۲۹ فروردین، ۱۳۹۱

مطهری: ترفند مرتضوی نمایندگان مجلس را خام کرد

به گفته علی مطهری، نماینده تهران، اعتماد به مرتضوی خطا بود و سرکار نرفتن او نصف روز بیشتر دوام پیدا نکرد. مرتضوی قبلاَ به برخی از نمایندگان مجلس قول داده بود که از ریاست سازمان تأمین اجتماعی کناره‌گیری می‌کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی مطهری درخصوص ارزیابی‌اش از اتفاقاتی که پیرامون موضوع استیضاح وزیر کار افتاد، اظهار داشت: «به نظر من آقای مرتضوی می‌خواست جلسه استیضاح برگزار نشود و تخلفاتش از تریبون مجلس بازگو نشود و در نتیجه محاکمه اش تسریع نشود.»

وی ادامه داد: «آقای مرتضوی با این ترفند که به کار برد دوستان ما را خام کرد و به هدفش رسید. عجیب است که خود این آقایان، مرتضوی را متهم به دروغگویی و فریب می‌کنند و در عین حال به قول او مبنی بر استعفا و نرفتن به سر کار حتی اگر استعفا پذیرفته نشود اعتماد می‌کنند. دیدیم که این اعتماد خطا بود و سر کار نرفتن ایشان هم نصف روز بیشتر دوام پیدا نکرد.»

پس از آنکه احمد توکلی و غلامعلی حداد عادل جلساتی با مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی برگزار کردند و در توصیه به وی خواستار استعفایش از این سمت شدند، طرح استیضاح وزیر کار که قرار بود به دلیل این انتصاب در دستور کار جلسه دیروز مجلس باشد، از دستور خارج شد. این لغو دستور اعتراضات جمعی از نمایندگان را به دنبال داشت. این نمایندگان معتقد بودند تضمینی برای کنار رفتن مرتضوی و پذیرفتن استعفای وی وجود ندارد.

به گفته استیضاح کنندگان مرتضوی در گفتگو با حداد عادل و زاکانی، نمایندگان تهران به "شرف خود سوگند" یاد کرده بود که در صورت پذیرفته نشدن استعفایش از سوی وزیرکار و دولت، در خانه بماند و سر کار حاضر نشود. اما او تا روز دوشنبه، ۲۸ فروردین، هیچ مطلب رسانه ای در این خصوص منتشر نکرد و این خبر رسما از سوی وی تکذیب نشد.

«وزیران هیچ‌کاره‌اند»

مطهری در ادامه اظهارات خود گفت: «با وضعیت موجود معتقدم راه استیضاح باز است و حال که گفتگو و ملاطفت نتیجه نداده است باید اقدام عملی کرد.» او با انتقاد از قوه قضائیه، این قوه را به ضعف متهم کرد، به گونه‌ای که « در حد مطلوب قادر به رسیدگی به پرونده افراد متصل به قدرت نیست و در واقع قانون در مقابل اقویا ضعیف است و در مقابل ضعفا قوی.»

مطهری که خود از امضا کنندگان استیضاح وزیر کار است، تصریح کرد: «این مسئله هم روشن بود که استعفای آقای مرتضوی پذیرفته نخواهد شد زیرا در دولت آقای احمدی نژاد، وزیران کاره‌ای نیستند و خود آقای احمدی نژاد تصمیم‌گیر است و روشن است که ایشان هیچ گاه از راهی که رفته هر چند اشتباه باشد بر نمی‌گردد.»

پیشینه اختلافات

مناقشه میان دولت و برخی نمایندگان مجلس در حالی کش پیدا کرده، که عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، در روز شنبه (۲۶ فروردین) درباره پرونده مرتضوی گفت: «پرونده ایشان با صدور قرار منع تعقیب به دادگاه رفت و دادگاه رای ۶۰ صفحه‌ای استدلال کرد و قرار بازپرس را نپذیرفت و پرونده با قرار جلب دادرسی به دادسرا برگشته و از هر سه متهم پرونده به زودی تحقیق می‌شود.»

مرتضوی متهم ردیف اول حوادث بازداشتگاه کهریزک است. در سال ۱۳۸۸ در پی اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دست‌کم سه نفر جان خود را در کهریزک از دست دادند. در این بازداشتگاه، به گفته شاهدان عینی و مهدی کروبی، برخی جوانان معترض مورد شکنجه و تجاوز جنسی قرار گرفتند. از سوی دیگر، مرتضوی متهم به اختلاس و فساد مالی است.

FW/BB

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر