۲۵ فروردین، ۱۳۹۱

«آغازگر جنگ نمی‌شویم اما هر تهدیدی را سرکوب می‌کنیم»





خبر - مردمک



فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران می‌گوید که جمهوری اسلامی هیچ‌گاه شروع کننده جنگ نخواهد بود، اما از رصد تهدید‌ها نیز غافل نمی‌شود و برای از دفاع از استقلال و تمامیت ارزی ایران، خود را آماده می‌کند.




به گزارش خبرگزاری مهر، احمدرضا پوردستان امروز ۲۵ فروردین در سخنرانی خود قبل از خطبه‌های نماز جمعه تهران افزود: ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح هر تهدیدی را که جنبه عملی و عینی به خود گیرد،‌‌ همان ابتدا سرکوب خواهد کرد.



او همچنین تصریح کرد که هرچند ایران اعتقاد دارد دشمنان در شرایط باز کردن جبهه‌ جنگ علیه جمهوری اسلامی نیستند اما برای نیروهای مسلح، «دشمن، دشمن است و در هیچ شرایطی کوچک، خوار و حقیر شمرده نمی‌شود.»



حملات لفظی و تهدیدهای مقام‌های نظامی ایران در مقابل تهدید‌های غرب و اسرائیل به حمله نظامی که با توجه به گزارش آژانس انرژی اتمی درباره اهداف نظامی برنامه اتمی ایران، در ماه‌های گذشته شدت گرفته است.



به گفته این مقام ارشد نظامی ایران، اولویت نیروهای مسلح تقویت بنیه‌های ایمانی و اعتقادی، آموزش‌های سخت شبانه و روزانه و به روز نگه داشتن تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها با توجه به تهدید‌ها است.



آقای پوردستان تصریح کرده است که همه این تلاش‌ها در مقابل دکترین دفاعی جمهوری اسلامی و مبتنی بر اصل بازدارندگی تعریف شده است.



این فرمانده نظامی دیروز نیز خبر داد که قرار است مانور نظامی مشترک ارتش و سپاه در سطح لشگری برای اولین بار برگزار شود. او گفته است که این رزمایش «در شرایط حقیقی» برگزار می‌شود که «در ایران بی‌سابقه است.»



پیش‌تر در آبان ماه، رهبر ایران گفته بود هرکس که فکر تجاوز به ایران در مخیله‌اش خطور کند، باید خود را آماده دریافت سیلی‌های محکم و مشت‌های پولادین ارتش، سپاه و بسیج کند.



آیت‌الله خامنه‌ای در نیمه بهمن نیز گفته بود که تهدید به جنگ به ضرر آمریکا است و ایالات متحده و متحدانش بدانند که ایران نیز در برابر تهدید و تحریم‌ها، تهدیدهایی دارد و هر وقت لازم باشد، اعمال می‌کند.



در پی این سخنان، فرمانده هوا فضای سپاه گفته بود که «حرکت مذبوحانه و شیطانی» غرب، موجب شد که با دستور رهبری، «تغییری در راهبرد دفاعی داشته باشیم و در مقابل تهدید دشمنان، تهدید خواهیم کرد.»



همچنین به گفته احمد وحیدی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی، ایران چنان قوی است و جنگی نشان آمریکا خواهد داد که جنگیدن را یاد بگیرد.



پیش‌تر یحیی رحیم‌صفوی، مشاور عالی نظامی رهبری، از مقام‌های سیاسی ایران خواسته بود در مقابل تهدید دشمن، تهدید عملی انجام دهند و به شعار و حرف‌زدن اکتفا نکنند.



محمد حجازی، معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح نیز هشدار داده بود که هر‌گاه احساس کنیم که دشمنان می‌خواهند منافع ملی ایران را به خطر بیاندازند، از همه ابزار‌ها برای ضربه متقابل استفاده خواهیم کرد.









View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر