا تکذیب کرده و بود و تصریح داشت: بنده تلاش کردم دروغگویی ها خاتمه یابد ولی ظاهرا با وجود این تلاش ها، این هدف محقق نشد.



تکذیبیه مرتضوی در پی آن صورت گرفت که برخی از طراحان اصلی طرح استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی، در صحن علنی ادعاهای مختلفی از جمله دیدار مرتضوی با آنان را مطرح و تماس تلفنی و نقل قول هایی را به وی نسبت داده بودند.



همچنین پیش از این نیز، فدایی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در گفت‌وگو با زندگی، به نقل از وزیر کار در مورد قول شرف! توضیح داده بود که وزیر شخصا در جریان موضوع بوده و این مساله صحت ندارد و مرتضوی قولی نداده است و در جریان استیضاح نیز نگفته که اگر نمایندگان استیضاح را منتفی کنند، استعفا می دهد.



با توجه به تذکر مشاوران دکتر مرتضوی، بار دیگر خاطر نشان می شود، هر گونه اطلاع رسانی در زمینه فعالیت های ایشان در صندوق تامین اجتماعی، از سوی پایگاه‌های خبری رسمیت نداشته و تنها مرجع رسمی در این زمینه پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی است.


 


View Original Article


آنچه نباید در برنامه نود پخش می شد


تابناک نوشت: هویت و فرهنگ جوامع هر چند در نگاه نخست یک مقوله جامعه شناختی است ولی چگونگی تغییرها و دگردیسی ها و به ویژه دستکاری های آن تاثیر مستقیم و بسزایی در امنیت ملی دارد. بسیاری از جنگ ها و درگیری هایی که پس از جنگ جهانی دوم رخ داد یعنی بیش از پنجاه درصد آنها بر اساس مقوله هویت و تفاوت قرائت ها و روایت های آن شکل گرفت.



اکنون مدتی است که رسانه های بیگانه از جمله صدای امریکا،دویچه وله،العربیه و... هجمه های سختی علیه تمامیت ارضی و هویت ملی ایرانی ها آغاز کرده اند و سعی دارند به نحوی از ضد انقلاب فراری خارج نشین در راستای فروپاشی ایران از درون (که یکی از پروژه های عمده جناح نومحافظه کاران تندرو بود) استفاده نمایند. در این راستا برنامه های متعددی از سوی سایت های اینترنتی پربیننده و شبکه های ماهواره ای که با هزینه کنگره امریکا و سیا اداره می شوند، به روی آنتن ها رفت.



اما در اقدامی شگفت و سوال برانگیز برنامه نود این هفته تبدیل شد به تریبونی که شعارهای ضدایرانی و قوم گرایانه  از آن منعکس می شود.



تصویر کودکی که طوطی وار یک شعار ضد ایرانی را به صورت سرودی کودکانه می خواند و پخش آن از صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران چیزی بود که حتی در رسانه های بیگانه نیز تجربه نشده بود و آنان نیز جرات چنین کاری را به خود نداده بودند.



این اولین بار نیست که گروه های تروریستی و جدایی خواه از کودکان به عنوان ابزار ارائه شعارها و اهداف شان استفاده می کنند. بسیاری از گروه های زیر زمینی تروریستی جهت مظلوم و معصوم نشان دادن خود به این تاکتیک دست می زنند، اما پخش این شعار از تلویزیون کشور ما این جای سوال را برای مردم باقی می گذارد که رویه های ضد وحدت ملی در شرایطی که ایران از هر سو مورد تهدید نظامی و ارضی است، چه معنایی می تواند داشته باشد؟ در حالی که گروهک تروریستی پژاک یکبار دیگر با شروع فصل گرما حملات ناجوانمردانه خود آغاز کرده است و از سوی دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس و اتحادیه عرب در یک موضع گیری کاملا آشکار و خصمانه ایران را به نابودی تهدید می کنند پخش یک شعار ضد تمامیت ارضی از صدا و سیما چه معنایی می تواند داشته باشد؟



برنامه نود شب گذشته در بخش ویژه خود دقایقی را به حاشیه بازی فوتبال پیروزی تهران و تراکتورسازی تبریز اختصاص داد و در این بین خبرنگار با بردن میکروفون به سمت کودکی خردسال از وی خواست تا شعری (!) بخواند یا مطلبی بگوید که او نیز با خواندن یک شعار تند ضد ایرانی که مخصوص فرقه پان ... است مورد تشویق خبرنگار قرار گرفت. حال به درستی معلوم نیست که پخش چنین تصاویری در برنامه نود دقیقا چه سخیتی با ماهیت ورزشی این برنامه دارد.



در حالی که مقام معظم رهبری در آخرین دیدار خود با هیئت دولت در تابستان گذشته تاکید کردند که زبان فارسی یکی از عوامل مهم ایرانیت است و آذربایجانی ها بیش از همه به این زبان خدمت کرده اند و آثار مهم آن را پدید آورده اند، صدا و سیما و برنامه نود در روز ملی خلیج فارس و در حالی که هزاران شهروند ایران اسلامی و به وی‍ژه آذربایجانی جهت دفاع از جزایر همیشه ایرانی کوشش های متعددی را در دستور کار داشتند، به یکباره غیر مسئولانه ترین تصاویر را علیه تمامیت ارضی از سوی برنامه نود پخش کرد و تعجب همگان را برانگیخت.


 


View Original Article


صفحه‌ فیس بوک پادشاه عربستان‌ از دسترس خارج شد!


در پی هجوم صد هزار نفری فارسی زبانان به صفحه فیسبوک شاه عربستان در آستانه روز خلیج فاس؛ این صفحه از دسترس خارج شده است.



به گزارش عصرایران؛ در آستانه 10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس موجی در شبکه فیسبوک به راه افتاد که کاربران این سایت با مراجعه به صفحه فیسبوک شاه عربستان و برخی مقامات امارات عبارت خلیج فارس را درج کنند.



در ادامه در کمتر از 24 ساعت بعد از درج حداقل صد هزار پیام مردمی به ملک عبدالله صفه شخصی وی و حاکم امارات در فیسبوک از دسترس خارج شد.



هنوز مشخص نیست که این صفحه بسته شده یا با خرج کردن پول ، تدبیری اندیشیده شده تا مدتی از دسترس خارج شود و فکری به حال کامنت های ایرانیان وطن دوست شود؟!


View Original Article


حمله یا چماق و چاقو به مددکار اورژانس+تصاویر

به محض خارج شدن از خودرو فرد مهاجم با چوب دستی‌اش به من ضربه سختی را وارد کرد و سپس چوب دستی‌اش را از او گرفتم و بعد با چاقو به من حمله‌ور شد و 7 ضربه چاقو به من وارد کرد و سپس با همکاری هم محلی‌هایش سوار خودرو پرادو‌اش شد و متواری شد و من تنها توانستم شماره پلاک ماشینش را یادداشت کنم.


فرهاد عبادی مددکار اورژانس اجتماعی شهرستان ورامین هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد صبح شنبه هنگامی که با خودروی اورژانس اجتماعی عازم محل ماموریت بود چوب‌دستی و ضربه‌های چاقو مرد غریبه پرادوسوار انتظارش را می‌کشند.


 



 


به گزارش ایسنا، اکبری ـ راننده ماشین اورژانس اجتماعی ورامین حادثه را اینگونه روایت می‌کند:"ساعت 8:30 روز شنبه 9 اردیبهشت ماه در مسیر عزیمت به ماموریت بودیم و فرد شرور شروع به فحاشی کرد و سپس مسیر حرکت ما را سد کرد و ابتدا با چوب و سپس با چاقو به ما حمله‌ور شد و هنگامی که مددکار اورژانس چوب را از او گرفت 7 ضربه چاقو بر بدن او وارد کرد.



وارد حیاط اداره بهزیستی شهرستان ورامین می شویم پیش از هرچیز خودروی اورژانس در حالی به استقبالمان می‌آیند که بیش از هرچیز دیگری جای چوب دستی مرد غریبه بر روی شیشه‌ها و بدنه‌اش به چشم می‌آید.



ضارب دارای سوابق کیفری خاص است که به تازگی و با قید سند آزاد شده است




بهروز هیودی ـ رییس اداره بهزیستی شهرستان ورامین  اظهار کرد: مخاطرات اورژانس اجتماعی در سراسر کشور مشابه است اما در شهرستان‌های حاشیه‌نشین به خصوص شهرستان‌های حاشیه‌نشین استان تهران به دلیل مهاجرپذیر بودن این خطر بیشتر است.



وی در ادامه با اشاره به شرور حمله‌ور شده به ماموران اورژانس اجتماعی گفت: وی فردی دارای سوابق کیفری خاص است که به تازگی و با قید سند آزاد شده است و هنوز دلیل حمله وی مشخص نیست اما آنچه برای ما محرز شده است این است که این فرد از نظر روانی حالت طبیعی نداشته است.


 



 


هیودی در ادامه از صدور حکم جلب این فرد توسط دادستان و حکم دادستان برای پیگیری این موضوع خبر داد.



رییس اداره بهزیستی شهرستان ورامین در ادامه با اشاره به کوچک بودن شهرستان ورامین اظهارکرد: به این دلیل ماموران ما همواره در خطر شناسای وآزار افراد کودک آزار و همسر آزار و دیگر آسیب دیدگان‌های اجتماعی که در پرونده آنها دخیل کرده‌اند هستند و ماموران اورژانس ورامین همواره در معرض آسیب جدی قرار دارند.



بسیار پیش آمده که خانواده‌ها سرنگ خونی را به سمت ما پرتاب کرده و حمله‌ور می‌شوند




برای عیادت از مددکار آسیب دیده راهی شهرری می‌شویم. فرهاد عبادی در بستر بیماری است و همسرش به استقبالمان می آید و عبادی درباره اتفاقی که برایش رخ داده گفت: ساعت 8:30 صبح بود که به قصد انجام ماموریت به سمت کارخانه قند حرکت کردیم پس از توقف خودروی اورژانس صدای برخورد شی را با پنجره‌های خودرو می‌شنیدم با مشاهده خرد شدن شیشه‌ها تصمیم به خروج از خودرو گرفتم.


 



 


وی ادامه داد: به محض خارج شدن از خودرو فرد مهاجم با چوب دستی‌اش به من ضربه سختی را وارد کرد و سپس چوب دستی‌اش را از او گرفتم و بعد با چاقو به من حمله‌ور شد و 7 ضربه چاقو به من وارد کرد و سپس با همکاری هم محلی‌هایش سوار خودرو پرادو‌اش شد و متواری شد و من تنها توانستم شماره پلاک ماشینش را یادداشت کنم.



این مددکار اورژانس اجتماعی در ادامه با اشاره به حوادثی که پیش از این برایش اتفاق افتاده است عنوان کرد: هنگامی که برای گرفتن کودکان از خانواده‌های نابسامان کودک آزار می‌رویم خانواده‌ها بسیار مقاومت می‌کنند و بسیار پیش آمده که سرنگ خونی را به سمت ما پرتاب کرده یا حمله ور می‌شوند.



عبادی در ادامه تاکید کرد: لازم است در ماموریت‌ها، ماموران نیروی انتظامی خودروی اورژانس را همراهی کنند یا اینکه مددکاران و ماموران اورژانس آموزش دفاع شخصی دریافت کنند.



وی در ادامه با بیان اینکه همکار خانم ما در روز حادثه در مرخصی به سر می‌برد گفت: باید بگویم در مرخصی بودن همکار خانم ما موهبت الهی بود در غیر این صورت مشخص نبود چه بلایی بر سر او می‌آمد.


 



 


این مددکار با بیان اینکه فرد شرور «سهیل- الف» نام داشته گفت: او جزو خانواده‌های ورامینی‌هاست که در توزیع مواد مخدر دست دارند و خانواده‌اش از زمین داران قدیمی ورامین هستند و در حال حاضر کارواش و تعمیرگاه دارند و تقریبا اهالی شهر خانواده او را می‌شناسند و باید نیروی انتظامی اقدام عملی برای برخورد با این اشرار انجام دهد.



مددکار مجروع شده استخدام شرکتی است



مددکار مجروع شده حقوق و بیمه آنچنانی ندارد




همسر آقای عبادی مددکار مصدوم شده اورژانس اجتماعی با بیان اینکه همسر من استخدام شرکتی سازمان بهزیستی است گفت: او نه حقوق و نه بیمه آنچنانی دارد و حقوقش هم با فاصله‌های زمانی طولانی مدت پرداخت می‌شود و این در حالی است که از امنیت کافی هم برخوردار نیست.



وی افزود: مشخص نیست ضربه‌هایی که به همسر من وارد شده است چه عوارضی داشته باشد و حتی احتمال سرایت هپاتیت و ایدز نیز وجود داشته و خواستار انجام اقدام عملی برای ساماندهی شرایط همسرم و همکارانش از سوی مسئولان سازمان بهزیستی هستم.



 تامین نبودن امنیت ماموران اورژانس اجتماعی در حالست که آنها در اغلب در معرض برخورد با آسب دیدگان اجتماعی و افراد پرخاشجو هستند بدون اینکه هیچ گونه آموزش دفاع شخصی دریافت کنند یا وسیله دفاعی داشته باشند.



ضارب دارای سابقه و پرونده های قضایی متعددی است



تامین امنیت کارکنان اورژانس اجتماعی بسیار حائز اهمیت است




حبیب‌الله مسعودی فرید ـ مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی ـ با بیان اینکه ماموران اورژانس با واکنش‌هایی روبرو هستند که امنیت آنها را به خطر می‌اندازد اظهار کرد: حادثه رخ داده برای مددجویان اورژانس اجتماعی ورامین از این قبیل است.



وی افزود: در این حادثه خودروی اورژانس اجتماعی مورد حمله فردی شرور قرار گرفته است و در طی این حمله مددکار اورژانس اجتماعی مورد ضرب و شتم با چوب و چاقو قرار گرفته و 9 ضربه چاقو بر بدن او وارد شده است.


 



 


مسعودی فرید ادامه داد: علت این کار فرد شرور هنوز مشخص نشده است و وی در حال حاضر متواری است اما فردی سابقه‌دار و دارای پرونده‌های قضایی متعددی است.



وی در ادامه با تاکید بر اینکه تامین امنیت کارکنان اورژانس اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، گفت: اگر سازمان بهزیستی نتواند امنیت ماموران اورژانس را در برخورد با مواردی مختلف از این قبیل تامین کند در واقع نتوانسته به وظیفه حاکمیتی خود عمل کند و این موضوع را تا آخر پیگیری می‌کنیم.



وی در ادامه از پیگیری‌های نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات در این زمینه خبر داد و گفت: روز گذشته در کمیسیون تخصصی هیات دولت آیین نامه ساماندهی اورژانس اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و یکی از موارد پررنگ در این آیین نامه تامین امنیت ماموران اورژانس اجتماعی است.



مدیر کل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه خاطرنشان کرد: با تصویب این آیین نامه ماموران اورژانس قادر خواهند بود از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند و آموزش‌های لازم برای برخورد با مراجعان پرخاشگر به آنان داده می‌شود تا دیگر شاهد حوادثی این چنینی نباشیم.


 



 


مسعودی فرید در ادامه با برشمرد تفاوت‌های میان اورژانس اجتماعی و اورژانس کشور عنوان کرد: مراجعان اورژانس 115 داوطلبانه این کار را انجام می‌دهند اما این در حالی است که مراجعان 123 اغلب دچار آسیب‌های اجتماعی هستند و دارای تعارضات متعددی هستند.



وی در ادامه با تاکید بر لزوم تعجیل در تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: در این لایحه در زمینه تامین امنیت و حفاظت ماموران اورژانس تدابیر لازم اندیشیده شده است و این اتفاق سبب شده تا با سرعت و شدت بیشتری پیگیر تصویب این لایحه باشیم.

View Original Article


سایت رفاهی دچار مشکل شده است


عده‌ای از شهروندان اعلام کردند، همزمان با 12 اردیبهشت آخرین روز مهلت سازمان هدفمندی سایت رفاهی دچار مشکل شده است.



به گزارش فارس، بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها که پیش از این از طریق شبکه یک سیما اعلام کرده بود، برای همه افرادی که پیامک تمکن مالی ارسال شده است، اگر مایل به دریافت یارانه مرحله دوم هستند، باید به سایت www.refahi.ir مراجعه کنند و عدم انصراف خود از دریافت یارانه اعلام کنند.



براساس این گزارش رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفته بود، مهلت مراجعه به سایت رفاهی تا 12 اردیبهشت است و اگر کسی که پیامک دریافت کرده، اما خواستار دریافت یارانه مرحله دوم نیز است، باید به سایت مراجعه کند و اگر مراجعه نکند، به منزله انصراف از دریافت یارانه مرحله دوم است.



تعدادی از هموطنان در تماس با خبرگزاری فارس اعلام کردند، سایت رفاهی دوشنبه 11 اردیبهشت دچار مشکل شد و نمی‌توانند وارد سایت شوند، از طرفی مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز فقط به تلویزیون پاسخگو هستند و خبرنگاران رسانه‌های مکتوب را تحویل نمی‌گیرند، در نتیجه تلاش خبرنگاران مکتوب برای دریافت پاسخ مسئولان سازمان هدفمندی بی نتیجه مانده است.



همچنین برخی از مردم هنوز توجیه نیستند که کسانی که پیامک دریافت نکرده‌اند اگر نمی خواهند به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند، هیچ لزومی به مراجعه به سایت ندارند و این امر باعث مراجعه افراد زیادی غیر از دریافت کنندگان پیامک به سایت و شلوغی سایت می‌شود.



برخی از نمایندگان مجلس مانند آقای نورا و منادی اعلام کردند، براساس گزارش دبیر ستاد هدفمندی در مجلس، سازمان هدفمندی یارانه برای یک میلیون و 660 هزار خانوار پیامک تمکن مالی ارسال کرده است.



بخشی از مردم در تهران برای اعلام عدم انصراف خود علاوه بر سایت به طور حضوری به دبیرستان البرز مراجعه می‌کنند و در مراکز استان‌ها نیز به استانداری و در شهرستان‌ها به فرمانداری‌ها و در بخشها به بخشداری مراجعه می‌کنند.


 


View Original Article


گنبدسلطانیه هم شکاف برداشت + تصاویر


مهر نوشت: گنبد تاریخی سلطانیه به عنوان هفتمین اثر تاریخی ایران ثبت شده در یونسکو همواره در کانون توجه فعالان و دلسوزان عرصه میراث فرهنگی بوده و متولیان امر نیز بنا به گفته های خود کوشیده اند در راستای حفظ و نگهداری از این بنای ارزشمند تاریخی تلاش کنند.


 


 


بی شک تلاشهای صورت گرفته متولیان و مسئولان حفظ و نگهداری آثار تاریخی در راستای حفظ و جلوگیری از تخریب این بنای ارزشمند قابل تامل است ولی در روزهای اخیر و در بازدیدی که از گنبد عظیم و تاریخی سلطانیه صورت گرفته برخی موارد قابل تامل و نگران کننده خود را نمایان کرده است.



 


 


وجود شکاف های بزرگ و کوچک  در برخی نقاط نمای داخلی سلطانیه به عینه خود را نشان می دهد کاشی های که لب پر شدند و برخی تغیر رنگ کاشیها و نماها که نشان از نفوذ آب به داخل گنبد سلطانیه است.


 



 

اقدامی عجولانه و تنها برای تبلیغ

 

بعد از اینکه مسئولان وقت سازمان میراث فرهنگی در یک اقدام کاملا تبلیغاتی در دور دوم سفر آقای محمود احمدی نژاد به استان زنجان اقدام به نصب کاشی های دورنگ بر گنبد عظیم سلطانیه کردند تنها بعد از مدت کمی این کاشی ها ترک برداشتند و ثابت شد مسئولان تنها به فکر مطرح کردن خودشان بودند نه به فکر حفظ و نگهداری از گنبد سلطانیه.

 


 


کاشیهایی که دو رنگ شدند و پف کرده اند، به همراه کاشی‌های لعاب‌پر و سفیدک زده، فرو می ریزند و متولیان مرمت گنبد سلطانیه میراث دار برخی نگاه ها و برنامه ریزی های عجولانه در خصوص مرمت این اثر تاریخی هستند.



 


 


بعد از آن بود که مسئولان مربوطه به فکر برنامه ریزی مجدد برای  رسیدگی به وضعیت گنبد سلطانیه افتادند و بنا به گفته برخی کارشناسان پیشرفت آسیب به سطوح کاشی‌ها لزوم تعویض کاشی‌های نصب شده را فراهم آورده است.




بی شک دلیل اصلی این اتفاق، فشار مسئولان برای به پایان رساندن مرمت گنبد بوده است، در حالی که قطعا مرمتی که در مدت زمان کوتاهی انجام شود کیفیت پایینی خواهد داشت.



 


 


نمای داخلی گنبد سلطانیه حال و روزی همانند نمای بیرونی و گنبد آن دارد و ترک های بزرگ و کوچک در بخش های مختلف این بنای عظیم و تاریخی دیده می شود و لزوم نجات بخشی هر چه سریتر این بنا را مورد تاکید قرار می دهد.



 


 


متاسفانه برخی مسئولان استان زنجان برای مطرح کردن خودشان همواره نسخه هایی برای گنید سلطانیه می پیچند که این نسخه ها به غیر از تسریع در تخریب این بنای تاریخی چیزی در پی نداشته است.



 


 


کار و فعالیتی که با عجله و بدون برنامه ریزی صورت بگیرید بازخوردی همانند وضعیت حال حاضر گنبد سلطانیه خواهد داشت که مسئولان حفظ و نگهداری و بهسازی گنبد عظیم سلطانیه را با مشکل و چالش جدی مواجه کرده است.




 


متاسفانه در استان زنجان قدر و جایگاه آثار تاریخی آنچنان که باید مورد توجه واقع نشده و همواره آثار تاریخی مظلوم واقع شده اند. بی گمان قدر و منزلت اثری عظیم و تاریخی همانند سلطانیه بر کسی پوشیده نیست و ثبت در فهرست آثار تاریخی جهانی این امر را ثابت کرده است ولی باید پرسید تا چه میزان این اثر تاریخی توانسته از تخریب و فرسایش محفوظ بماند.



 

 

 


خبرگزاری مهر بارها در خصوص مرمت غیراصولی گنبد تاریخی سلطانیه در قالب گزارشهای تصویری و تشریحی و گفتگو با کارشناسان هشدار داده بود.




گزارش "مرمت غیراصولی سلطانیه/ کاشیهایی که یکسال هم دوام نیاوردند"، هر چند با واکنش تند مسئولان وقت میراث فرهنگی و همچنین مسئولان وقت پایگاه جهانی سلطانیه مواجه شد ولی در انتها، الهی مدیرکل وقت میراث فرهنگی را وادار به بیان حقیقت کرد که حکایت از صحت گزارش های "خبرگزاری مهر" در خصوص ریزش کاشیهای گنبد سلطانیه داشت.






الهی مدیرکل وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: ریزش کاشی های گنبد سلطانیه که توسط برخی رسانه ها منتشر شد، صحت دارد و نمی توان این واقعیت را کتمان کرد.

 


 


 لزوم تعویض کاشی‌های نصب شده در گنبد سلطانیه



 

در این میان عسگر اسماعیلی کارشناس‌ ارشد مرمت بناها و بافت‌های تاریخی، در بهمن ماه سال 90 در گفتگویی از گستردگی آسیب کاشی‌های نصب شده در سطح گنبد سلطانیه خبر داده و می گوید: پیشرفت آسیب به سطوح کاشی‌ها لزوم تعویض کاشی‌های نصب شده را فراهم آورده است.

 


اسماعیلی افزود: کاشی‌های تولید شده برای نصب نیز از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و متاسفانه پس از پخت در کوره بلافاصله به صورت داغ در گنبد نصب شده است.


 



 


 


اسماعیلی افزود: بیسکویت کاشی‌ها به عنوان مواد اولیه تولید کاشی از کیفیت مناسبی برخوردار بوده، اما لعاب استفاده شده برای آن‌ها دارای استاندارد نیست، این امر باعث ایجاد دورنگی در کاشی‌ها شده و امکان از بین رفتن آن‌ها را فراهم آورده است.





به گفته اسماعیلی دلیل اصلی این اتفاق، فشار مسئولان وقت برای به پایان رساندن مرمت گنبد بوده است، در حالی که مرمتی که در مدت زمان کوتاهی انجام شود طبیعتا کیفیت پایینی خواهد داشت.

 


 


برای جمع‌آوری داربست‌های داخلی تحت فشار هستیم



 

مدیر داخلی میراث جهانی سلطانیه با تاکید بر اینکه در زمان مرمت تزئینات گنبد به ‌کیفیت آن توجه نشده است، تاکید می کند: متاسفانه در حال حاضر نیز از سوی مسئولان برای جمع‌آوری داربست‌های داخلی تحت فشار هستیم، در حالی که باز کردن داربست‌ها مساوی با از بین بردن داخل گنبد و تزئینات آن است.

 

بی شک جای این سئوال از برخی مسئولان است که چرا در هر کاری باید نظر بدهند و متاسفانه همین امر موجب مهجور ماندن کارشناسان و نظرات سازنده و کارشناسی آنها و به تبع آن لطمات شدید به آثار تاریخی و میراث کهن می شود.


  


 


اجرای طرح هشت مرحله در نمای داخلی مجموعه گنبد سلطانیه



 


مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه، با اذعان به وجود شکاف در برخی نقاط نمای داخلی گنبد سلطانیه گفت: در حال حاضر نگاه جامع و آسیب شناسی در خصوص گنبد سلطانیه مطرح است و این موضوع در  ثبت جهانی مدنظر واقع شده است.


 



 


 


علیرضا رازقی با تقسیم بندی ترک های موجود در نمای داخی گنبد سلطانیه افزود: برخی ترک ها سطحی هستند و با مرمت ویژه و فنی می توان این شکاف ها را از میان برد تا نما و ظاهر مطلوب ایجاد شود.



 

وی در عین حال به  سایر شکاف ها اشاره کرد و گفت: برخی شکاف ها گسترده هستند و به دلیل لزوم بررسی های بیشتر مرمت نشده اند.

 


رازقی تاکید کرد: در حال حاضر اقدامات خوبی برای استحکام بخشی گنبد سلطانیه در دست اجرا است.


 



 

نباید در زمینه مرمت گنبد سلطانیه اشتباه کنیم

 


مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه با تاکید بر اینکه نباید در زمینه مرمت گنبد سلطانیه اشتباه کنیم، افزود: کار مرمت یک اثر تاریخی همانند گنبد سلطانیه نیازمند برنامه ریزی دقیق و فنی است.



 


 


 


رازقی از اجرای طرح هشت مرحله ای با توجه به هشت ضلعی بودن گنبد سلطانیه خبر داد و گفت: در حال حاضر مرمت نمای داخلی گنبد سلطانیه گام به گام در حال اجرا است.



 


وی ادامه داد: کار مرمت یک هشتم جنوب غربی تمام شده است و در حال حاضر کار مرمت یک هشتم غربی در حال اجرا است.


 



 

گنبد سلطانیه یک سفره گسترده تزئینات است

 

به گفته رازقی در حال حاضر توان و نیروی مرمت در مجموعه گنبد پخش شده است و تلاش برای مرمت مطلوب و فنی گنبد بی وقفه ادامه دارد.

 


 


مدیر پایگاه جهانی سلطانیه با بیان اینکه گنبد سلطانیه یک سفره گسترده تزئینات است، افزود: باید با آرامش و حوصله در خصوص مرمت تزئینات گنبد کار شود.


 



 

خطری گنبد سلطانیه را تهدید نمی کند

 

رازقی در عین حال با اشاره به وجود برخی نگرانی ها در خصوص ترک های موجود در گنبد سلطانیه افزود: خوشبختانه با فعالیت های صورت گرفته هیچ موضوع خطرناکی در حال حاضر مجموعه گنبد سلطانیه را تهدید نمی کند.

 


 

با یک بار بازدید از این اثر عظیم نمی توان به درستی به عجایب آن پی برد، و شکوه اثر در وحله اول انسان را به حدی محو خود می کند که امکان بررسی علمی را تا حدود زیادی از او سلب می کند.

 

 

 


به هر حال نظر به جهانی بودن این اثر و حضور جهانگردان بسیار در منطقه برای دیدن این اثر کم نظیر تلاش و همت مضاعف مسئولان مرمت گنبد سلطانیه را بدون دخالت مسئولان غیرمرتبط می طلبد.



 


بی شک دوستداران و دلسوزان میراث فرهنگی و اصحاب رسانه همواره حفظ و مرمت و نگهداری از آثار تاریخی را به عنوان یک اصل مهم در فعالیت های خود قرار داده اند و توسعه گردشگری را به عنوان یک مطالبه مهم از مسئولان خواستارند و باید واقع بینانه بگوییم آنچه که امروز شاهد آن هستیم در شان و جایگاه بنای عظیم و ارزشمند گنبد سلطانیه  نیست و باید توجه ویژه به این بنای عظیم و حفظ و نگهداری آن صورت بگیرید.


 



View Original Article