۲۹ فروردین، ۱۳۹۱

پنتاگون: شبکه حقانی به احتمال زیاد مسئول حملات در افغانستان بوده است

وزارت دفاع آمريکا، پنتاگون، روز دوشنبه اعلام کرد که به احتمال قوی شبکه شبه نظامی حقانی مستقر در پاکستان در پشت حملات هماهنگ در سراسر افغانستان بوده است که جان ۴ غير نظامی، ۱۱ تن از نيروهای امنيتی افغان، و ۳۶ تن از شورشيان را گرفت.


درگيری ها در پایتخت افغانستان، کابل، و سه ولايت شرقی اين کشور (ننگرهار، لوگر و پکتیا) بعد از ظهر یکشنبه آغاز شد و نزدیک به ۱۸ ساعت بعد در اوایل روز دوشنبه، زمانی پايان گرفت که نیروهای افغان با حمایت از هلیکوپترهای ناتو به یک ساختمان در کابل را که نيروهای شبه نظامی شورشی در آن مخفی شده بودند، حمله کردند.


طالبان مسئولیت حملات متعدد به سفارتخانه ها، ساختمان های دولتی و پایگاه های نظامی سازمان ناتو را بعهده گرفت. اما وزير کشور افغانستان بسم الله محمدی و پنتاگون شبکه حقانی مرتبط به القاعده را که گفته می شود در مناطق قبیله ای وزیرستان شمالی پاکستان مستقر هستند، مسئول اين حملات معرفی کرده اند.


ژنرال کارستن ژاکوبسن، سخنگوی نیروی کمک امنیت بین المللی ناتو، گفت: حملات هماهنگ شده بودند و از تاکتیک های مشابه سرچشمه گرفته اند. او گفت هدف از اين حملات، شکست نیروهای افغان نبود، بلکه هدف آن تضعيف اعتماد مردم و ايجاد ترس بوده است.


ژنرال ژاکوبسن در تحسين از شجاعت نيروهای افغان و توانايی آنها برای دفاع از کشور و مبارزه و شکست شورشيان به حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان پیوست. اما آقای کرزی همچنین گفت که این حملات «شکست اطلاعاتی برای ما و به خصوص برای سازمان ناتو» بود و خواستار یک تحقیق کامل در اين مورد شد.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر