۲۶ فروردین، ۱۳۹۱

تقدیر احمد خاتمی از دانشجویان بسیجی برای جلوگیری از پخش فیلم های «خصوصی» و «گشت ارشاد»

در حالی که اظهار نظرها غیر کارشناسانه و اقدامات غیرقانونی در عرصه فرهنگ و هنر موجبات نگرانی بیشتر سینماگران و هنرمندان را فراهم کرده است، احمد خاتمی که خود را نایب رهبری در نماز جمعه می داند از دانشجویان بسیجی که برای نهی منکر تلاش کرده اند تقدیر و ستایش کرد!


امام جمعه موقت تهران گفت: بعد از موضع گیری در خصوص اکران دو فیلم سینمایی «خصوصی» و «گشت ارشاد» با سیل تأیید‌ها مواجه شدیم؛ همچنین هتاکی‌هایی شد که بنا ندارم که به نامه‌های هتاکانه پاسخ دهم.


به گزارش خبرنگار ایلنا، سیداحمد خاتمی، در جمع برخی از طلاب و دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران که برای ابراز حمایت از مواضع وی در خصوص انتقاد از اکران دو فیلم سینمایی «خصوصی» و «گشت ارشاد» به دیدار وی در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده بودند، اظهار داشت: با اکران این دو فیلم سینمایی، منکری صورت گرفت و شما به عنوان دانشجویان بسیجی، برای نهی آن منکر تلاش‌های خوبی کردید که جای ستایش دارد.


خاتمی با بیان اینکه فیلم مستهجن فقط فیلم لختی و عریانی نیست، بلکه هر فیلمی که بر خلاف اسلام و انقلاب باشد مستهجن است، اظهار داشت: در همه خطبه‌هایم مخصوصا خطبه‌های سیاسی از پنج تن از چهره‌های صاحب نظر مشورت می‌کنم و در خصوص این دو فیلم هم، همه بدون استثنا گفتند باید بر خلاف این دو موضع گرفت.


وی که خود را نایب آقای خامنه ای در نماز جمعه می داند، ادامه داد: فحش بارانم هم کنند تحمل می‌کنم، اما افرادی که باید برای اخلاق جامعه نظارت کنند، ساکت بمانند، گسترش منکر و بی‌رونقی بازار نهی از منکر دیده خواهد شد.


وی گفت: باید سینمای ما، کتاب‌های ما، درس‌های دانشگاهی و… باید در تراز جمهوری اسلامی باشد


عضو هیات رییسه خبرگان رهبری در خصوص مصادیق تلاش دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی مدعی شد: آخرین آن فتنه سال ۸۸ از جمله تلاش‌های دشمنان بود.


وی بدون اشاره به حوادثی که منجر به جنبش سبز مردم ایران شد و سرکوب خشن حکومت مدعی شد: کودتای مخملی تعبیر درستی برای فتنه سال ۸۸ بود، اما با حضور مردم و حماسه ۹دی این کودتا شکست خورد.


عضو شورای عالی حوزه علمیه قم ادعا کرد: آمریکایی‌ها هم می‌گویند که ما با ایران ملی مشکلی نداریم و می‌توانیم کنار بیاییم، اما با ایران مذهبی نمی‌توان کنار آمد.


خاتمی می گوید: تکیه کردن روی نوروز منهای دین، آب به آسیاب دشمن و تقویت نقشه‌ای است که آمریکا دنبال آن است.


خاتمی با انتقاد به مکتب ایرانی افزود: در مکتب اسلام الگوهایی داریم که کوروش و امثال آن در مقابل آن قابل قیاس نبوده و عددی محسوب نمی‌شوند. برای مثال اگر بناست از کوروش به خاطر حقوق بشر تجلیل کنید، باید از مولا علی (ع) و مالک اشتر دم بزنید. اگر می‌خواهید از فردوسی دم بزنید اشکالی ندارد اما اگر خواستید از کسی که اسلام را نگاه داشته دم بزنید باید از فقها، باید از علامه حلی هاو… نام ببرید.




View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر