۳۰ فروردین، ۱۳۹۱

اعتصاب غذای دو زندانی در اوین به‌رغم وضعیت بد جسمانی

گزارش‌ها حاکی است که محمدرضا معتمدنیا، مشاور ویژه میرحسین‌موسوی، و رضا شهابی، فعال کارگری زندانی، دست به اعتصاب غذای خشک زده‌اند و از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار نیستند.گزارش‌ها حاکی است که محمدرضا معتمدنیا، مشاور ویژه میرحسین‌موسوی، و رضا شهابی، فعال کارگری زندانی، دست به اعتصاب غذای خشک زده‌اند و از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار نیستند.

به گزارش وب‌سایت خبری کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، محمدرضا معتمدنیا که پیشتر اعلام کرده بود تا رفع کامل حصر خانگی میرحسین موسوی اعتصاب غذا خواهد کرد، از ۲۸ فروردین‌ماه دست به اعتضاب غذا زده و ۲۹ فروردین‌ماه برای چند ساعت به بیمارستان منتقل شده است.

کلمه آورده است که آقای معتمدنیا، مشاور ویژه آقایان رجایی، باهنر و موسوی  که از ۲۷ فروردین‌ماه به سلول انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شده، پس از بدحالی و افت شدید فشار خون به بیمارستان منتقل شده و سپس دوباره به انفرادی بازگردانده شده است.

محمدرضا معتمدنیا پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران و در تاریخ ۸ تیرماه سال ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام محکوم شد.

همچنین همسر رضا شهابی، فعال کارگری، ۲۸ فروردین‌ماه به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت که آقای شهابی در اعتراض به حکم دادگاه، از ۲۶ فروردین دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران، به تازگی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شد .

همسر آقای شهابی به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته است: «همسرم می‌گوید که من کاری نکردم، جرمی مرتکب نشدم که این حکم را به من داده‌اند، من فقط از حقوق کارگریم دفاع کردم.»

رضا شهابی ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۹ بازداشت شد. وی که به گفته نزدیکانش از ناراحتی‌های شدید جسمی رنج می‌برد، پیشتر نیز دو بار دست به اعتصاب غذا زده است.

در کنار این گزارش‌ها، خبرگزاری حقوق بشر ایران، هرانا، می‌گوید حشمت‌الله طبرزدی، زندانی سیاسی در زندان رجایی‌شهر کرج، نیز از ناراحتی‌های جسمانی رنج می‌برد.

هرانا ۳۰ فروردین‌ماه گزارش کرد که آقای طبرزدی، روزنامه‌نگار و فعال دانشجویی- سیاسی، که دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به ۹ سال حبس محکوم شد، در حال حاضر وضعیت جسمی وخیمی دارد و  از ناراحتی‌های قلبی و درد شدید معده رنج می‌برد.

سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر تاکنون بارها با انتشار بیانیه از بازداشت‌های گسترده پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ ایران، نحوه رفتار با زندانیان و وضعیت زندان‌های ایران انتقاد کرده‌اند.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر