۱۱ اردیبهشت، ۱۳۹۱

رئیس دفتر خبرگزاری رویترز در ایران به دادگاه فراخوانده شد

به گزارش شبکه تلویزیونی ِ انگلیسی زبان « پرس تی وی »  متعلق به جمهوری اسلامی ایران، پریسا حافظی رئیس دفتر رویترز در ایران، بر اساس شکایت شماری از دختران رزمی کار ایرانی  به دادگاه احضار شده است.
خبرگزاری رویترز، در ماه فوریه، گزارشی در باره دختران « نینجا کار » ایرانی پخش کرد.
دختران « نینجوتسوی» ایرانی و همچنین اکبر فرجی ، بنیان گذار سبک
« نینجوتسو» در ایران، شکایت کرده اند که در این فیلم ، دختران رزمی کار ایرانی به فراگیری آدمکشی و عملیات تروریستی متهم شده اند.
مقامات ایرانی دفتر رویترز را به این خاطر حدود دو ماه پیش بستند و این دفتر از آن زمان تعطیل است. گزارشگری نیز  که این فیلم را تهیه کرده به لندن بازگشته است.

View Original Article


۱۰ اردیبهشت، ۱۳۹۱

تصویر / خلیج فارس در نقشه متعلق به عربستان سعودی در سال ۱۳۳۱



 


View Original Article


تصویر / خلیج فارس در نقشه متعلق به عربستان سعودی در سال ۱۳۳۱



 


View Original Article


دوربین امروز/ کباب‌پز سوریه/ بوسه علی دایی/ زخمهای تیموشنکو/ لقمه بزرگتر از دهان و...

 


لوان جاگاریان سفیر روسیه صبح روز شنبه با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد


 



 



 


=========================


نمایشگاه اختصاصی تولیدات کشور سوریه


 



 


=========================


صادق اقدمی فرد، یک شهروند طبیعت دوست و خوش ذوق تبریزی، برای چندمین سال متوالی با پرورش ده هزار بوته گل لاله ایرانی، منزل مسکونی خود را به یک باغ گل تبدیل کرده است


 



 



 



 



 


عکاس: بهرام تندران


 


=========================


بازگشایی خط 4 مترو تهران ـ صبح روز شنبه


 


 



 



 



 


عکاس: مجتبی حیدری


 


=========================


مراسم 90 روز مانده به المپیک 2012 لندن


 



 


=========================


وحید طالب لو یک روز بعد از عمل جراحی


 



 


=========================


تیم فوتبال استقلال در مسابقه روز جمعه در ورزشگاه آزادی تهران با نتیجه تساوی بدون گل مقابل شهرداری تبریز متوقف شد


 



 


=========================


دیدار تیم های فوتبال راه آهن شهرری و فولاد خوزستان


 



 



 


=========================


مخالفین دولت مالزی سومین راهپیمایی اعتراض آمیز خود به اصلاح ساختار انتخابات ،تضمین سلامت انتخابات و دسترسی ازاد به رسانه ها را در اطراف میدان مردکا (استقلال) برگزار کردند ـ شنبه


 



 



 


=========================


یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق اوکراین با نشان دادن زخمهای بدن خود مدعی است که در دوران بازداشت خود در زندان شهر Kharkiv مورد ضرب و شتم قرار گرفته است ـ 27 آوریل


 



 


=========================


دیدار "کاترین اشتون" رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با "آنگ سان سوچی" نماینده منتخب مجلس میانمار ـ یانگون ـ 28 آوریل


 



 


=========================


کار مونتاژ نخستین نمونه هواپیمای بوئینگ 787 یا دریم لاینر Dreamliner به پایان رسید ـ منطقه Charleston در کارولینای جنوبی ـ جمعه


 



 



 


عکسها از رویترز


 


=========================


کپسول فضاپیمای سایوز تی ام ای بیست و دو TMA-22 حامل دو فضانورد روسی و یک فضانورد آمریکایی پس از 165 روز اقامت در فضا، در ساعات اولیه روز شنبه از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شد و در قزاقستان به زمین فرود آمد ـ حومه شهر Arkalyk در قزاقستان ـ 27 آوریل


 



 


ایستگاه فضایی بین المللی در مدار سیصد و پنجاه کیلومتری از سطح زمین واقع شده و هر نود دقیقه یکبار با سرعت بیست و هشت هزار کیلومتر در ساعت دور زمین می گرد


 



 


عکسها از AFP


 


=========================


شاتل فضایی انترپرایز Enterprise که هفته گذشته جای خود در موزه Smithsonian در واشنگتن یه شاتل دیسکاوری داد، در روز جمعه به شهر نیویورک انتقال یافت تا در موزه هوا و فضای اینترپید Intrepid به نمایش درآید


 



 



 


=========================


پپ گواردیولا سرمربی تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا روز جمعه در یک کنفرانس خبری و در حضور مدیران و برخی از بازیکنان این تیم اعلام کرد که پس از مسابقه فینال جام حذفی که چند روز دیگر برگزار خواهد شد، از سمتش کناره‌گیری خواهد کرد


 



 



 



 


مراسم جشن پیروزی بارسلونا در فینال جام قهرمانان اروپا سال 2011


 


=========================


مزرعه گلهای لاله ـ حومه منطقه Schwaneberg در آلمان


 



 



 


عکسها از Getty Images


 


=========================


وقتی ماهی شکار شده توسط پرنده حتی از اندازه سر او نیز بزرگتر است چه می‌کند؟


 



 


به نظر می‌رسد گرسنگی پرنده مانع از چشم‌پوشی از ماهی است


 



 


این صحنه‌ها توسط خاویر پارلا Javier Parrilla عکاس 37 ساله در پارک ملی ایابت فلوریدا شکار شده است


 



 



 


منبع: دیلی میل

View Original Article


نیکولا سرکوزی اتهام توطئه علیه دومنیک استراوس کان را رد کرد

نیکولا سرکوزی، رئیس جمهور فرانسه و نامزد انتخابات کنونی ِریاست جمهوری، روزشنبه، اتهام‌ها در مورد اینکه او در سازماندهی ِایجاد رسوایی جنسی برای دومنیک استراوس کان، نقش داشته را رد کرد.
سرکوزی روز شنبه در جریان یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش درمرکز فرانسه گفت: استراوس کان، «باید بجای گمراه کردن افکار عمومی فرانسه در مقابل قانون پاسخگو باشد».
دومنیک استراوس کان رئیس پیشین بانک جهانی روز جمعه در گفت‌و‌گو با روزنامه گاردین کسانی را که دشمنان سیاسی خود خواند، مسئول برنامه ریزی برای رسوای جنسی و حذفش از صحنه سیاسی فرانسه دانست.
استراوس کان سال گذشته پیش از ماجرای دست اندازی به خدمتکارِ هتلی در نیویورک، از چهره‌های مطرح برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه محسوب می‌شد.

View Original Article


محمد البرادعی در مصر یک حزب جدید سیاسی تشکیل داد

محمد البرادعی، رئیس پیشین آژانس بین المللی انرژِی اتمی و از رهبران کنونی هوادار اصلاحات در مصر، روز شنبه اعلام کرد یک حزب جدید سیاسی را با هدف «حفظ حرکت‌های سیاسی داخلی» تاسیس کرده است.
البرادعی پیش‌تر اعلام کرده بود در انتخابات ِریاست جمهوری مصر که قرار است در ۳ و ۴ خرداد ماه انجام گیرد، نامزد نخواهد شد.
تشکیل حزب از سوی آقای البرادعی نشان دهنده بازگشت وی به صحنه سیاست مصر، و مایه امیدواری ِ احزاب لیبرال و چپ تفسیر شده است.
در انتخابات گذشته پارلمانی مصر اسلامگرایان حدود ۷۰ درصد کرسیهای مجلس را بدست آوردند.

View Original Article


درگیری‌های مسلحانه روز شنبه در سوریه دست کم ده ۱۰ کشته بر جای گذاشت

به گفته فعالان حقوق بشر در سوریه در جریان درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای دولتی و نظامیان جداشده در نزدیکی دمشق، روز شنبه دست کم ۱۰ تن از مخالفان نظامی کشته شده‌اند.
ناظران حقوق بشر در سوریه می‌گویند، درگیری‌ها هنگامی رخداد که گروهی ازنظامیان یک پایگاه در نزدیکی اقامتگاه بشار اسد، با اسلحه به مخالفان پیوستند.

در رویدادی جداگانه، پیش‌تر خبرگزاری ِ دولتی «سانا» اعلام کرد سه سرباز و به توصیف این خبرگزاری دو تروریست در حَلَب در درگیری با نیروهای دولتی کشته شدند.

View Original Article


سازمان ملل اعلام کرد، رئیس هیئت ناظران ِآتش بس در سوریه، امروز یکشنبه وارد دمشق می‌شود

سازمان ملل اعلام کرد، ژنرال رابرت مود Robert Mood رئیس جدید هیئت ناظران بین المللی در سوریه، روز یکشنبه برای آغاز ماموریتش وارد دمشق می‌شود.

نیراج سینک Neeraj Singh، سخنگوی سازمان ملل، روز شنبه در دمشق گفت، ژنرال رابرت مود، به عنوان مسئول نظامی سازمان ملل و رئیس ناظران صلح‌بان در سوریه برگزیده شده است.

رابرت مود نروژی است و بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ مسئولیت نظارت بر آتش‌بس‌های خاورمیانه را از سوی سازمان ملل، برعهده داشته است.

شورای امنیت سازمان ملل، یک هفته پیش، اعزام ۳۰۰ ناظر ِ بین المللی به سوریه را تصویب کرد.

این ناظران قرار است آتش‌بسی که بنا بر طرح صلح کوفی عنان قرار بوده از ۲۰ روز پیش در سوریه آغاز شود را نظارت کنند.

این آتش‌بس تاکنون بار‌ها از سوی حکومت سوریه نقض شده است.

View Original Article


یک پدیده عجیب: شبکه پایداری متعلق به خود صداوسیماست؟!

در حالی که سازمان صداوسیما بنابر درخواست معاونت رسانه مجازی خود بزرگترین پرونده حقوقی با سایت های منتشر کننده تصویر و صدا در داخل کشور را آغاز کرده است، همزمان با راه اندازی تلویزیون اینترنتی جبهه موسوم به پایداری خبری از فیلتر، توقیف یا شکایت از آن به گوش نمی رسد.


 


به گزارش سرویس فرهنگی «بازتاب»؛ برای نخستین بار خود صداوسیما از عنوان تلویزیون اینترنتی برای یک شبکه خاص با عنوان "لبیک" استفاده کرد تا در زیر مجموعه بخش حج و زیارت این سازمان فعالیت کند.


 


گرایش به شبکه های اینترنتی در برهه ای خاص در صداوسیما رخ داد که امکان ایجاد شبکه های جدید روی خطوط آنالوگ نبود و مسئولان این سازمان به منظور فعال نشان دادن خود به راه اندازی تلویزیون های اینترنتی روی آوردند. 


 


این در حالی است که قبلا به محض ایجاد بخش تلویزیون اینترنتی در سایت های مختلف، صداوسیما با تمام قوا وارد میدان می شد و به شکایت از آن سایت یا فیلتر کردن آن و... می پرداخت.


 


حالا شبکه "پایداری" در حالی به بحث روز تبدیل شده که از قضا رسانه مجازی صداوسیما هم در طبقه دوم مجموعه سعادت آباد خود شبکه ای با همین نام دارد و ضرغامی اصراری جالب به افتتاح شبکه های نوین تلویزیونی در جلسه های هیات دولت پیدا کرده است!


 


پیش از این راه اندازی رسمی شبکه بازار و شبکه نمایش در جلسه های هیات دولت انجام شده بود و به نظر می رسد حالا موج دوم به شبکه های اینترنتی با مجوزهای قانونی رسیده است.


 


اما نکته جالب این است که دسترسی به صفحه اینترنتی این شبکه در پرتال معاونت رسانه مجازی محدود شده و تنها در صورت جستجو در صفحه های این پرتال می توانید به صفحه اختصاصی "شبکه پایداری" دسترسی پیدا کنید.


 


در این صفحه، علیرضا مازوچی مدیر این شبکه و داری مدرک مهندسی سیستم های مخابراتی معرفی شده است و در مورد فعالیت های این شبکه به این کلمات کلیدی اشاره شده است:




  • رصد روزانه، هفتگی، ماهانه محتوای منتشر شده در فضای مجازی در حوزه وب سایت ها، وب لاگ های تأثیرگذار، شبکه های اجتماعی و گروههای پستی مانند یاهو و جیمیل

  • مقابله، پاسخ به شبهات، انجام عملیات هدفند و نامتقارن در شبکه های اجتماعی و کاربر محورحضور فعال در حوزه شبکه های اجتماعی "حوزه بازنشر- حضور فراگیر"

  • حضور فراگیر و نشر صد هزاری و میلیونی در عرصه مجازی

  • انجام دهها عملیات مقابله و جنگ نرم و پاسخ گویی داخلی و خارجی

  • انجام بستر عملیاتی سازمان یافته در بستر شبکه های اجتماعی



 





  • تولیدات شبکه

    مجموعه 12 عددی Noble peace به زبان انگلیسی(اصلی) ، دوبله فارسی و دوبله عربی

    مجموعه 20 عددی The path به سه زبان فارصی(اصلی)، زیرنویس عربی و زیرنویس انگلیسی

    محموعه 20 عددی question for you به زبان انگلیسی(اصلی) ، دوبله فارسی و دوبله عربی

    مجموعه 15 عددی Game زبان فارسی(اصلی)، زیرنویس یا دوبله عربی و زیرنویس یا دوبله انگلیسی

    مجموعه 12 عددی FDD به زبان انگلیسی(اصلی)، زیرنویس عربی و زیرنویس فارسی

    مجموعه 10 عددی شرکت های تجاری اسرائیلی به زبان انگلیسی(اصلی) ، دوبله فارسی و دوبله عربی

    مجموعه کلیپ های استخراجی از سخنرانی های رهبر فرزانه انقلاب(240 کلیپ) به زبان فارسی(اصلی) زیرنویس فارسی و عربی- ضبط تمامی دیدارهای رهبری + اخبار پخش شده از شبکه های خبری از ابتدای سال 90 + جمع آوری عکس و متن هریک + ترجمه عربی و انگلیسی

    مجموعه بررسی و مستند سازی رخدادهای انقلاب اسلامی تحت عنوان بیداری اسلامی 50 عددی به زبان انگلیسی(اصلی) ، دوبله فارسی و دوبله عربی

    مستند موسقی شیطانی

    دلار و نشانه های فراماسونری



 


در این میان چند نکته بسیار جالب وجود دارد:


 


نخست اینکه تمامی این وظایف برشمرده آیا بر عهده صداوسیما است؟


دوم، جز این است که صداوسیما وظیفه تولید محتوا را در کشور دارد؟


سوم، آیا نظارت دقیقی به عملکرد معاونت ها و مجموعه های صداوسیما وجود دارد؟


 


جای سوال است که اگر اهداف این شبکه در راستای سیاست های نظام و تاکیدات رهبر انقلاب است و منشا محرمانه و امنیتی ندارد، چرا نخست روی سایت این معاونت قرار می گیرد و بعد از دسترسی مستقیم خارج می شود؟ در حالی که هنوز روی سرور این سایت قرار دارد!


 


از طرفی برخی ادعاها و هدف های این شبکه رسانه مجازی صداوسیما در راستای فعالیت های قضایی و امنیتی است و جالب به نظر می رسد زیر مجموعه ای در کشور این قدر آزادانه بدون حکم قاضی و تایید مقامات ارشد امنیتی بتواند مدعی رصد مستقیم ایمیل های مردم شود؟


 


حال از سوی دیگر صاحبان سیاسی و نزدیک به دولت که تلویزیونی اینترنتی "پایداری" را راه اندازی کرده اند، با قدرت از رعایت قوانین و مجوزهای خود صحبت به میان آورده و این نکته ها می تواند برای دستگاه های نظارتی و تصمیم گیرنده در کشور جالب باشد که چگونه همه این حوادث بر بستر دوستان قدیمی مشاور رئیس جمهور در صداوسیما شکل می گیرد؟


 


مشخص است که معاونت نوپای رسانه مجازی صداوسیما در دو سال اخیر و با بودجه های چند ده میلیاردی خود جز یک پروژه دانشجویی IP Media که طرح پایلوت و تست نشده ای از تلفیق خدمات اینترنتی و سرویس IPTV بر بستر وب در ایران است، عملکرد ویژه ای نداشته و شاید تلویزیون "پایداری" مقدمه ای برای مطرح شدن این معاونت به واسطه فعالیت این شبکه با ژست انتقادی در میان مردم و رضایت دوستان دولتی خود باشد.


 


"پایداری" تنها شبکه داخلی معاونت رسانه مجازی صداوسیما نیست، پیش از راه اندازی "شبکه شما" در معاونت سیما که اختصاص به پخش محصولات برگزیده استانی داشت، این معاونت از شبکه های "ما"، "شما"، "پایداری" و دو پرتال سیاسی و ورزشی بهره می برد که "شبکه شما" نام خود را به "شبکه سروش" تغییر داده است.


 

View Original Article


هتل زائران ایرانی کربلا طعمه حریق شد + اسامی سانحه دیدگان ایرانی


معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از حریق هتل انوار البقیع، محل اسکان زائران ایرانی در کربلای معلی در عصر امروز خبر داد.



به گزارش مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، علی حیدری اظهار داشت: عصر امروز، هتل انوار البقیع در کربلای معلی، دچار آتش‌سوزی شد.



وی ادامه داد: هنوز اطلاعاتی در رابطه با تعداد مجروحان حادثه به دست ما نرسیده و به محض دریافت اطلاعات تکمیلی‌تر، آن را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.



رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اعلام خبر آتش سوزی در یکی از اقامتگاههای زائران ایرانی در کربلا گفت: هشت زائر ایرانی اهل خراسان در بیمارستان بستری شدند.



سید علی ریاض در مورد آخرین وضعیت حادثه حریق در یکی از هتلهای محل اسکان زائران ایرانی ادامه داد: این حادثه در هتل انوار البقیع رخ داد که منجر به مجروح شدن ۸ زائر ایرانی شد که همگی به علت گاز گرفتگی در بیمارستان بستری شدند.



وی افزود: در این حادثه پنج نفر مجروح شدند که اسامی آنها عبارتند از:



۱- سکینه بزلی ۵۰ ساله

۲- ربابه صالحی ۶۰ ساله

۳- محمد تقی صالحی ۵۹ ساله

۴- وحید اصغری ۲۷ ساله

۵- محمدرضا وجدانی ۶۷ ساله

۶- علی اکبر موسوی ۶۷ ساله

۷- غلامرضا نجاران ۵۰ ساله

۸- محمد حجازی ۳۸ ساله



نماینده رئیس جمهور در جمعیت هلال احمر گفت: این زائرین در قالب کاروانی از استان خراسان رضوی و به مدیریت سید حسن باقری عازم کربلا شده بودند که متاسفانه دچار حادثه شدند. هنوز علت آتش‌سوزی در هتل انوارالبقیع مشخص نشده است.


View Original Article


پیام تجلیل منحصر به فرد مراجع تقلید از علی مطهری چه بود؟


در حالی که تجلیل منحصر به فرد مراجع تقلید از علی مطهری، در نگاه سطحی موضوع چندان مهمی نیست و می تواند صرفا ناشی از ارادت آنها به شهید استاد مطهری شمرده شود، نگاهی به ویژگی های این نماینده تهران و نسبت او با جریانات سیاسی، اهمیت موضوع را افزایش می دهد.


 


به گزارش خبرنگار «بازتاب»؛ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با بیان این که مواضع علی مطهری شجاعانه و از روی دلسوزی برای اسلام و انقلاب و مردم است، خطاب به وی گفتند: این که انسان این طور تربیت شده باشد که برای احقاق حق مردم اظهار وجود کند، خیلی افتخار است و باید هم همین طور باشد و خداوند شما را همیشه در این مسیر قرار دهد. افتخاری بیش از این نیست که آدم مستقل بوده و برای مردم باشد و هر کجا لازم دید برای مردم حرف بزند؛ امیرالمؤمنین نیز در این باره می فرمایند بسیاری افراد هستند که عبادت های فراوان انجام می دهند، ولی این که در یک مواقعی که هیچ کس حرف نمی زند - حرف بزند، در جایی که باید حق گفته شود و کسی نمی تواند حق را بگوید؛ کسی حق را بگوید، چنین اشخاصی در پیش خدا ارزش زیادی دارند.




همچنین آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدارشان خطاب به علی مطهری گفتند: استقلال فکری که در آیت الله شهید مرتضی مطهری وجود داشت در علی مطهری نیز مشاهده می‌شود.


 


اظهارات علنی این بزرگان در دیدار علی مطهری در حالی است که وی پیش از مرحله اول انتخابات نیز به دید ار حضرات آیات وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، جوادی آملی و سبحانی رفته بود و هرچند محتوای آن دیدارها به دلیل مطالب رد و بدل شده رسانه ای نشد، اما اجمالا می توان گفت به تقدیر از اقدامات یک تنه علی مطهری در مجلس و مقابله وی با برخی اقدامات در کشور و همراهی کلی با وی اختصاص یافت.


 



 


امروز هم شاید در نگاه اول مطلب ساده ای اتفاق افتاده، ولی اگر این دیدارها در زمان دیگری به جز یک هفته مانده به مرحله دوم انتخابات صورت می گرفت و مراجع از تمام فرزندان شهید مطهری یا افراد منتسب به ایشان این گونه تعریف می کردند، چندان مهم نبود.


 


اما وقتی اهمیت موضوع بالا می رود که بدانیم علی مطهری چهره ای مغضوب در هر دو طیف اصلی رقیب در انتخابات اخیر مجلس است که البته بعد از رد صلاحیت اولیه، صلاحیت او تایید شده است؛ فردی که همواره آماج حملات طیف موسوم به جبهه پایداری بوده و در جبهه موسوم به متحد نیز با اصرار شدید فردی که اکنون تلاشها برای ریاست وی بر مجلس تشدید شده، از فهرست نامزدها کنار گذاشته شد.


 


علی مطهری کسی است که صراحت لهجه اش و بیان انتقادات طیف زیادی از عوام و خواص جامعه توسط او - که خلاف دین و دیانت هم نیست - باعث شده وی آماج انواع حملات و هتک حیثیت ها قرار گیرد  و متهم به بصیرتی شود و اگر نبود انتساب وی به شهید آیت الله مطهری  و از این جهت از نوعی مصونیت شخصیتی برخوردار نبود، اکنون دیگر کمترین وجهه ای برای وی باقی نمانده بود و معلوم نبود به جای رقابت انتخاباتی باید در جای دیگر! از او سراغ گرفته می شد.


 


قطعا مراجع تقلید به بازتابهای سیاسی بیاناتشان در رسانه ها، آن هم ده روز مانده به انتخابات اشراف دارند، اما این که نماد مقابله با دو جریان رقیب و طبعا حاکم بر مجلس نهم، این چنین با اقبال از سوی مراجع تقلید روبرو می شود، چیست؟


 


فارغ از این که مردم در این میانه کجای میدان قرار دارند، آیا نمی توان یکی از پیامهای این پدیده را شکاف میان نهاد دین و جناح های سیاسی صاحب قدرت دانست؟


 


البته آنها که علی مطهری را فاقد بصیرت می دانند و از همین روی به وی حمله ور می شوند، شاید برخی بزرگان حوزه و مراجع معظم تقلید را نیز فاقد این ویژگی بدانند که البته تازگی هم ندارد؛ به ویژه که هنوز یادمان نرفته عده ای برای تحمیل نظر سیاسی خود به برخی مراجع تقلید و شنیدن اجباری مواضع خود از زبان آنان! مقابل منازل آنان تجمع کرده و شعار "مرجع تقلید ما بصرت، بصیرت" سر می دادند.


 


View Original Article


تقسیم مراجع توسط نماینده رهبری:برخی اطلاعاتشان اشتباه است واز عناصرمسئله‌دار

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سپاه هیچگونه مرزبندی با مراجع حامی نظام ندارد و البته با مراجعی که در برابر نظام ایستاده‌اند حرف دارد. ما باید ذهنیت‌های اشتباه را برطرف کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در نشست خبری که صبح امروز (شنبه) به مناسبت فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی سپاه برگزار شد، گفت: تفاوت 3 مکتب لیبرالیسم، سوسیالیسم و اسلام، جهان‌بینی و نگرش به انسان و عالم هستی است.



وی افزود: تکیه سپاه به عنصر عقیده و ایمان است و هرچه میزان اعتقاد و اسلام‌گرایی بین پاسداران بیشتر باشد، میزان استحکام این نظام نیز بیشتر خواهد بود.



سعیدی ادامه داد: روحانیت ما در 100 سال اخیر با 4 پدیده انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب اکتبر شوروی، پدیده ناسیونالیسم و نحله‌های فکری و مذهبی مواجه بود و اکثر کتاب‌هایشان در راستای مقابله با این 4 پدیده بود که انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) با همه این پدیده‌ها از جمله پدیده مادی‌گرایی مقابله کرد.



نماینده ولی فقیه در سپاه در سپاه ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب ما با چالش‌های جدیدی روبرو شدیم و بحث حاکمیت دینی، مسئله روز ما شد. بحث اینکه آیا دین، نظام هم دارد؟ که یکی از سران احزاب ما می‌گفت که دین اصلا نظام ندارد درحالیکه این موضوع در عصر پیامبر ثابت شده بود که دین نظام دارد، همینطور بحث دین و توسعه و اهداف مدیریت. اینها بحث‌هایی است که در زمان شهید مطهری با توجه به شرایط آن روز که اصل دین زیر سؤال رفته بود پرداخته نشده بود.



سعیدی با بیان اینکه از 2 سال پیش طرح جامعی را با توجه به این موضوعات و در برگیری بنیه اعتقادی و بنیه علمی در سپاه تهیه کردیم، گفت:‌ این طرح از سال 90 به اجرا در آمده است.



* امام نگفت سپاه کار سیاسی نکند



وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما در مورد نحوه ورود سپاه در مسائل نظام، با بحث‌هایی روبرو می‌شویم که بخشی ناشی از عدم اطلاع و بخشی ناشی از جوّسازی است، گفت: برخی می‌گویند سپاه نباید در سیاست دخالت کند، درحالی که امام نگفت سپاه کار سیاسی نکند، امام گفت: حزب‌بازی ممنوع است و سپاه نباید وارد جرگه احزاب شود و افراد نباید سپاه را جولانگاه احزاب خودشان کنند.



سعیدی تاکید کرد: ما کاملا این موضوع را رصد می‌کنیم که منافع احزاب و سپاه با هم تداخل ایجاد نکند، از طرفی دانش سیاسی جزء ذات سپاه است و پاسداران باید بینش سیاسی و بصیرت داشته باشند.



وی ادامه داد: این نظام، نظام الهی و ولایی است و حرکت هر مؤمن ولایی، حرکت به سمت رهبری است و سپاه باید بیشتر از همه به این سو حرکت کند و قطعا باید در برابر حوادث جاری کشور موضع‌گیری داشته باشد، البته نه با دفاع یا با تخریب حزب، بلکه دفاع از انقلاب که در این راستا نشریه پیام انقلاب و سایت سپاه نیوز مواضع سپاه را اعلام می‌کند.



نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد:‌ بسیجیان و پاسداران منتظرند نماینده ولی فقیه در سپاه و فرمانده سپاه اظهار نظر کنند تا آنها جهت‌گیری خود را مشخص ببینند. وظیفه بسیج فقط رزم شبانه نیست بلکه در بین مردم است و باید مسائل روز را برای آنها روشن کند.



* "منطقه ممنوعه" از "منطقه تکلیفی" کاملا در سپاه مشخص شده است



سعیدی با بیان اینکه فعالیت سیاسی جزو وظایف ذاتی سپاه است، اظهار داشت: سپاه در برنامه‌های مختلف سیاسی سال، با آرم شرکت می‌کند درحالی که کسی از ارتش چنین انتظاری ندارد، البته دخالت در امر انتخابات ممنوع است. یعنی سپاه نباید لیست بدهد و از این کار پرهیز می‌شود. اما اگر دخالت، منظور مقابله با جریان‌های انحرافی و ضدانقلاب است، باید دخالت کند. ما باید بگوییم افراد اگر از چه اصولی فاصله گرفتند، دچار انحراف می‌شوند. سپاه فراتر از احزاب و گروه‌ها است و در خصوص انتخابات منطقه ممنوعه از منطقه تکلیفی کاملا مشخص شده است.



* دوگانگی جبهه پایداری و جبهه متحد منجر به بروز اختلاف می‌شود



نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به سؤالی مبنی بر جدایی و دوگانگی دو جبهه اصولگرا در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: ما نیز پدیده دوگانگی را خیلی نپسندیدیم و کار چندان مناسبی نبود بخصوص که تاثیر ناخوشایندی در مخاطبین بوجود می‌آورد.



وی افزود: مخاطبین مجموعه‌هایی که متولی این جریان‌ها بودند، چه در جبهه پایداری و چه در جبهه متحد اشتراکات زیادی داشته و این دوگانگی منجر به بروز اختلافات، سردرگمی و تشتت آرا می‌شود.



سعیدی ادامه داد:‌ اگر آنها به تفاهم نرسند بازتابش، بازتاب خوبی نخواهد بود البته با تلاش مخاطبین آقایان، عوارض این اختلافات کمتر شده و خسارات کمی صورت گرفت. اما نفس کار نباید اینگونه می‌شد.



نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه من شاهد رقابت بعضاً ناسالم بوده‌ام، گفت: دو طرف قضیه از سرمایه‌ها و ارزش‌های نظام برخوردارند. هم آیت‌الله مهدوی کنی و همکارانش که از قدمت، سابقه و ارزش بالایی برخوردارند و هم این طرف قضیه افراد بزرگواری که جبهه پایداری را ارشاد می‌کردند بخصوص آیت‌الله مصباح یزدی که از سرمایه‌های نظام هستند. اما برخی هواداران هم برخلاف نظر بزرگان این رقابت سالم را به رقابت هنجارشکن تبدیل کرده‌اند.



سعیدی تاکید کرد:‌ سپاه در این قضیه مستقل حرکت کرد و ما نمی‌توانستیم یک طرف را به دیگری ترجیح دهیم، لذا سپاه سعی کرد هدایت کلی را داشته باشد و معیارها را بگوید و وارد عرصه شخصی افراد نشود.



* واکنش به اظهارات اخیر الهام درخصوص مجمع تشخیص مصلحت



سعیدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر برخی اظهارنظرها در خصوص مجمع تشخیص و انتخاب اعضای آن، گفت: مجمع جایگاهی مهم در قانون اساسی دارد و یکی از کارهایش ارائه مشورت محضر رهبر معظم انقلاب در مسائل سیاسی نظام است و این تلقی که این محل ایجاد یک فرصت و یا اشتغال برای آقایان است، تعبیر مناسبی نبود.



وی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام با مجالس سنا که در برخی کشورها وجود دارد، متفاوت است. اینجا مرکز تجمع اندیشه‌ها و تجربه‌های گوناگون در رشته‌های مختلف است تا مسائلی که مقام معظم رهبری ارجاع می‌دهند و همچنین سیاست‌های کلان نظام بررسی و به مسائلی که بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی به اختلاف کشیده شده، رسیدگی شود.



نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد:‌ اینجا نمی‌تواند برای بیکارها کار ایجاد کرده باشد و جایگاه مهم و سنگینی است که اگر افراد وقت بگذارند و تلاش کنند، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.



* احمدی‌نژاد شخصیتی غیرقابل پیش‌بینی است



سعیدی همچنین در خصوص حضور احمدی‌نژاد در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: شاید یکی از پاسخ‌های دلیل حضور رئیس جمهور این باشد که احمدی‌نژاد شخصیتی غیرقابل پیش‌بینی است، البته توصیه مقام معظم رهبری هم بوده که ایشان شرکت کند.



وی ادامه داد: احمدی‌نژاد در دوره قبل چون زمان زیادی در این جلسات حضور نداشت و موضوع کهنه شده بود، باعث شد تا در دوره جدید که مجمع به تازگی شروع به کار کرده، حضور پیدا کند.



سعیدی در خصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر ریاست زنان بر مجلس شورای اسلامی با اشاره به شایستگی‌های زنان در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت:‌این بستگی به رای نمایندگان دارد که اگر خانمی فرهیخته باشد و شرایط لازم را کسب کرده باشد، انتخاب شود و این مشکلی ندارد.



* سپاه هیچ گونه مرزبندی با مراجع حامی نظام ندارد



نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتقاد یکی از مراجع تقلید از رابطه سپاه با مرجعیت، گفت: سپاه در حد زیادی ارتباط با مراجع را احساس می‌کرده و این ارتباط نیز برقرار شده است.



وی افزود: میزان درخواست‌هایی که پاسداران برای ملاقات با آیت‌الله مکارم دارند، به قدری زیاد است که ما احساس مزاحمت برای ایشان می‌کنیم. میزان ملاقات پاسداران با مراجع قابل مقایسه با اقشار دیگر نیست.



سعیدی ادامه داد: ما مرجعیت را پشتوانه نظام و پایه ولایت فقیه می‌دانیم و این مسائل ناشی از اطلاعات غلطی است که برخی عناصر مسئله‌دار با مراجع مطرح می‌کنند و ما حتما خدمت ایشان می‌رسیم و مسایل را رفع می‌کنیم.



وی همچنین اظهار داشت: توصیه مقام معظم رهبری این بوده که ما همیشه با مراجع و حوزه‌ها ارتباط داشته باشیم. سپاه هیچگونه مرزبندی با مراجع حامی نظام ندارد و البته با مراجعی که در برابر نظام ایستاده‌اند حرف دارد. ما باید ذهنیت‌های اشتباه را برطرف کنیم.



* نبض فشار اجتماعی آمریکا به دست ایران است



نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به اجلاس اخیر 1+5 و نتایج آن، گفت: ما باید ببینیم این عقب‌نشینی اروپا تاکتیکی است یا استراتژیک که به نظر من این تغییر موضع 4 دلیل دارد، مقاومت و موفقیت‌های ایران، شرایط بحرانی منطقه آمریکا و اروپا، بی‌اثر بودن تهدید و تبدیل شدن تهدید به شوک برای اروپا و آمریکا و انتخابات آمریکا مجموعه عوامل عقب‌نشینی آنهاست.



وی ادامه داد: ما شاهد بودیم که با تهدید آمریکا و اروپا قیمت نفت و بنزین افزایش می‌یابد و این باعث می‌شد که فشار اجتماعی زیادی به آنها وارد شود که این نشان می‌دهد نبض فشار اجتماعی آمریکا به دست ایران بود. از طرفی آمریکایی‌ها می‌دانند که اگر این قضایا ادامه پیدا کند زمینه باخت اوباما در انتخابات فراهم می‌شود.



نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد:‌ اضطرار آنها را مجبور به عقب‌نشینی کرده و اگر این اضطرار در سال آینده نیز ادامه پیدا کند، این عقب‌نشینی تبدیل به استراتژی می‌شود ولی در غیر این صورت تبدیل به تاکتیک می‌شود و آنها مجددا به ما فشار وارد می‌کنند.



سعیدی افزود: جنگ دیپلماسی قوانین و مقررات خودش را دارد و اگر اشتباهی صورت بگیرد جبران آن بسیار سخت خواهد بود. ما نباید دچار ساده‌اندیشی شویم و باید محاسبات‌مان دقیق شود و با توجه به منافع ملی و در چارچوب تدابیر مقام معظم رهبری حرکت کنیم تا منجر به انعطاف خاصی نشود.



* اردوغان نقش چندگانه‌ای دارد که به مصلحتش نیست



وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اظهارات مقامات اماراتی در خصوص جزیره ابوموسی، گفت: ما شاهد یک تحولات نامطلوبی در خاورمیانه هستیم و نقش برخی کشورها را ناصحیح می‌دانیم که در میدان آمریکا بازی می‌کند، مثل ترکیه که آقای اردوغان نقش چندگانه‌ای دارد و این به مصلحتش نیست. اگر اردوغان باورش شده که ترکیه در اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد و به دنبال نزدیک شدن به حکومت عثمانی است، کاملا در اشتباه است.



وی افزود: رفتار قطر خارج از اصول متعارف است. اگر قطر قبول کرده که آمریکا آن را ژاندارم منطقه قرار می‌دهد سخت در اشتباه است و همینطور  علاوه بر اینها عربستان هم نقش دیگری را برعهده گرفته است.



نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: آمریکا همه این کشورها را به بازی گرفته تا اگر قربانی شوند، خودش آسیب نبیند، حالا در این میان امارات هم آمده و می‌خواهد بگوید که من هم هستم، درحالی که ابوموسی، جزو ذاتیات نقشه ایران است و اصلا بحثی وجود ندارد و رئیس جمهور هم در ادامه سفرهای استانی به آنجا سفر کرده است.



* غرب به دنبال یک توافق جمعی برای تحریم ایران است



سعیدی در بخش پایانی سخنانش در خصوص موضوع تحریم ایران از سوی غرب گفت: غرب هم در قضیه هسته‌ای و هم در تحریم به دنبال معادله برد باخت بود و بعد که منجر به برد ما در مسئله هسته‌ای شد، مسئله تحریم را مطرح کرد. ولی حالا خودشان در تحریم مانده‌اند، زیرا کشور ما مثل لیبی نیست و شرکت‌های آنها به شدت متضرر شده‌اند.



وی افزود: آنها به دنبال یارگیری هستند، درحالی که چین، کره جنوبی، ژاپن و برخی دیگر از کشورها با آنها همراهی نکردند. آنها به دنبال یک توافق جمعی در موضوع تحریم هستند که نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند، زیرا آنها به ما نیاز دارند و ناچارند کوتاه بیایند و اگر هم کوتاه نیایند مردم ما توان ایستادگی در برابر آنها را دارند.

View Original Article


دیپلمات ایرانی به مدت یک سال کارت عضویت استخر مختلط را داشته است


سی ان ان مدعی عضویت یکساله دیپلمات ایرانی در استخر مختلط در برزیل شد.



به گزارش انتخاب، این شبکه ی آمریکایی گزارش داد: زمانی که فرزندان اقدامات دیپلمات ایرانی را به گوش والدین خود رساندند، پدران و مادران خشمگین با دیپلمات مربوطه درگیر شدند و حتی یکی از والدلین با او دست به یقه شد.



پدر یک دختر 14 ساله گفت: زمانی که کارکنان استخر از موضوع مطلع شدند، می خواستند او (دیپلمات ایرانی) را بکشند.



وی افزود: اگر استخر محافظ نداشت، شما هم اکنون در حال مصاحبه با من به خاطر ارتکاب به قتل یا دار زدن فرد مذکور بودید.



 








بر اساس این گزارش، پس از این ماجرا، کارکنان استخر با پلیس تماس گرفته و او را تحویل نیروهای پلیس دادند.



سی ان ان در ادامه مدعی شد: این دیپلمات ایرانی حدود یک سال است که در این استخر عضو است و هم اکنون به دلیل اتهامات مطروحه، عضویت او معلق شده است.



انتونیو پاتریوتا، وزیر خارجه برزیل، ایران را به برای اطلاعات بیشتر تحت فشار قرار داده است.



وی گفت: ما از خواستار توضیح شفاف از ایران در خصوص این اتهامات نگران کننده هستیم.



وزیر خارجه برزیل اظهار داشت: امیدواریم که ایران ما را از این ماجرا مطلع سازد تا بتوانیم اقدامی به جا از خود نشان دهیم.


 


View Original Article


"خواهرزاده خاتمی" در آرزوی ریاست جمهوری / نظر شما چیست؟


سایت قانون نوشت: در حالی که تنها یک سال به برگزاری یازدهمین دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری زمان باقی است هر روز گمانه‌زنی‌های جدیدی درباره حضور جدی اصلاح‌طلبان در این انتخابات در عرصه سیاسی و رسانه‌ای کشور مطرح می‌شود و در این رهگذر نام تنی چند از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب برای حضور در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است.


 



 در جدیدترین این گمانه‌زنی‌ها و برابر آنچه این روزها در برخی محافل اصلاح‌طلب به گوش می‌رسد علاوه بر مطرح شدن نام محمدرضا عارف و عبدالله نوری و البته سیدحسن خمینی-که البته کاندیداتوری‌اش بعید به نظر می‌رسد- از محمدرضا تابش دبیرکل فراکسیون خط امام(ره) مجلس هشتم که خواهرزاده سیدمحمد خاتمی نیز بشمار می‌آید به عنوان یکی از کاندیداهای اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم یاد می‌شود.





در برخی از محافل سیاسی شنیده شده است که تصمیم تابش برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری جدی است هرچند که تابش از مصاحبه با خبرنگار قانون در این مورد خودداری کرد اما به نظر می‌رسد که وی بی تمایل برای حضور در این رقابت نباشد.


 


گفتنی است محمدرضا تابش هم‌اکنون نمایندگی مردم اردکان در مجلس هشتم را بر عهده دارد که در نهمین دوره از انتخابات مجلس نیز مجددا به عنوان نماینده این حوزه انتخابیه انتخاب شده است.



لارم به ذکر است که تاکنون اصلاح‌طلبان جمع‌بندی جدی در مورد انتخابات ریاست جمهوری نداشته‌اند و مشخص نیست که آیا نحوه حضور آنها در این انتخابات هم همچون انتخابات مجلس نهم منفعلانه خواهد بود یا خیر؟



View Original Article


مهرجویی: در تمام سطوح جامعه تناقض وجوددارد

داریوش مهرجویی معتقد است که در فیلم‌هایش همیشه از موقعیت‌های پیرامونی و واقعیت‌های جامعه الگو گرفته است.


به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرجویی(کارگردان فیلم نارنجی پوش) با اشاره به اینکه تاکنون 26 فیلم سینمایی ساخته، افزود: هر فیلم من یک ایده دارد که متاثر از زمان خودش است اما من بعداز ساخت فیلم از آن ایده گذر کردم و هرگز دوست ندارم تا یک تم را تکرار کنم و حرف تکراری بزنم. دوست دارم حرفی بزنم که قبلا نزده‌ام.



مهرجویی که در برنامه هفت سینمایی صحبت می‌کرد، افزود: امروز فیلمسازی تفاوتی با دورهای گذشته پیدا کرده است. امروز فیلم ها بیشتر به مسائل روز می‌پردازند و برای آنکه به ارزش‌ها توجه کنند؛ گذشته را احیا می‌کنند. امروز دوره فیلسوفان و نویسندگان بزرگی مانند دریدا، ژان پل سارتر یا رمان نویسانی همچون همینگوی نیست.



وی ادامه داد:‌ امروز اندیشمندان و بزرگان محلی شده‌اند و هر محله‌ای برای خودش یک هنرمند بزرگ دارد درحالیکه در دهه 60 یا 70 این گونه نبود و حتی در سینما نیز فیلم‌ها بیشتر از بزرگان سینما همچون چاپلین و آلن رنه بود.


مهرجویی با اشاره به اینکه آنچه به عنوان سینمایی روشنفکری بیان می‌شود؛ سینمای هنری است، گفت: سینمای من روشنفکری نیست بلکه سینمای هنری یا متعالی است. امروز ما دچار پیچیدگی‌ها و تناقض‌های بسیاری در اطراف خود هستیم و همین مسائل همیشه دغدغه من بوده است و مرا آزار داده است.



وی با اشاره به داستان نارنجی پوش گفت: مشکلات از زمان ساخت دایره مینا همیشه ذهن من را مشغول کرده و من همیشه به عنوان یک فیلمساز به خودم می‌گفتم که باید وضعیت بد موجود را بیان کنم. این نگاه بعدها در فیلم‌هایی همچون بمانی که درباره خودسوزی دختران بود؛ ادامه پیدا کرد و امروز به نارنجی پوش رسیده است.



وی با تاکید بر اینکه امروز سیستم دیجیتال سینما را متحول کرده، افزود: از زمان ورود سیستم دیجیتال مدیوم سینما عوض شده به صورتی که باید در زمان فیلمبرداری و همزمان با فیلمبرداری مونتاژ هم بکنیم. اینکه گفته می‌شود مکتب دوربین روی دست مساله جدید است؛ درست نیست بلکه از زمان ساخت فیلم‌هایی همچون از نفس افتاده به کارگردانی گدار این مساله وجود داشته است.



مهرجویی با اشاره به اینکه بعضی‌ها معتقدند فیلم نارنجی پوش، فیلم ساده‌ای است، گفت: هر فیلم من لایه‌های مختلفی دارد. اگر منظور از سادگی این است که به شعر و موسیقی و تغزل نزدیک است بله این فیلم ساده است. سطح اول این فیلم شاید این باشد که یک فردی می‌خواهد رفتگر شهرداری شود اما هسته اصلی این است که ما باید خود را از ریا دروغ پاک کنیم و خود را از آشغال‌های ذهنی دور نگه داریم.



کارگردان فیلم نارنجی پوش ادامه داد: امروز متاسفانه آلودگی در اطرافمان می‌بینیم و شما به محض آنکه از شهرتهران خارج شوید و در جاده حرکت کنید با زباله‌های بسیاری مواجه می‌شوید که نشان از یک حرکت عقب افتاده دارد.



مهرجویی با اشاره به تناقضات موجود در جامعه گفت: امروز یک تناقض در تمامی سطوح جامعه وجود دارد. این تناقض و تفاوت از سطح تحصیلات میان زن و مرد آغاز می‌شود و تا بالای جامعه ادامه دارد.



وی درباره تشابه بازی حامد بهداد در فیلم نارنجی پوش با خسرو شکیبایی در فیلم هامون گفت: این تشابه درست است زیرا هر دو شخصیت در هر دو فیلم از یک سرگشتگی حرف می‌زنند و من همیشه دنبال آن بودم که در فیلم‌هایم با آدم‌های شگفت زده و استثنایی کار کنم.



فریدون جیرانی مجری برنامه سینمای هفت هم اعلام کرد؛ با احترام به داریوش مهرجویی به دلیل ضعیف بودن فیلم نارنجی پوش این فیلم در این برنامه نقد نمی‌شود.

View Original Article


پرونده خبرنگار شبکه «سحر» به دادگاه آذربایجان رفت

تحقیقات پرونده خبرنگار شبکه تلویزیونی «سحر» پایان یافت.



روزنامه «پارالل» چاپ آذربایجان نوشت:



تحقیقات پرونده آبگول سلیمان اف روحانی آذربایجانی و آنار بایراملی خبرنگار شبکه تلویزیونی «سحر» به پایان رسیده و هم اکنون پرونده این افراد جهت رسیدگی به دادگاه ارجاع شده است.



آنار قاسملی وکیل متهمان فوق الذکر با اعلام این مطلب گفته است که زمان برگزاری دادگاه ها در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.



گفتنی است که آبگول سلیمان اف به اتهامات فروش، نگهداری و تهیه اسلحه گرم، ایجاد تنفر دینی و دشمنی با توسل به زور و تهدید و سازماندهی تخلفات نظم اجتماعی در وزارت امنیت ملی بسر می برد.



آنار بایراملی نیز به اتهام حمل مواد مخدر در بازداشتگاه بازجویی باکو بسر می برد.

View Original Article


تصاویر/ بازیگران سینما و تلویزیون همراه فرزندانشان

 


 



 


مهدی هاشمی و گلاب آدینه و دخترشان نورا


 



 


پژمان بازغی


 



 


اصغر فرهادی و پریسا بخت آور


 



 


امیر جعفری و ریما رامین‌فر


 



 


لیلا حاتمی و علی مصفا


 



 


سیما تیرانداز


 



 


مرجانه گلچین


 



 


لیلی رشیدی


 



 


فاطمه گودرزی


 



 


حسین یاری


 



 


شقایق فراهانی


 



 


محمدرضا شریفی‌نیا و دخترش مهراوه


 



 


بهاره رهنما و پیمان قاسم‌خانی و دخترشان پریا


 


منبع: خبرآنلاین

View Original Article