۰۱ اردیبهشت، ۱۳۹۱

زائران ایرانی در میان قربانیان رشته انفجارهای پنجشنبه در عراق

در رشته انفجارهای پنجشنبه ۳۱ فروردین ماه در عراق، دستکم ۳۷ نفر از جمله یک زائر ایرانی و چند نیروی پلیس و ارتش عراقی کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.در رشته انفجارهای پنجشنبه ۳۱ فروردین ماه در عراق، دستکم ۳۷ نفر از جمله یک زائر ایرانی و چند نیروی پلیس و ارتش عراقی کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این انفجار‌ها، بغداد و مناطقی در شمال آن را هدف قرار داد. ماه گذشته نیز در رشته انفجارهای مشابه در ۶ استان عراق، دستکم ۵۰ نفر کشته شده بودند.

وزارت کشور عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «گروه‌های تروریستی اقدام به منفجر کردن چندین خودروی بمب گذاری شده و بمب جاده‌ای کردند.»

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع در وزارت کشور عراق نقل کرده که در انفجارهای صبح پنجشنبه در بغداد پایتخت عراق دستکم ۱۷ نفر کشته و ۹۷ نفر دیگر زخمی شدند.

بنا بر این گزارش، یکی از این انفجار‌ها در نزدیکی هتل محل استقرار زائران ایرانی در منطقه زیارتی کاظمین بغداد روی داده است.

واحد مرکزی خبر جمهوری اسلامی ایران به نقل از سازمان حج و زیارت، با تایید این خبر، از کشته شدن یک زائر ایرانی و زخمی شدن ۸ نفر دیگر خبر داد. بنا بر این خبر، حال دوتن از زخمی‌های ایرانی وخیم گزارش شده است.

دیگر انفجار‌ها در بغداد در محله‌های العامل، الزعفرانیه و خیابان فلسطین روی داده است. قربایان این انفجار‌ها از نظامیان و غیر نظامیان بوده‌اند.

حمله انتحاری به کاروان وزیر نفت در منطقه حیفا در بغداد، باعث کشته شدن چند غیر نظامی شد. تعدادی از مخافظان وزیر بهداشت عراق در این حمله زخمی شدند.

منابع عراقی از کشته شدن یک نظامی عراقی و زخمی شدن ۶ نفر دیگر در حمله انتحاری به یک پاسگاه ارتش در شهر طارمیه در شمال بغداد خبر داده‌اند.

به گفته مجید عبدالله فرمانده نیروهای شبه نظامی موسوم به «الصحوه» که به دولت عراق در برقراری امنیت کمک می‌کنند، در حمله انتحاری به یک ایست بازرسی در این شعر، سه تن از نیروهای «الصحوه» کشته شدند و شش تن دیگر زخمی شدند.

در روستای الملحه در استان کرکوک نیز شش انفجار روی داد که در این حملات پنج نفر از جمله یک درجه دار ارتش کشته شدند. کاروان یکی از فرماندهان پلیس در جنوب پلیس هدف حمله یک خودروی بمب گذاری شده قرار گرفت که در جریان آن ۲ نیروی پلیس کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.

انفجاری انتحاری در شهر بعقوبه در شمال بغداد یک افسر پلیس را کشت و چهار تن از اعضای خانواده او را زخمی کرد. در همین شهر دو نیروی پلیس در انفجار موتوری بمبگذاری شده کشته شدند و دو تن دیگر زخمی شدند. دو انفجار دیگر در شمال بعقوبه ۶ نیروی پلیس را زخمی کرد. همجنین شلیک آتش به سمت یک پلیس در همین شهر او را کشت.

در حمله مسلح به پاسگاه پلیس در منطقه بیجی دو نیروی پلیس کشته و دوتن دیگر زخمی شدند. همچنین حمله خمپاره‌ای به محوطه پالایشگاه نفت بیجی یکی از کارکنان این پالایشگاه را زخمی کرد.

منابع پلیس عراق اعلام کردند که انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در شهر الرمادی، یک نفر کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند. انفجار یک بمب جاده‌ای در شهر موصل نیز باعث زخمی شدن سه نفر شد.

این انفجار‌ها در حالی روی داده که عراق شاهد بحرانی سیاسی میان گروه‌های حاکم است.
شبکه خبری الجزیره به نقل از یک مسئول نظامی عراقی نقل کرد که سازمان القاعده را مسئول این سلسله حملات دانسته است.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر