۲۶ فروردین، ۱۳۹۱

کوهیار گودرزی با وثیقه آزاد شد





گزارش - مردمک



کوهیار گودرزی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر و دانشجوی محروم از تحصیل، با سپردن ۱۰۰ میلیون تومان وثیقه از زندان اوین آزاد شد.




هرانا، وبسایتی که اخبار حقوق بشر ایران را منتشر می‌کند، گزارش داد که آقای گودرزی روز جمعه ۲۵ فروردین از زندان آزاد شد.



کوهیار گودرزی، وبلاگ‌نویس و دانشجوی اخراجی دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف نهم مرداد ماه سال گذشته بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.



این فعال حقوق بشر پیش از این در آذر ماه سال ۸۸، هنگامی که برای شرکت در مراسم خاکسپاری آیت‌الله حسینعلی منتظری، مرجع تقلید شیعه، عازم قم بود بازداشت شده بود.



آقای گودرزی پس از گذراندن دوره محکومیت یک ساله خود، روز 23 آذر ۸۹ از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.



او ابتدا به محاربه متهم شده بود، اتهامی که در ایران مجازات اعدام دارد اما بعد در دادگاه بدوی به پنج سال حبس تعزیری و تبعید به زندان زابل محکوم شد.



پس از اعلام این حکم شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی کوهیار گودرزی شدند و او در نهایت به یک سال زندان محکوم شد.



آقای گودرزی در حالی که در زندان به‌سر می‌برد، شهریور۸۹ به همراه «چارلز دیویس» استادیار مدرسه روزنامه‌نگاری میسوری، به‌طور مشترک برنده جایزه سالانه «آزادی مطبوعات جان ابوچون» از باشگاه ملی مطبوعات آمریکا شد.



این فعال حقوق بشر در اردیبهشت سال ۸۹ در دوران حبس در اعتراض به اعدام پنج زندانی سیاسی مدتی در اعتصاب غذا بوده و به همین خاطر به سلول انفرادی منتقل شده بود.



پروین مخترع، مادر کوهیار گودرزی و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر نیز به دلیل «انجام مصاحبه درمورد پرونده پسرش» به ۲۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. او مرداد سال گذشته در کرمان بازداشت شد.



سازمان عفو بین‌الملل نسبت به وضعیت خانم مخترع و آقای گودرزی ابراز نگرانی کرده بود.











0 comments:

ارسال یک نظر