۳۰ فروردین، ۱۳۹۱

هشدار چين در مورد اقدامات تحريک آميز کره شمالی

چين سرانجام با پيوستن به جامعه جهانی به کره شمالی هشدار داد که بيش از اين اقدام های تحريک آميز آن کشور را تحمل نخواهد کرد.


وزير خارجه آمريکا در برزيل گفت اعضای شورای امنيت، از جمله چين، بر اين اصل توافق کرده اند که تکرار اقدامهای تحريک آميز از سوی کره شمالی پيامدهای بيشتری برای رژيم در پی خواهد داشت.


رسانه های تحت کنترل دولت چين گزارش ميدهند که چين با پشتيبانی از بيانيه شورای امنيت در انتقاد از کره شمالی: راهبرد روشنی در محکوميت متحد قديمی خود در پيش می گيرد.


روزنامه دولتی گلوبال تايمز چين نوشت: پيونگ يانگ نبايد تصور کند که می تواند گوشمالی چين را ناديده بگيرد، و اگر کره شمالی سعی کند که سياست چين را گروگان بگيرد، بهای آن را نيز خواهد پرداخت.


روز دوشنبه شورای امنيت سازمان ملل به اتفاق آرا آزمايش موشک از سوی کره شمالی را محکوم کرد و آن را «نقض فاحش» قطعنامه های سازمان ملل دانست، و به کميته تحريمها دستور داد تدابير بيشتری برای متوقف کردن کره شمالی از کاربرد يا صدور فناوريهای ساخت موشک بعمل آورد، و تأکيد کرد که به هر اقدام تحريک آميز ديگر پاسخ مناسب خواهد داد.


تصاوير ماهواره ای که اخيراً گرفته شده نشان می دهد که پيونگ يانگ ممکن است خود را آماده يک آزمايش زيرزمينی کرده باشد.


کره شمالی می گويد برای قراردادن يک ماهواره هواشناسی در مدار زمين تلاش نافرجامی بعمل آورده است، اما آمريکا و ديگر کشورها بر اين باورند که کره شمالی تلاشهای پنهانی برای آزمايش موشک بالستيک انجام می دهد، که ممکن است در آينده برای حمل کلاهکهای هسته ای بکار گرفته شود.


نماينده آمريکا در سازمان ملل گفت آزمايش موشک از سوی کره شمالی نگرانيهای عميقی در سراسر شرق آسيا بوجود آورده است.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر