۳۰ فروردین، ۱۳۹۱

به رغم ورود ناظران سازمان ملل به سوريه سرکوب مخالفان ادامه دارد

آلن ژوپه، وزير امور خارجه فرانسه، در جلسه ديپلمات های کشورهای عرب و غرب در پاريس که در پشتيبانی از مخالفان سوريه برگزار شد گفت، تحريم های بين المللی نه تنها رژيم سوريه را از منابع لازم برای سرکوب مخالفان محروم می کند، بلکه پيام روشنی برای حل صلح آميز بحران سوريه به رژيم بشار اسد خواهد بود.


در همين حال، فعالان حقوق بشر سوريه می گويند، نيروهای امنيتی آن کشور، روز سه شنبه، به حمله عليه مناطق تحت نفوذ مخالفان شدت بخشيدند.


سازمان ناظران حقوق بشر در سوريه مستقر در بريتانيا می گويد، در حمله تانک های ارتش سوريه در شهر بصر الحرير، منطقه تحت نفوذ ارتش آزاد سوريه در استان درعا، عده ای کشته شدند. به گفته اين سازمان نيروهای وفادار به بشار اسد، رييس جمهوری سوريه، همچنين به بمباران منطقه خالديه در مرکز شهر حمص، کانون قيام عليه بشار اسد، ادامه داده اند. حمص به غير از مدت کوتاهی در اولين روز از آتش بس توافق شده، مورد حمله مداوم ارتش سوريه بوده است.


در همين حال، سرهنگ احمد حميش، رييس گروه ناظران غيرمسلح سازمان ملل متحد که برای نظارت بر آتش بس در سوريه وارد دمشق شد، می گويد دسترسی به مناطقی که بيشترين حملات در آن ها صورت گرفته است، نيازمند زمان خواهد بود.


رييس گروه ناظران سازمان ملل افزود: ما پنج ناظر سازمان ملل هستيم که ديروز وارد دمشق شديم. ما می خواهيم با برنامه ريزی و هماهنگی معمول هرچه زودتر وظايف مان را انجام دهيم.


قرار است ۲۵ ناظر ديگر سازمان ملل متحد وارد سوريه شوند.


نظارت بر آتش بس در سوريه بخشی از طرح برقراری گفتگو بين بشار اسد و مخالفان وی در سوريه است که توسط کوفی عنان، فرستاده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب به سوريه، پيشنهاد شد. آقای عنان برای ارائه گزارش به اتحاديه عرب در خصوص شرايط در سوريه، روز سه شنبه وارد دوحه، پايتخت قطر شد. ديپلمات ها و مقام های مالی کشورهای عرب و غرب نيز برای هماهنگی اعمال تحريم ها عليه دمشق، در پاريس ملاقات کردند.


در همين حال وزير امور خارجه روسيه سرگئی لاورف در مسکو گفت برخی از نيروهای خارجی نمی خواهند مخالفان سوريه وارد گفتگو با رژيم آن کشور شوند.


لاوروف افزود: برخی از نيروهای خارجی به موفقيت تلاش های شورای امنيت سازمان ملل علاقمند نيستند. آن ها از هر راه ممکن برای نفوذ بر اپوزسيون سوريه استفاده می کنند که برای برقراری گفتگو و آتش بس با دولت سوريه همکاری نکنند.


اعضای سازمان هماهنگی ملی، گروهی از مخالفان رژيم بشار اسد، روز دوشنبه با مقام های روسيه در مسکو ملاقات کردند. اين گروه، گفتگو با روسيه را سازنده خواند و گفت، روسيه، چين و جامعه بين المللی برای حل صلح آميز بحران سياسی در سوريه و خاتمه خشونت در اين کشور می توانند نقش مهمی ايفا کنند.


فعالان حقوق بشر در سازمان ملل متحد می گويند، شواهد کافی نشان می دهد، دولت سوريه از زمان تعيين شده برای آتش بس، به حمله عليه غيرنظاميان ادامه داده است.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر