۲۸ فروردین، ۱۳۹۱

کارلوس کی روش: مربيان ايرانی، خود را شريک تيم ملی بدانند

تيم ملی ايران مهيای بازی روز چهاردم خرداد – سوم ژوئن در تاشکند مقابل ازبکستان می‌شود که نخستين بازی از مرحله نهايی رقابت‌های گروهی در آسيا برای راهيابی به جام جهانی ۲۰۱۴ است.تيم ملی ايران مهيای بازی روز چهاردم خرداد – سوم ژوئن در تاشکند مقابل ازبکستان می‌شود که نخستين بازی از مرحله نهايی رقابت‌های گروهی در آسيا برای راهيابی به جام جهانی ۲۰۱۴ است.

کارلوس کی روش، سرمربی تيم ملی ايران در ابتدای تمرين روز دوشنبه اردوی اخير تيمش به خبرنگاران گفت: «اين اردوی کوچکی است که برای بازيکنان جديد در نظر گرفتم. بازيکنانی که در سپاهان، پرسپوليس و استقلال نيستند و بعضی از آن‌ها تاکنون حتی به تيم ملی دعوت نشده‌ بودند. اينها حالا می‌توانند خودشان را نشان دهند.»

در اين اردو که برای بازی دوستانه با امارات تشکيل شده بود، غير از ۱۸ بازيکنی که پيش از اين دعوت شده بودند، حامد لک، محسن مسلمان، ميلاد زندی پور، ميلاد فخرالدينی، اکبر صادقی، ابراهيم کريمی و احمد حسن زاده نيز به اردونشينان پيوسته اند.

کی روش با تشريح جنبه های مختلف اردوی کوتاه چهار روزه، يادآور شد: «متاسفانه عده ای هنوز متوجه نشده‌اند که جام جهانی برای ما از ۱۵ می (۲۶ ارديبهشت) شروع می‌شود. آماده‌سازی ما از ۱۵ می، شکل بسيار جدی به خود می‌گيرد. سه هفته وقت داريم تا فهرست نهايی را اعلام کنيم، بنابراين نبايد وقت را از دست بدهيم. ما بهترين بازيکنان آن مقطع زمانی را به تيم ملی دعوت می‌کنيم. اين دو اردوی کوتاه مدت برای همين هدف بود که بازيکنان جديد فرصت نشان دادن خودشان را داشته باشند.»

کی‌ روش درباره ميزان رضايت خود از وضعيت فعلی پشتيبانی مسئولان از تيم ملی گفت: «يک وقت‌هايی اتفاقات سياسی می‌افتد که دست کسی نيست. لغو بازی امارات فوتبالی نبوده، من درباره‌اش فقط می‌گويم ترجیح میدهم نظری ندهم.»

مصدومان باشگاه استقلال

سرمربی تيم ملی ايران که همواره از برخی خلف وعده ها و اجرا نشدن کامل توافق ها گله مند است، می گويد: «طبق توافقی که با فدراسيون داشتيم از ۱۵ ماه مه، تيم ملی با تمام بازيکنانش اردويی در ترکيه خواهد داشت و دوم آن که فدراسيون موافقت کرده که تمامی ملی‌پوشان از نظر پزشکی، زير نظر کادر پزشکان تيم ملی باشند.»

او اين اظهارات را در پاسخ به بيانيه باشگاه استقلال درباره نگرانی کی روش از مصدوميت ملی پوشانش مطرح کرد.

سرمربی پرتغالی تيم ملی فوتبال ايران درباره ناراحتی باشگاه استقلال از خودش درباره برنامه‌ای که به آندرانيک تيموريان و مجتبی جباری داده‌ است، گفت: «من با هيچ تيمی مشکلی نداشته و نمی‌خواهم داشته باشم. يک چيزی را روشن کنم. آن هم اين است که من هيچ تصميمی را در تيم ملی بدون موافقت فدراسيون اتخاذ نمی‌کنم. طبق فدراسيون نيز ارجحيت با تيم ملی است. اما وقتی می‌بينم سه پزشک جراح تذکر داده‌اند که يک بازيکن مصدوم بازی نکند و ما به همين خاطر او را به تيم ملی دعوت نمی‌کنيم، اما بعد می‌بينيم او ۹۰ دقيقه در تيم باشگاهی‌اش بازی می‌کند، قطعاً من وظيفه دارم به رييس فدراسيون تذکر داده و در مقابل آن عملی انجام دهم.»

بازيکن مورد نظر کی روش، مجتبی جباری است که اردوی پيشين تيم ملی در امارات و بازی دوستانه با اردن را به خاطر مصدوميت از دست داد. اما همزمان برای استقلال به ميدان رفت!

تعامل با مربيان داخلی

کی‌ روش در پاسخ به اين سوال که آيا انتخاب عليرضا منصوريان برای سرمربی‌گری دوباره در تيم اميد نظر او بوده است، گفت: «اين تيم شش ماه است که هيچ فعاليتی نداشته. نظر من اين بود که تيم اميد در همان شش ماه قبل با همان کادر قبلی به فعاليتش ادامه می‌داد و تعطيل نمی‌شد که متاسفانه چنين نشده. همچنين مارکار آقاجانيان به خاطر مشغله ای که در تيم بزرگسالان داشت،  نمی‌توانست همزمان حضور فعالی در هر دو بخش داشته باشد. او سوپرمن نيست.»

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران درباره حضور عبدالله ويسی سرمربی صبا قم در کمپ تيم‌های ملی گفت: «تمام برنامه‌های ما به اين خاطر مسير صعودی در پيش گرفته که مربيان باشگاه‌ها تعامل خوبی با تيم ملی داشته‌اند. موفقيت‌ آينده تيم ملی نيز در گروی حفظ اين تعامل است. من نه تنها از ويسی تشکر می‌کنم بلکه ساير مربيان ليگ نيز حمايت و تعامل خوبی با تيم ملی داشته‌اند. مربيان ليگ بايد به شدت خود را شريک تيم ملی دانسته و در موفقيت اين تيم خودشان را سهيم بدانند.»

کی‌ روش اين خبر که از او خواسته شده به سرمربی چلسی برای شکست دادن بارسلونا مشاوره بدهد را تاييد يا تکذيب نکرد و فقط گفت: «الان تمرکز من روی بازی با تيم‌های ازبکستان و قطر است، من مشکلات خودم را دارم و مشکلات ديگران را روی دوشم نمی‌گذارم.»

کی روش می گويد: «ظاهرا درباره من گفته‌اند که «بهتر است بين‌المللی‌تر رفتار کنم.» بايد بگويم در آن دنيايی که من در آن کار کردم و از آن تجربه دارم، وقتی سه دکتر تذکر می‌دهند که يک بازيکن بازی نکند، من افتخار می‌کنم که به نظر آن‌ها احترام بگذارم و آن را انجام دهم.»

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر