۲۵ فروردین، ۱۳۹۱

«بزرگ‌ترین رزمایش مشترک» سپاه و ارتش ایران برگزار می‌شود





خبر - مردمک



فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران خبر داده که قرار است مانور نظامی مشترک ارتش و سپاه در سطح لشگری برای اولین بار برگزار شود. او گفته است که این رزمایش «در شرایط حقیقی» برگزار می‌شود که «در ایران بی‌سابقه است».




به گزارش خبرگزاری مهر، احمدرضا پوردستان دیروز ۲۳ فروردین با اعلام این خبر افزود که هشت رزمایش بزرگ امسال در مناطق و طیف‌های مختلف در ایران برگزار خواهد شد.



به گفته او، اولین رزمایش تخصصی هوانیروز و هوابرد برای اولین بار بعد از انقلاب توسط ارتش احتمالا در مرزهای جنوب شرق یا جنوب غرب ایران برگزار می‌شود.



به گفته این مقام ارشد نظامی، این رزمایش‌ها منجر به شادابی، نشاط و آمادگی یگان‌ها می‌شود و «ما اصرار داریم که این رزمایش‌ها حتما در شرایط حقیقی برگزار شود تا نیرو‌ها بوی باروت را به صورت واقعی احساس کنند.»



اجرای رزمایش‌های نظامی در ایران پس از انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اهداف احتمالا نظامی برنامه‎های اتمی جمهوری اسلامی و اخباری غیررسمی از تصمیم اسرائیل برای حمله به ایران، شدت گرفته است.



طی سال گذشته، نیروی زمینی سپاه پاسداران سه مرحله رزمایشی در کویر مرکزی ایران، استان فارس و خراسان رضوی برگزار کرد که به گفته فرماندهی این نیرو، نشان‌دهنده «آمادگی کامل ایران با هرگونه تهدید» است.



همچنین ارتش با مشارکت یگان‌های سپاه اوایل دی ماه در سواحل جنوبی ایران رزمایشی به نام «ولایت ۹۰» در منطقه شرق تنگه هرمز، دریای عمان، خلیج عدن و شمال اقیانوس هند برگزار کرد.



پیش‌تر در آبان ماه، رهبر ایران گفته بود هرکس که فکر تجاوز به جمهوری اسلامی در مخیله‌اش خطور کند، باید خود را آماده دریافت سیلی‌های محکم و مشت‌های پولادین ارتش، سپاه و بسیج کند.



آیت‌الله خامنه‌ای در نیمه بهمن نیز گفته بود که تهدید به جنگ به ضرر آمریکا است و ایالات متحده و متحدانش بدانند که ایران نیز در برابر تهدید و تحریم‌ها، تهدیدهایی دارد و هر وقت لازم باشد، اعمال می‌کند.









View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر