۱۳ فروردین، ۱۳۹۱

نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۵ درصد شد

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با اعلام اینکه تمام معاملات و درآمدهای سال ۹۱ مشمول نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۵ درصدی می‌شود، گفت: فرصت ارائه اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان گذشته تا ۳۱ فروردین ماه جاری تمدید شد.


محمدقاسم پناهی در گفتگو با مهر از تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه های مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان سال ۹۰ تا پایان فررودین ماه جاری خبرداد و گفت: فرصت تسلیم اظهارنامه های مالیات بر ارزش افزوده هر فصل به موجب قانون تا پانزدهم ماه اول فصل بعد است.


معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور افزود: با توجه به اینکه فرصت ۱۵ روزه مقارن با ایام تعطیلات نوروزی بود، بنابراین سازمان مالیاتی تصمیم گرفت که این مهلت را تا ۳۱ فروردین ماه تمدید کند.


وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که تسلیم اظهارنامه های مالیاتی به روزهای پایانی فروردین ماه موکول شود، بر این اساس از مردم درخواست می شود که تسلیم اظهارنامه های خود را با توجه به تمدید ۱۵ روزه مهلت به روزهای پایانی موکول نکنند.


به گفته پناهی، افرادی که می خواهند اظهارنامه های مالیات بر ارزش افزوده خود را به سازمان تسلم کنند می تواند از طریق الکترونیکی نسبت به این کار اقدام کنند، به عبارت دیگر با توجه به اینکه تسلیم اظهارنامه ها الکترونیکی است، افراد از اول فروردین ماه می توانستند در هر زمان اظهارنامه خود را ارائه نمایند که این روند همچنان پا برجاست.


این مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد: به موجب قانون برنامه پنجم توسعه هر ساله یک درصد به نرخ مالیات بر ارزش افزوده اضافه می شود که طبق آن نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای سال ۹۱ معادل ۵ درصد خواهد بود.


معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: از رقم ۵ درصد ۲.۱ درصد مربوط به عوارض ۲.۹ درصد مربوط به مالیات است که عوارض به حساب شهرداری و مالیات به حساب درآمد عمومی واریز می شود. پناهی خاطرنشان کرد: کل معاملات، درآمدها و فروش فصل زمستان سال ۹۰ معادل همان ۴ درصد نرخ مالیات بر ارزش افزوده است.




View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر