۱۰ اردیبهشت، ۱۳۹۱

آمریکا جنگنده‌های اف-۲۲ خود را در «امارات» مستقر کرد

رسانه‌های آمریکایی از استقرار جنگنده‌های اف- ۲۲ در نزدیکی مرزهای ایران خبر داده‌اند.رسانه‌های آمریکایی از استقرار جنگنده‌های اف- ۲۲ در نزدیکی مرزهای ایران خبر داده‌اند.

شبکه فاکس‌ نیوز در گزارشی اعلام کرد نیروی هوایی آمریکا چندین فروند از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های اف- ۲۲ را در یکی از پایگاه‌هایی که با ایران نزدیک به ۳۲۰ کیلومتر فاصله دارد مستقر کرده است.

روزنامه واشینگتن‌پست نیز در گزارشی نوشت، نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده که چندین هواپیمای رادارگریز خود را در پایگاهی در جنوب غربی آسیا مستقر کرده است.

واشینگتن پست می‌نویسد با اینکه نیروی هوایی محل این پایگاه را مشخص نکرده اما به تازگی   ارتش این کشور نقل و انتقالاتی به خلیج فارس داشته است.

کاپیتان فیل ونچورا، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا با این حال این تحرکات را  مطابق برنامه‌ریزی قبلی دانسته که به گفته او برای تقویت روابط  ارتش‌ آمریکا و نیروهای نظامی منطقه  و  نیز  افزایش امنیت منطقه است.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا  از ذکر شمار هواپیماهای اف- ۲۲ و نیز مدت زمانی که در منطقه می‌مانند به دلایل  امنیتی خودداری کرد.

نشریه «ایوی‌ایشین ویک»  نخستین منبعی بود که از استقرار  هواپیما‌های اف- ۲۲ در منطقه خبر داده بود. این نشریه به نقل منابع خود گزارش داده بود که  این هواپیماها در پایگاه هوایی الظفره در  نزدیکی ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی  اسقرار یافته‌اند. فاکس نیوز هم استقرار این هواپیماها در امارات را تایید کرده است.

هواپیماهای اف-۲۲ هنوز در عملیات جنگی  استفاده نشده‌اند. این هواپیماهای رادارگریز برای جنگ هوا به هوا طراحی شده اما درعین حال می‌توانند برای حملات هوا به زمین نیز به کار گرفته شود.

استقرار این هوایپماها در «امارات» در حالی است که  قرار است دور بعدی گفت‌وگوهای ۱+۵ با ایران در بغداد برگزار شود.

 علاوه بر مناقشه اتمی ایران، امارات در روزهای اخیر، بار دیگر جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک را متعلق به خود دانسته است؛ ادعایی که ایران آن را غیرقابل مذاکره می‌داند.

اما در این میان آمریکا از امارات متحده و رجوع این مناقشه به لاهه حمایت کرده است. مراجعه به دادگاه لاهه تنها در صورتی میسر است که دو کشور با ارجاع آن به این دادگاه موافق باشند.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر