۱۳ فروردین، ۱۳۹۱

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: واردات بی‌رویه قطعات خودروی چینی ضربه مهلکی به قطعه‌سازان زد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات بی‌رویه قطعات خودروی چینی مشابه، چه به صورت رسمی و چه غیررسمی؛ ضربه مهلکی به قطعه‌سازان خودروی داخلی وارد کرد.


سید مهدی صادق در گفت‌وگو با خانه ملت، با تاکید براینکه تعطیلی کارخانه قطعات خودرو یک فاجعه است افزود: تنها بخش فعال و پویا در حوزه صنعت، بخش خودرو بود، که متاسفانه با مشکلات زیادی مواجه شد و در برخی موارد به تعطیلی کارخانه‌ها انجامید.


نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس یادآور شد: خودرو حدود ۲-۳ هزار قطعه منفصله دارد که باید به هم متصل شوند و علاوه بر هر قطعه منفصله، بخش‌های دیگری وجود دارد که این قطعات منفصله بر روی آنها وصل می شوند و به خودرو تبدیل می‌شوند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم تاکید کرد: طی سالها تلاش و کسب تجربه در زمینه قطعات فنی و تکنولوژیکی خوب رشد کرده بودیم و صاحب برند و نظر شده بودیم و بخشی از این تولید را به خارج از کشور صادر می‌کردیم ولی متاسفانه با ورود بی‌رویه قطعات مشابه چینی چه به صورت رسمی و چه غیررسمی با مشکل عدیده‌ای مواجه شدیم.


صادق افزود: سال گذشته در صحن علنی مجلس تذکردادم که مراقب باشیم قطعات منفصله خودرو کاهش نیابد؛ ولی متاسفانه واردات بی‌رویه ضربه مهلکی به قطعه‌سازان خودرو وارد کرد.


نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس، گفت: البته عدم مطالبات شرکت‌های خودروسازی از دولت و عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی شرکت های خودرو سازی، از جمله مشکلات دیگری است که قطعه سازان نتوانستند با آن همراه و همسو شوند.


وی یادآور شد: علی‌رغم افزایش نرخ تورم وقیمت حامل‌های انرژی، اجازه افزایش قیمت به قطعه‌سازان داده نشد از این رو قطعه‌سازان با مشکلات بزرگی مواجه شده و کارخانه‌های آنها تعطیل شد.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: در صورتی که این روند ادامه داشته باشد به طور یقین اشتغال صنعتی ۳۰ درصدی خودروسازی، با مشکل جدی مواجه خواهد شد لذا از دولت توقع داریم با پرداخت سهم صنعت از درآمد هدفمندی یارانه‌ها به این صنعت اشتغال زا کمک کند و مانع از تعطیلی جدی آن شود.




View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر