۳۱ فروردین، ۱۳۹۱

شکست سپاهان در قطر؛ توقف استقلال در امارات

نمایندگان ایران از گروه‌های اول و سوم لیگ قهرمانان آسیا، هفته اول از دور برگشت این رقابت‌ها را با ناکامی پشت سر گذاشتند.نمایندگان ایران از گروه‌های اول و سوم لیگ قهرمانان آسیا، هفته اول از دور برگشت این رقابت‌ها را با ناکامی پشت سر گذاشتند.

در هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و از نخستین دور بازی‌های برگشت گروه آ، الجزیره امارات و استقلال ایران در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی به تساوی ۱-۱ رسیدند.

آبی‌پوشان ایران در بازی رفت و در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۲-۱ به رقیب خود باخته بودند.

در دیگر بازی این گروه تیم نسف قرشی ازبکستان در خانه با یک گل مغلوب الریان قطر شد. به این ترتیب در پایان دور چهارم، الجزیره امارات با ۱۰ امتیاز صدرنشین است. الریان هم با شش امتیاز در رده دوم قرار دارد.

استقلال با این تساوی پنج امتیازی شد و برای صعود به مرحله بعد، نیاز مبرمی برای موفقیت در دو بازی آتی دارد.

شاگردان پرویز مظلومی دو هفته بعد در حساسترین دیدار این گروه میزبان الریان قطر هستند.

بازی پایانی استقلال نیز مقابل تیم قعرنشین نسف قارشی است. نماینده فوتبال ازبکستان تاکنون فقط یک امتیاز اندوخته که آن هم حاصل تساوی این تیم با استقلال در ورزشگاه آزادی است.

در جدال الجزیره با استقلال و در بیستمین دقیقه اشتباه رحمتی و عمران‌زاده باعث شد دروازه استقلال برای لحظاتی خالی شود اما مهاجمان الجزیره نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند.

چهار دقیقه بعد حرکت نماینده ایران از سمت چپ دروازه الغرافه توسط مجتبی جباری و سپس با پاس رو به عقب زیبای فریدون زندی به آرش برهانی، باعث فروپاشی دروازه الجزیره شد.

برهانی با جاگیری خوب و بغل پای دقیق، قفل دروازه میزبان را شکست.

در آخرین دقیقه از نیمه اول اولیویرا ستاره الجزیره روی حرکت فردی از میانه میدان به سمت دروازه استقلال آمد و پس از گذشتن از نیمی از بازیکنان استقلال، در حالی که تقریباً با رحمتی تک به تک شده بود شوت خطرناکی زد که با اختلاف کم از کنار دروازه بیرون رفت.

ریکاردو اولیویرا که سابقه انجام یازده بازی در ترکیب تیم ملی برزیل را دارد، سرانجام مزد بازی خوب خود را گرفت و در دقیقه ۶۴ گل تساوی را زد.

اولیویرا ۲۶ بار برای آث میلان و ۲۱ بار هم برای والنسیا در دو لیگ معتبر فوتبال جهان به میدان رفته. او در ۳۵ بازی که تاکنون برای الجزیره به زمین آمده، موفق به ثبت رکورد جالب توجه ۳۱ گل شده است.

پرویز مظلومی سرمربی استقلال در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: برای بردن آمده بودیم. نیمه اول خیلی خوب بازی کردیم اما از نتیجه بازی به هیچ عنوان راضی نیستم. در نیمه اول بازیکنان ما به دلیل پرس زیادی که داشتیم خسته شدند و از همین رو نتوانستیم در نیمه دوم روند دلخواه‌ خود را ادامه دهیم. مربی استقلال با تصادفی دانستن گل تساوی حریف، ادامه داد: در فوتبال شانس هم دخیل است، توپ به پشت کمر بازیکن الجزیره خورد و اتفاقی وارد دروازه ما شد، اگرچه به بازیکنانم گفته بودم الجزیره در ضربات ایستگاهی خیلی خوب کار می‌کند اما خستگی و شرایط بازی طوری بود که گل مساوی را خوردیم.

مظلومی یادآور شد که هنوز ۶ امتیاز دیگر باقی مانده و صعود الجزیره نیز به عنوان تیم اول هنوز قطعی نیست.

شکست سپاهان در دقیقه ۹۱

سپاهان که در بازی رفت موفق شده بود با گلزنی در دقیقه ۸۹ مقابل لخویا به برتری برسد، در بازی برگشت با گل دقیقه ۹۱ مغلوب نماینده فوتبال قطر شد.

«باکاری کونه» ستاره تیم ملی ساحل عاج که از المپیک مارسی به لیگ قطر آمده، در وقت‌های تلف شده دروازه سپاهان را گشود.

به رغم این شکست، سپاهان با تساوی در این مسابقه می‌توانست فارغ از نتیجه‌ای که در دیگر بازی گروه رقم سی خواهد خورد، صدرنشینی خود را تداوم ببخشد. اما در ثانیه‌های آخر مسابقه تسلیم حملات دامنه دار لخویا شد که سرمربیگری‌اش به عهده جمال بلمادی از الجزایر است.

حالا اگر الاهلی عربستان در جده با دو گل بر الاهلی امارات غلبه کند، جای سپاهان را در صدر جدول خواهد گرفت و بر حساسیت رقابت‌های این گروه در دو هفته پایانی خواهد افزود.

بازی بعدی سپاهان نیز خارج از خانه است و مقابل الاهلی امارات برگزار خواهد شد. شاگردان زلاتکو کرانچار اما در بازی آخر، در ورزشگاه فولادشهر میزبان الاهلی عربستان خواهند بود.

در پایان چهار دور از رقابت‌ها، تیم پرسپولیس تنها نماینده بدون شکست ایران در این فصل است و با هشت امتیاز در صدر جدول گروه چهارم ایستاده.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر