۱۳ فروردین، ۱۳۹۱

دستگیری یکی از سران مافیای ایتالیا با کمک فیس‌بوک

یکی از سران شبکه مافیا در سیسیل ایتالیا در تایلند به تور پلیس افتاد. به گفته‌ی دادستان ایتالیا، وی یکی از مهم‌ترین چهره‌های شبکه مافیایی "کوزا نوسترا" طی ۲۵ سال اخیر است.
رسانه‌های ایتالیایی روز شنبه (۳۱ مارس / ۱۲ فروردین) گزارش دادند که "ویتو روبرتو پالاتسو" از رئیسان فعال مافیا، در فرودگاه بانکوک دستگیر شده است.

بر اساس پرونده تحقیقات قضایی، پالاتسوی ۶۴ ساله در زمان رهبری توتو رئینا، رئیس مافیا که در سال ۱۹۹۳ دستگیر شد و در زمان جانشین وی، برناردو پروونسانو که در سال ۲۰۰۶ به تور پلیس افتاد، مسئول پول‌شویی شبکه مافیایی "کوزا نوسترا" بوده و در تجارت مواد مخدر دست داشته است.

به گفته‌ی دادستانی ایتالیا، پالاتسو به عنوان بانکدار، در سوئیس برای برخی مافیایی‌های پرنفوذ پول‌شویی می‌کرده است. وی در یک دادگاه ایتالیا در سال ۲۰۰۹ به ۹ سال حبس محکوم شده است.

پالاتسو که اهل سیسیل ایتالیا است، از دهه‌ی ۱۹۸۰ با نام جعلی "روبرت فون پالاس کولباچنکو" در آفریقای جنوبی زندگی می‌کرده است. وی تاجری موفق در زمینه‌های معامله‌ی آب معدنی، امور ایمنی و امنیتی و پرورش شترمرغ بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی صاحب یک منطقه‌ی شکار حیوانات نیز بوده که آن را در اختیار ثروتمندان و شخصیت‌ها قرار می‌داده است. از دیگر فعالیت‌های اقتصادی وی، سرمایه‌گذاری در عرصه‌ی تجارت سنگ‌های قیمتی بوده و صاحب شرکتی در زمینه‌ی برش الماس آنگولا است.

در سال ۲۰۰۶ در دادگاهی در پالرمو، مرکز استان سیسیل ایتالیا، دادستان وی را یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های شبکه‌ی مافیایی "کوزا نوسترا" طی ۲۰ سال اخیر معرفی کرد.

واحد پیگرد مافیای پلیس ایتالیا با ردگیری پالاتسو در شبکه‌ی اینترنت و دوستان و خویشاوندان وی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، موفق شد محل اقامت او را بیابد و در شامگاه جمعه (۳۰ مارس) در بانکوک دستگیرش کند.

مقام‌های تایلند موافقت خود را با انتقال وی به ایتالیا اعلام کرده‌اند. ولی وکیلان مدافع پالاتسو در مورد استرداد پالاتسو به ایتالیا تقاضای تجدیدنظر کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند، پالاتسو تابعیت آفریقای جنوبی را دارد.

DK/BB

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر