۰۱ اردیبهشت، ۱۳۹۱

وزير دفاع اسراييل به واشنگتن سفر می کند

وزير دفاع اسراييل حمله به ايران را منتفی نمی داند. اهود باراک روز سه شنبه گفت کشورش به آمريکا تضمين نداده در زمان مذاکرات اتمی جمهوری اسلامی، به تاسيسات هسته ای ايران حمله نکند.


سه روز پس از پايان مذاکرات استانبول، وزير دفاع اسراييل از امکان حمله به تاسيسات اتمی ايران سخن گفت. اهود باراک می گويد اسراييل تضمينی نداده که به ايران حمله نکند. اهود باراک روز سه شنبه به راديوی ارتش اسراييل گفت فکر نمی کند تلاش های ديپلماتيک برای توقف برنامه اتمی ايران به نتيجه برسد و اسراييل به آمريکا تضمينی نداده تا در زمان پيگيری مذاکرات، به تاسيسسات اتمی ايران حمله نکند.


روز شنبه، مذاکرات اتمی ايران و پنج عضو دائم شورای امنيت و آلمان، موسوم به گروه پنج بعلاوه يک در استانبول برگزار شد. اين مذاکرات که پس از پانزده ماه وقفه صورت گرفت با ارزيابی مثبت پنج بعلاوه يک همراه بود.


وزير دفاع اسراييل می گويد مذاکرات اتمی با ايران بايد با نتايج ملموس و قطعی همراه باشد و به توقف برنامه اتمی ايران بينجامد.


قرار است دور بعدی مذاکرات اتمی ايران سوم خرداد ماه در بغداد برگزار شود. اهود باراک با اشاره به فاصله پنج هفته ای ميان مذاکرات استاتبول و بغداد گفت اين تعويق امتيازی است برای مقام های تهران و به ايران امکان می دهد تا برنامه اتمی اش را پيگيری کند.


در سه ماه اخير گمانه‌های فراوانی درباره احتمال حمله اسراييل به تاسيسات اتمی ايران مطرح شد. مقامات عاليرتبه اسراييلی هيچگاه احتمال حمله نظامی به ايران را منتفی ندانسته اند اما پيش از آغاز نشست استانبول، اسراييلی ها از آغاز مذاکرات اتمی ايران استقبال کردند.


قرار است اين هفته وزير دفاع اسراييل به واشنگتن سفر کند و با همتای آمريکايی اش، لئون پانه تا، ملاقات کند. اکنون بايد منتظر ماند و ديد مذاکرات باراک و پانه تا چه تاثيری بر مواضع اسراييل در قبال مذاکرات اتمی با ايران خواهد گذاشت.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر