۳۰ فروردین، ۱۳۹۱

پیروزی شیرین بایرن بر رئال

بایرن مونیخ یکی از برترین تیم‌های فوتبال اروپاست و حضور مکرر این تیم در مراحل پایانی رقابت‌های چمپینزلیگ شاهد این موضوع. اما پیروزی بایرن مونیخ در دوئل با ستارگان رئال حتی کارشناسان فوتبال را نیز غافلگیر کرد.
شاید توپ‌زنان رئال با تصور دیگری پا به میدان نهاده بودند. یک دیدار عادی و یک پیروزی بدون دشواری. اما درخشش بازیکنان بایرن از همان ابتدا سرنوشت دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی چمپینزلیگ را رقم زد و اگر توپ زنان بایرن و از جمله ماریو گومز موفق می‌شدند از همه شانس‌های خود بهره گیرند، نتیجه حتی آشکارتر از این به سود بایرن شکل می‌گرفت.

ژوزه مورینیو چون با دشواری بازی در زمین مونیخ آشنا بود، در تدارک این دیدار سه ستاره خود را در بازی پیشین رئال در رقابت‌های لالیگای اسپانیا به زمین نفرستاد، تا بتواند تیمی تازه‌نفس و پرتوان در مونیخ به میدان بفرستد. این سه بازیکن عبارت بودند از شابی الونسو، دی‌ماریا و کریم بنزما. اما بازگشت این سه بازیکن به کادر تیم در دیدار با بایرن نیز، نتوانست نتیجه مورد نظر مورینیو را متحقق سازد.

بایرن مونیخ نیز در تدارک دیدار حساس خود با رئال در بازی پیشین‌اش در بوندس لیگا، از بازی شماری از ستارگانش چشم پوشیده بود. صرف‌نظر کردن از ستاره‌ها برای بایرن سهل‌تر از رئال بود، چون شکست بایرن در برابر دورتموند، عملا سرنوشت قهرمانی بوندس‌لیگا را تعیین کرده بود و باشگاه بایرن مونیخ حال می‌تواند فارغ بال برای چمینزلیگ و همچنین برای جام حذفی آلمان برنامه‌ریزی کند.



دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا روز ۱۹ ماه مه و اتفاقا در شهر مونیخ برگزار می‌شود. این به آن معنی است که در صورت پیروزی بایرن بر رئال، این تیم از امتیاز زمین و تماشاچی در فینال چمپینزلیگ برخوردار است. و جالب این‌جاست که یک هفته پیش از آن، یعنی روز ۱۲ ماه مه، بایرن می‌بایست در فینال جام حذفی با بورسیا دورتموند روبه‌رو شود، که پس از ناکامی در بوندس‌لیگا، پیروزی بر دورتموند می‌تواند از تلخی ناکامی در جدال بر سر قهرمانی بوندس‌لیگا بکاهد.

بایرن بازی را چگونه برد؟

دیدار دو تیم با برتری محسوس ستارگان رئال شروع شد و مونیخی‌ها ناگزیر شدند با دفاع یکپارچه مانع از به ثمر رسیدن گل رئال شوند. خطر اما خود را در دقیقه هفتم بازی نشان داد و دروازه‌بان بایرن، نویر، تمام تجربه و توانش را به کار گرفت و مانع از شادکامی بنزما شد. بدیهی است که دست‌یابی رئال به یک گل زودهنگام، می‌توانست سرنوشت بازی را به گونه دیگری رقم زند.

اما در دقیقه هفدهم، گل زیبای فرانک ریبری، مسیر دیدار را به سود بایرن تغییر داد. ریبری توپی را که از" باداشتوبر" دریافت کرده بود، با مهارت بسیار به تور دروازه رئال دوخت. بازی با همان هیجان ادامه یافت و این گل تا حدودی بر جسارت مونیخی‌ها افزود و توپ زنان این تیم بارها توانستند در برابر دروازه رئال خطر بیافرینند.

ببینید: برتری بایرمونیخ بر رئال مادرید در دقیقه نود

در نیمه دوم دیدار، مسوت اوزیل، بازیکن آلمانی و ترک‌تبار رئال موفق به گشودن دروازه مونیخ شد. اوزیل توپی را که توسط کریستیانو رونالدو ارسال شده بود از فاصله‌ای کوتاه وارد دروازه مونیخ کرد. خط دفاع مونیخ که خیلی خوب عمل کرده بود، در دریافت این گل بی‌تقصیر نبود.

ماریو گومز در ادامه بازی بارها در برابر دروازه رئال خطرناک ظاهر شد. به نظر می‌رسید که رئال خواهان حفظ نتیجه است و طبیعی است که نتیجه یک بر یک در زمین حریف، شانس صعود رئال به فینال را بسیار افزایش می‌داد. گومز دو بار در محوطه جریمه رئال نقش بر زمین شد و اگر داور نقطه ضربه پنالتی به سود بایرن را نشان می‌داد، این امر باعث حیرت کسی نمی‌شد. ولی داور در هر دو مورد تصمیم به ادامه بازی گرفت.

بازی پس از آن رنگ خشنی به خود گرفت و شمار کارت‌های زردی که در طول این دیدار و اغلب به توپ‌زنان رئال نشان داده شد به طور مداوم افزایش یافت.

در دقیقه ۹۰، یعنی همان هنگامی که رئال به دیدار برگشت این دو تیم و حفظ نتیجه می‌اندیشید، ماریو گومز موفق شد دروازه رئال را برای بار دوم بگشاید و نتیجه را به سود بایرن مونیخ تغییر دهد. در این دقیقه گومز توپی را که توسط فیلیپ لام ارسال شده بود، از فاصله بسیار کوتاه وارد دروازه رئال کرد.

بخت گومز و شانس بایرن

ماریو گومز، بازیکن فوروارد تیم بایرن مونیخ پس از به ثمر رساندن گل خود و پایان دیدار به خبرنگاران گفت که بخت با او در به ثمر رساندن این گل یار بوده است و او در لحظه زدن گل، تنها از غریزه گل‌زنی خود بهره گرفته است. اما این اعتراف باعث کاستن از درخشش این بازیکن، فرانک ریبری و سایر بازیکنان بایرن نمی‌شود. باید گفت که نتیجه این دیدار می‌توانست آشکارتر از این به سود بایرن رقم بخورد.

گل دوازدهم گومز در رقابت‌های چمپینزلیگ، شانس صعود بایرن به فینال را افزایش داده است. بایرن در دیدار هفته آینده در مادرید نیاز به یک نتیجه مساوی دارد و اگر بتواند گلی به ثمر رساند، رئال برای صعود احتیاج به ۳ گل پیدا می‌کند.

دیدار رفت دو تیم دیگر چمپینزلیگ، یعنی چلسی و بارسلونا روز چهارشنبه ۱۸ آوریل برگزار می‌شود. ستارگان بارسا مهمان چلسی هستند. گرچه دفاع چلسی قطعا با وظیفه دشوار مهار لیونل مسی روبه‌روست، اما باشگاه چلسی برای صعود به مرحله بعدی می‌بایست از سد بارسلونا بگذرد. دیدار پیشین چلسی و بارسلونا، که در رقابت‌های چمپینزلیگ انجام شده بود، منجر به شکست چلسی و صعود بارسا شده بود. حال شوق جبران آن شکست و نمایش برتری، نیروی محرکه چلسی در دیدار با بارسلونا خواهد بود.

JF/JT

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر