۳۰ فروردین، ۱۳۹۱

برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل موریتانی

تیم‌های ملی فوتبال ایران و موریتانی عصر چهارشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۲-۰ به سود ایران به پایان رسید.تیم‌های ملی فوتبال ایران و موریتانی عصر چهارشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۲-۰ به سود ایران به پایان رسید.

برگزاری این مسابقه جایگزین دیدار دوستانه ایران و امارات شده بود. فدراسیون فوتبال امارات در اقدامی یکجانبه آن مسابقه را لغو کرد.

در پی انصراف امارات، تیم ملی موریتانی که برای انجام بازی دوستانه مقابل مصر به دبی سفر کرده بود، راهی تهران شد.

برای این بازی دوستانه، کارلوس کی روش جمعی از نفرات جوان و پشت خط تیم ملی را در کنار چند بازیکن اصلی به میدان فرستاد. او در امتداد بازی، هر ۲۳ بازیکن حاضر در اردو را روانه زمین کرد.

قضاوت این مسابقه به عهده محمدرضا اکبریان بود. صادقیان و فخرالدینی از ایران و یوسف محمد و بولانی از موریتانی کارت زرد گرفتند. موریتانی در رده‌بندی فیفا در رتبه ۲۰۲ است و ایران در رده پنجاه و یکم قرار دارد.

نخستین بازی ملی برای ۱۰ نفر

تیم ملی در نیمه اول با ترکیب محسن فروزان، احسان حاج صفی، امیرحسین صادقی، شجاع‌خلیل‌زاده، حسین ماهینی، قاسم حدادی‌فر، میلاد زنیدپور، قاسم دهنوی، یعقوب کریمی، محمدغلامی و کریم انصاری‌فرد به میدان رفت.

احسان حاج صفی در چهل و سومین بازی ملی‌اش، باتجربه‌ترین ملی‌پوش در جمع نفراتی بود که به زمین رفتند.

فروزان، دهنوی و خلیل‌زاده اولین بازی ملی خود را برگزار کردند. کریمی نیز برای دومین بار بود که پیراهن تیم ملی را می‌پوشید.

در دقیقه ۱۰ مهاجم حریف با محسن فروزان سنگربان تیم ملی ایران تک به تک شد اما پدیده جوان این فصل لیگ بر‌تر از تراکتورسازی، توپ را مهار کرد.پ

در دقایق بعدی ایران توسط انصاری فرد و غلامی موقعیت‌های خوبی را از دست داد. تا اینکه در دقایق ۳۱ و ۳۳ طی دو دقیقه طوفانی، ایران توسط قاسم دهنوی و کریم انصاری فرد به گل رسید.

دهنوی که در مس کرمان توپ می‌زند پارسال در نخستین فراخوانی کی‌روش نیز حضور داشت و با تیم ملی به اردوی ۱۲ روزه شهر لایپرسدورف اتریش رفت. اما این اولین بار بود که در یک بازی رسمی به میدان رفت و در‌‌ همان بازی اول نیز گلزنی کرد.

انصاری فرد نیز مقابل موریتانی هشتمین گل ملی خود را در بیست و هشتمین بازی ملی به ثمر رساند.

در نیمه دوم کارلوس کی‌روش هر۱۱ بازیکن را بیرون کشید و به جای آنها
شهاب گردان، پیام صادقیان، احمد حسن‌زاده، اکبر صادقی، سیامک کوروشی، پژمان نوری، ابراهیم کریمی، رضا حقیقی، میلاد فخرالدینی، محمد قاضی و محسن مسلمان را به زمین فرستاد.

در این جمع نیز صادقیان، حسن‌زاده، صادقی، کوروشی، کریمی و فخرالدینی برای اولین بار در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند. حقیقی دومین بازی ملی‌اش را تجربه می‌کرد.

پس از پژمان نوری که نهمین سال عضویت در تیم ملی را سپری می‌کند، محمد قاضی در نهمین بازی ملی، با تجربه‌ترین بازیکن در نیمه دوم این مسابقه محسوب می‌شد.

در دقیقه ۶۴ فخرالدینی با خطایی که انجام داد به حریف پنالتی داد اما این ضربه را شهاب گردان مهار کرد. گردان در جام ملت‌های آسیا نیز مقابل امارات درون دروازه ایران ایستاد و گلی دریافت نکرد.

در دقیقه ۷۵ حسن‌زاده به خاطر مصدومیت از بازی بیرون آمد اما کی‌روش به خاطر بکار گیری تمام بازیکنان، نتوانست بازیکنی را به جای او به میدان بفرستد و تیم ملی ۱۰ نفره به کار خود ادامه داد.

همچنین حامد لک دروازه‌بان صبا قم در دقیقه ۷۸ به جای گردان به زمین آمد تا او نیز نخستین بازی ملی‌اش را تجربه کند.

در دقیقه ۸۰ ایران صاحب ضربه پنالتی شد که این موقعیت را محمد قاضی از دست داد و نتوانست گل سوم ایران را ثبت کند.

اظهارات پس از بازی

سرمربی تیم فوتبال موریتانی گفت: «برخی بازیکنان خوبمان در فرانسه و یک بازیکنمان در الاهلی را به ایران نیاورده بودیم.»

به رغم این اظهار نظر، در فهرست پیشین مل‌ پوشان این تیم فقط نام یک بازیکن شاغل در دسته‌جات پایین فوتبال فرانسه و لیگ «د» به چشم می‌خورد. بازیکن این تیم در باشگاه الاهلی اما دومنیک داسیلوا است و در خط حمله توپ می‌زند.

پاتریک نویو سرمربی فرانسوی موریتانی در ادامه گفت: «از تفاوت دو تیم آگاه بودم و می‌دانستم ممکن است شکست سنگینی بخوریم، اما ریسک کردیم و این بازی را پذیرفتیم. به تیمم افتخار می‌کنم. در نیمه اول خوب نبودیم اما نیمه دوم بهتر شدیم.»

او یادآور شد که سه ماه است با این تیم کار می‌کند و قصد دارد شاگردانش را مهیای صعود به دور نهایی جام ملت‌های آفریقا کند.

رنه سیموئز دستیار کی‌روش که به جای سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری شرکت کرده بود، گفت: در نیمه اول بهتر بودیم و در نیمه دوم افت کردیم. بازیکن جوانی دعوت کردیم تا با جو تیم ملی آشنا شوند. می‌خواستیم پتانسیل آنها را ببینیم و فرصت خوبی برایشان بود. اکنون نیز خوشحالیم که این اردو را برگزار کرده‌ایم.

سیموئز که سابقه ۴۶ بازی در تیم ملی پرتغال را هم دارد یادآور شد: همیشه خوب است که پیروز شویم اما هدف ما در این بازی پیروزی نبود. می‌خواستیم به بازیکنان جدید فرصت بدهیم. آنها توقع ما را برآورده کردند، البته فرصت دیگری نیز به آنها خواهیم داد.

کمک مربی تیم ملی ایران در پاسخ به اینکه چرا ایران در ۱۵ دقیقه پایانی ۱۰ نفره بازی کرد، گفت: داور اجازه نداد بازیکنی که تعویض شده بود را به زمین برگردانیم. بحث دوم این بود که بازیکنانمان انرژی بیشتری بگذارند و بازی با یک یار کمتر، همین هدف را برآورده کرد.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر