۳۰ فروردین، ۱۳۹۱

ناتو و ادامه حمایت از افغانستان

ناتو می گوید به رغم هزینه های مالی سنگین افغانستانرا رها نخواهد کرد.
امریکا و ناتو قصد دارند سربازان رزمی خود را تا سال ۲۰۱۴ از افغانستان خارج کنند. آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو روز چهارشنبه به کسانی که می خواهند دولت افغانستان را ضعیف کنند هشدار داد و گفت با خروج نیروهای ناتو، یک نیروی امنیتی قدرتمند افغان جای آن را خواهد گرفت.
راسموسن در بروکسل به اعضای ناتو که حامی افغانستان اند گفت نیروهای امنیتی افغان «از نظر مالی و سیاسی در وضع خوبی قرار دارند.»
مقامات ارشد امریکا و ناتو برای نهایی ساختن طرحهای خارج ساختن بقیه ۱۳۰ هزار سرباز از افغانستان و نیز چگونگی پرداخت هزینه یک نیروی امنیتی کارآمد افغان در بروکسل جمع شده اند. بحثهای آنها همچنین زمینه را برای اجلاس رهبران ناتو در شیکاگو در ماه مه آماده خواهد ساخت.
روز سه شنبه، حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان گفت او می خواهد امریکا پس از تحویل مسئولیتهای امنیتی در سال ۲۰۱۴، هر سال ۲ میلیارد دلار برای تامین هزینه های نیروهای امنیتی پرداخت کند. اما راسموسن و مقامات امریکایی گفته اند که این هزینه ها ممکن است به ۴ میلیارد دلار برسد.
شورشیان در افغانستان بر حملات خود افزوده اند، و در این هفته به حمله بزرگی دست زدند که در آن ۴ غیر نظامی، ۱۱ پرسنل امنیتی افغان و ۳۶ مهاجم کشته شدند.
روز سه شنبه، نخست وزیر استرالیا اعلام کرد سربازان این کشور خروج از افغانستان را یک سال زودتر از زمان مقرر آغاز خواهند کرد.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر