۱۲ اردیبهشت، ۱۳۹۱

حمله یا چماق و چاقو به مددکار اورژانس+تصاویر

به محض خارج شدن از خودرو فرد مهاجم با چوب دستی‌اش به من ضربه سختی را وارد کرد و سپس چوب دستی‌اش را از او گرفتم و بعد با چاقو به من حمله‌ور شد و 7 ضربه چاقو به من وارد کرد و سپس با همکاری هم محلی‌هایش سوار خودرو پرادو‌اش شد و متواری شد و من تنها توانستم شماره پلاک ماشینش را یادداشت کنم.


فرهاد عبادی مددکار اورژانس اجتماعی شهرستان ورامین هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد صبح شنبه هنگامی که با خودروی اورژانس اجتماعی عازم محل ماموریت بود چوب‌دستی و ضربه‌های چاقو مرد غریبه پرادوسوار انتظارش را می‌کشند.


 



 


به گزارش ایسنا، اکبری ـ راننده ماشین اورژانس اجتماعی ورامین حادثه را اینگونه روایت می‌کند:"ساعت 8:30 روز شنبه 9 اردیبهشت ماه در مسیر عزیمت به ماموریت بودیم و فرد شرور شروع به فحاشی کرد و سپس مسیر حرکت ما را سد کرد و ابتدا با چوب و سپس با چاقو به ما حمله‌ور شد و هنگامی که مددکار اورژانس چوب را از او گرفت 7 ضربه چاقو بر بدن او وارد کرد.



وارد حیاط اداره بهزیستی شهرستان ورامین می شویم پیش از هرچیز خودروی اورژانس در حالی به استقبالمان می‌آیند که بیش از هرچیز دیگری جای چوب دستی مرد غریبه بر روی شیشه‌ها و بدنه‌اش به چشم می‌آید.



ضارب دارای سوابق کیفری خاص است که به تازگی و با قید سند آزاد شده است




بهروز هیودی ـ رییس اداره بهزیستی شهرستان ورامین  اظهار کرد: مخاطرات اورژانس اجتماعی در سراسر کشور مشابه است اما در شهرستان‌های حاشیه‌نشین به خصوص شهرستان‌های حاشیه‌نشین استان تهران به دلیل مهاجرپذیر بودن این خطر بیشتر است.



وی در ادامه با اشاره به شرور حمله‌ور شده به ماموران اورژانس اجتماعی گفت: وی فردی دارای سوابق کیفری خاص است که به تازگی و با قید سند آزاد شده است و هنوز دلیل حمله وی مشخص نیست اما آنچه برای ما محرز شده است این است که این فرد از نظر روانی حالت طبیعی نداشته است.


 



 


هیودی در ادامه از صدور حکم جلب این فرد توسط دادستان و حکم دادستان برای پیگیری این موضوع خبر داد.



رییس اداره بهزیستی شهرستان ورامین در ادامه با اشاره به کوچک بودن شهرستان ورامین اظهارکرد: به این دلیل ماموران ما همواره در خطر شناسای وآزار افراد کودک آزار و همسر آزار و دیگر آسیب دیدگان‌های اجتماعی که در پرونده آنها دخیل کرده‌اند هستند و ماموران اورژانس ورامین همواره در معرض آسیب جدی قرار دارند.



بسیار پیش آمده که خانواده‌ها سرنگ خونی را به سمت ما پرتاب کرده و حمله‌ور می‌شوند




برای عیادت از مددکار آسیب دیده راهی شهرری می‌شویم. فرهاد عبادی در بستر بیماری است و همسرش به استقبالمان می آید و عبادی درباره اتفاقی که برایش رخ داده گفت: ساعت 8:30 صبح بود که به قصد انجام ماموریت به سمت کارخانه قند حرکت کردیم پس از توقف خودروی اورژانس صدای برخورد شی را با پنجره‌های خودرو می‌شنیدم با مشاهده خرد شدن شیشه‌ها تصمیم به خروج از خودرو گرفتم.


 



 


وی ادامه داد: به محض خارج شدن از خودرو فرد مهاجم با چوب دستی‌اش به من ضربه سختی را وارد کرد و سپس چوب دستی‌اش را از او گرفتم و بعد با چاقو به من حمله‌ور شد و 7 ضربه چاقو به من وارد کرد و سپس با همکاری هم محلی‌هایش سوار خودرو پرادو‌اش شد و متواری شد و من تنها توانستم شماره پلاک ماشینش را یادداشت کنم.



این مددکار اورژانس اجتماعی در ادامه با اشاره به حوادثی که پیش از این برایش اتفاق افتاده است عنوان کرد: هنگامی که برای گرفتن کودکان از خانواده‌های نابسامان کودک آزار می‌رویم خانواده‌ها بسیار مقاومت می‌کنند و بسیار پیش آمده که سرنگ خونی را به سمت ما پرتاب کرده یا حمله ور می‌شوند.



عبادی در ادامه تاکید کرد: لازم است در ماموریت‌ها، ماموران نیروی انتظامی خودروی اورژانس را همراهی کنند یا اینکه مددکاران و ماموران اورژانس آموزش دفاع شخصی دریافت کنند.



وی در ادامه با بیان اینکه همکار خانم ما در روز حادثه در مرخصی به سر می‌برد گفت: باید بگویم در مرخصی بودن همکار خانم ما موهبت الهی بود در غیر این صورت مشخص نبود چه بلایی بر سر او می‌آمد.


 



 


این مددکار با بیان اینکه فرد شرور «سهیل- الف» نام داشته گفت: او جزو خانواده‌های ورامینی‌هاست که در توزیع مواد مخدر دست دارند و خانواده‌اش از زمین داران قدیمی ورامین هستند و در حال حاضر کارواش و تعمیرگاه دارند و تقریبا اهالی شهر خانواده او را می‌شناسند و باید نیروی انتظامی اقدام عملی برای برخورد با این اشرار انجام دهد.



مددکار مجروع شده استخدام شرکتی است



مددکار مجروع شده حقوق و بیمه آنچنانی ندارد




همسر آقای عبادی مددکار مصدوم شده اورژانس اجتماعی با بیان اینکه همسر من استخدام شرکتی سازمان بهزیستی است گفت: او نه حقوق و نه بیمه آنچنانی دارد و حقوقش هم با فاصله‌های زمانی طولانی مدت پرداخت می‌شود و این در حالی است که از امنیت کافی هم برخوردار نیست.



وی افزود: مشخص نیست ضربه‌هایی که به همسر من وارد شده است چه عوارضی داشته باشد و حتی احتمال سرایت هپاتیت و ایدز نیز وجود داشته و خواستار انجام اقدام عملی برای ساماندهی شرایط همسرم و همکارانش از سوی مسئولان سازمان بهزیستی هستم.



 تامین نبودن امنیت ماموران اورژانس اجتماعی در حالست که آنها در اغلب در معرض برخورد با آسب دیدگان اجتماعی و افراد پرخاشجو هستند بدون اینکه هیچ گونه آموزش دفاع شخصی دریافت کنند یا وسیله دفاعی داشته باشند.



ضارب دارای سابقه و پرونده های قضایی متعددی است



تامین امنیت کارکنان اورژانس اجتماعی بسیار حائز اهمیت است




حبیب‌الله مسعودی فرید ـ مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی ـ با بیان اینکه ماموران اورژانس با واکنش‌هایی روبرو هستند که امنیت آنها را به خطر می‌اندازد اظهار کرد: حادثه رخ داده برای مددجویان اورژانس اجتماعی ورامین از این قبیل است.



وی افزود: در این حادثه خودروی اورژانس اجتماعی مورد حمله فردی شرور قرار گرفته است و در طی این حمله مددکار اورژانس اجتماعی مورد ضرب و شتم با چوب و چاقو قرار گرفته و 9 ضربه چاقو بر بدن او وارد شده است.


 



 


مسعودی فرید ادامه داد: علت این کار فرد شرور هنوز مشخص نشده است و وی در حال حاضر متواری است اما فردی سابقه‌دار و دارای پرونده‌های قضایی متعددی است.



وی در ادامه با تاکید بر اینکه تامین امنیت کارکنان اورژانس اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، گفت: اگر سازمان بهزیستی نتواند امنیت ماموران اورژانس را در برخورد با مواردی مختلف از این قبیل تامین کند در واقع نتوانسته به وظیفه حاکمیتی خود عمل کند و این موضوع را تا آخر پیگیری می‌کنیم.



وی در ادامه از پیگیری‌های نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات در این زمینه خبر داد و گفت: روز گذشته در کمیسیون تخصصی هیات دولت آیین نامه ساماندهی اورژانس اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و یکی از موارد پررنگ در این آیین نامه تامین امنیت ماموران اورژانس اجتماعی است.



مدیر کل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه خاطرنشان کرد: با تصویب این آیین نامه ماموران اورژانس قادر خواهند بود از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند و آموزش‌های لازم برای برخورد با مراجعان پرخاشگر به آنان داده می‌شود تا دیگر شاهد حوادثی این چنینی نباشیم.


 



 


مسعودی فرید در ادامه با برشمرد تفاوت‌های میان اورژانس اجتماعی و اورژانس کشور عنوان کرد: مراجعان اورژانس 115 داوطلبانه این کار را انجام می‌دهند اما این در حالی است که مراجعان 123 اغلب دچار آسیب‌های اجتماعی هستند و دارای تعارضات متعددی هستند.



وی در ادامه با تاکید بر لزوم تعجیل در تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: در این لایحه در زمینه تامین امنیت و حفاظت ماموران اورژانس تدابیر لازم اندیشیده شده است و این اتفاق سبب شده تا با سرعت و شدت بیشتری پیگیر تصویب این لایحه باشیم.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر