۰۸ اردیبهشت، ۱۳۹۱

کارشناسان: ایران در حال بسیج نیرو برای حمله سایبری به غرب است

کارشناسان آمریکایی روز پنج‌شنبه، هفتم اردیبهشت، در یکی از کمیته‌های کنگره آمریکا با اشاره به سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری جمهوری اسلامی در زمینه توانایی‌های سایبری هشدار دادند که تهران با هدف حمله سایبری به غرب در حال تقویت دانش فنی خود است.کارشناسان آمریکایی روز پنج‌شنبه، هفتم اردیبهشت، در یکی از کمیته‌های کنگره آمریکا با اشاره به سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری جمهوری اسلامی در زمینه توانایی‌های سایبری هشدار دادند که تهران با هدف حمله سایبری به غرب در حال تقویت دانش فنی خود است.

به گفته این کارشناسان در کمیته فرعی «امنیت وطن» در مجلس نمایندگان ایالات متحده، جمهوری اسلامی چند سالی است که در حال تقویت دانش فنی خود در زمینه توانایی‌های سایبری است تا به ایالات متحده و متحدانش حمله‌ای سایبری کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کارشناسان مذکور حمله سایبری ایران به غرب را «بالقوه کمرشکن» توصیف کرده‌اند.

بر اساس گفته‌های ایلان برمن، معاون شورای سیاست خارجی آمریکا، حکومت جمهوری اسلامی «در سه سال گذشته هم در زمینه توانایی دفاعی و هم در زمینه توانایی تهاجمی خود در محیط سایبری سرمایه‌گذاری سنگین کرده است».

آقای برمن در ادامه افزود: «این که رژیم ایران به آمریکا حمله سایبری کند غیرممکن نیست.»

در همین حال به گفته رئیس این کمیته فرعی در مجلس نمایندگان آمریکا ایران «بیش از یک میلیارد دلار در زمینه تقویت توانایی سایبری خود سرمایه‌گذاری کرده است».

پاتریک می‌ین، رئیس این کمیته فرعی، همچنین در مورد تهدید و خطر ایران برای امنیت سایبری کشورهای غربی هشدار داد.

پیشتر نیز در آذر‌ماه سال گذشته مدیر کمپانی گوگل هشدار داد که با توجه به «استعداد غیرمنتظره» ایران در جنگ سایبری، جمهوری اسلامی تهدیدی برای امنیت سایبری به شمار می‌رود.

در شهریورماه همین سال، ‌۱۳۹۰، نیز شرکت هلندی «دیجینوتار» اعلام کرد که تعدادی از گواهینامه‌های دیجیتالی این شرکت که برای قفل کردن و ایمن‌سازی اطلاعات صادر شده ‌بود جعل شده و جاعلان به این وسیله توانسته‌اند وارد مکاتبات جی‌میل شمار زیادی از ایرانیان شوند.

به گفته کارشناسان حاضر در جلسه کمیته فرعی مجلس نمایندگان، انگیزه ایران برای هدف‌گیری سایبری ایالات متحده ممکن است «تمایل به انتقام‌گیری» پس از حمله ویروسی به سایت‌های هسته‌ای ایران باشد که بسیاری از سانتریفیوژهای مورد استفاده در غنی‌سازی اورانیوم را از کار انداخت. 

سایت‌های اتمی جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۹ مورد حمله ویروسی به نام استاکس‌نت قرار گرفت که گفته می‌شود نیمی از سانتریفیوژهای غنی‌سازی اورانیوم را از کار انداخت.

گرچه تاکنون کسی مسئولیت ارسال این ویروس به سایت‌های ایران را نپذیرفته است، در گمانه‌زنی‌های بسیار به نام آمریکا و اسرائیل اشاره شده و جمهوری اسلامی هم همواره این دو کشور را به دست داشتن در حمله سایبری متهم کرده است.

در تازه‌ترین مورد از حملات سایبری با هدف ایران، هفته گذشته سیستم اینترنتی وزارت نفت ایران طعمه حمله سایبری شد.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر