۱۳ فروردین، ۱۳۹۱

انتخابات میان دوره‌ای پارلمانی در میانمار (برمه سابق) آغاز شد

میلیون‌ها نفر از شهروندان میانمار (برمه سابق) روز یکشنبه به پای صندوق‌های رای رفتند تا نمایندگان خود را، در انتخابات میان دوره‌ای مجلس تحت حکومت نظامیان، برگزینند.

بنا بر گزارش‌ها هم اکنون در میانمارنزدیک به ۹ میلیون شهروند واجد شرایط رای دادن هستند و نامزدهای انتخاباتی بر سر ۴۸ کرسی ِ خالی باقی مانده مجلس که مجموعأ ۱۱۶۰ کرسی دارد رقابت می‌کنند.
آنگ سان سوچی چهره برجسته مخالف حاکمان نظامی میانمار و رهبر حزب (اتحاد ملی برای دموکراسی) که خود همراه با ۴۳ تن دیکر از اعضای این حزب در این انتخابات شرکت می‌کنند، هفته گذشته گفت، هرچند نمی‌تواند این انتخابات را آزاد و عادلانه تلقی کند اما برای تثبیت فرایند دمکراسی در آن شرکت خواهد کرد.
آنگ سان سوچی و شماری از مقامات بلندپایه حزب ِ (اتحاد ملی برای دموکراسی) بار‌ها از وقوع تقلب از جمله خرید رای مردم و تخلف در ثبت اسامی افراد واجد شرایط رای دادن و امثال آن شکایت کرده‌اند.
آن سان سوچی افرادی را که دارای سمت‌های دولتی هستند، مسئول چنین اقداماتی دانست.
وزارت خارجه میانمار اعلام کرده است، به دیپلمات‌ها و نمایندگان بین‌المللی اجازه داده شده تا برروند انتخابات وشمارش آرا نظارت کنند و همینطور به خبرنگاران نیز اجازه داده شده تا انتخابات امروز را انعکاس دهند.
بنا بر اعلام وزارت خارجه میانمار نتایج انتخابات میان دوره‌ای ظرف مدت یک هفته اعلام می‌شود.
انتخابات بعدی مجلس در میانمار قرار است سال ۲۰۱۵ برگزار شود

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر