۱۳ فروردین، ۱۳۹۱

کارنامه موفق تنیس روی میز ایران در جام جهانی آلمان

در پایان جام جهانی تنیس روی میز در شهر دورتموند آلمان، تیم ملی زنان ایران با ۶ پیروزی و ۲ باخت در دسته سوم، در ردۀ ۵۷ جهان ایستاد. تیم مردان ایران نیز در دسته دوم با ۵ برتری و ۳ ناکامی جایگاه ۳۳ را از آن خود کرد.
تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران در هشتمین دیدار خود در چارچوب مسابقات جام جهانی آلمان تیم ملی ماکائو را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد. این کامیابی ششمین پیروزی زنان ملی‌پوش ایران پس از برتری مقابل تیم‌های مغولستان، ایرلند، مکزیک و ارمنستان در مرحله گروهی، و تیم ملی پرو در مسابقات رده‌بندی به شمار می‌رود.

تیم ملی زنان ایران در دسته سوم این مسابقات به میدان رفت و در نهایت به عنوان تیم دوم از گروه پنج تیمی خود (K) به مرحله دوم صعود کرد. زنان ملی‌پوش تنیس روی میز ایران در نخستین دیدار در مرحله دوم این مسابقات با حساب ۳ بر یک مقابل تیم ملی پورتوریکو متوقف شدند.

تیم ملی زنان ایران پس از این باخت برای کسب یکی از مکان‌های ۵۷ تا ۶۰ جهان به مصاف تیم ملی پرو رفت و ۳ بر صفر این حریف را پشت سر گذاشت. زنان ملی‌پوش ایران در رویارویی پایانی هم به دیدار تیم ملی ماکائو رفتند و با پیروزی ۳ بر صفر در برابر این حریف، پایان شادی را در جام جهانی آلمان تجربه کردند.

در این مسابقه محجوبه عمرانی ابتدا چائو اینما را با حساب ۳ بر یک شکست داد. در بازی دوم ندا شهسواری، ملی‌پوش المپیکی ایران، مقابل چنگ چئونگ ۳ بر صفر پیروز شد و در بازی نهایی نیز مریم صامت به برتری ۳ بر صفر در برابر سیو لنگ وونگ دست یافت.

تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران با کسب این پیروزی، مکان ۵۷ تنیس روی میز زنان جهان را به خود اختصاص داد و نسبت به دور قبلی مسابقات جهانی که سال ۲۰۱۰ در مسکو برگزار شد، پنج پله صعود کرد.

رده ۳۳ جهان برای تیم ملی مردان ایران

تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران هم در دسته دوم این تورنمنت حضور یافت و در هشتمین و آخرین دیدار خود با کامیابی ۳ بر صفر مقابل تیم ملی بلژیک، رتبه سی و سوم تنیس روی میز مردان جهان را کسب کرد. جایگاه مردان پینگ‌پنگ‌باز ایران در مقایسه با دست‌آورد آنان در جام جهانی ۲۰۱۰ مسکو، دو پله ارتقاء یافت.

در مسابقه با تیم ملی بلژیک، نوشاد عالمیان، ملی‌پوش المپیکی ایران، در نخستین رویارویی سردیک نیوتینک را با حساب ۳ بر صفر از پیش روی برداشت. در بازی دوم هم نیما عالمیان به مصاف لایوریک جان رفت و در نبردی حساس و نزدیک در نهایت ۳ بر ۲ پیروز میدان شد. در بازی سوم نیز افشین نوروزی موفق شد با نتیجه ۳ بر یک از سد بنجامین روگیرس عبور کند.

تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران پیش از این دیدار، با برتری مقابل تیم‌های ملی بوسنی و هرزگوین، اسکاتلند و هلند، و شکست در برابر تیم‌های ملی ایتالیا و برزیل، به عنوان تیم سوم از گروه پنج تیمی "F" به دور دوم رقابت‌ها راه یافته بود. مردان ملی‌پوش ایران در این مرحله نخست تسلیم تیم ملی هندوستان شدند و در ادامه ملی‌پوشان استرالیا را شکست دادند.

فرید اشرفیان
تحریریه: پارسا بیات

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر