۲۵ آذر، ۱۳۸۹

مخالفت اتحادیه عرب با ادامه گفتگوهای مستقیم صلح

وزرای امورخارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب، ادامه مذاکرات صلح میان اسراییل و فلسطینیان را منوط به ارائه «یک پیشنهاد جدی» از سوی آمریکا برای پایان دادن به مناقشه خاورمیانه کردند.


وزرای کشورهای عربی روز چهارشنبه در مقر اتحادیه عرب در قاهره  اعلام کردند که عدم موفقیت واشینگتن برای وادار کردن اسراییل به توقف شهرک سازی ها، به این معنا است که اکنون آمریکا باید اعلام کند که مرزهای آینده دو کشور، بر اساس خطوط مرزی ۱۹۶۷خواهد بود.


فلسطینیان خواهان کشوری هستند که زمین های آن در کرانه باختری، غزه و اورشلیم شرقی فرار دارد. این مناطق در جنگ ۱۹۶۷خاورمیانه توسط اسراییل گرفته شد. آنان می گویند  حاضر هستند حدود ۲ درصد از زمین های مورد نظر خود را مبادله کنند تا به اسراییل امکان نگهداشتن برخی از شهرک های یهودی نشنین را بدهند. اسراییل هرگز با ایده مبنا قرار دادن سال ۱۹۶۷موافقت نکرده است.


جورج میشل، فرستاده ایالات متحده به خاورمیانه که روز چهارشنبه با عمرو موسی، دبیرکل اتحادیه عرب دیدار و گفتگو کرد، می گوید اسراییلی ها و فلسطینیان هر دو از واشینگتن می خواهند به هدایت مذاکرات ادامه دهد.


اما شیخ حمد بن جاسم بن جابر ال ثانی، وزیر امورخارجه قطر که ریاست کمیته روند صلح خاورمیانه در اتحادیه عرب را بر عهده دارد، می گوید وزرای امورخارجه کشورهای عربی نسبت به اینکه آمریکا بتواند اسراییل را در مورد مسائل اساسی تحت فشار بگذارد خوشبین نیستند، چرا که اکنون نیز آمریکا نتوانسته است اسراییل را برای توقف شهرک سازی ها تحت فشار بگذارد. شیخ حمد گفته است اعراب و فلسطینی ها تا زمانی که آمریکایی ها پیشنهاد جدیدی ندهند، مذاکرات مستقیم صلح را متوقف می کنند.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر