۲۴ آذر، ۱۳۸۹

دیدار فرستاده آمریکا با مقام های اسراییلی و فلسطینی

جرج میچل فرستاده آمریکا روز سه شنبه با محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان فلسطینی دیدار و گفتگو کرد. وی بعداز ظهر روز دوشنبه در اورشلیم با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل نیز ملاقات کرده بود.
مقام های فلسطینی که از بن بست مذاکرات ابراز نارضایتی کرده اند، روز دوشنبه، دیپلمات های آمریکایی، اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و روسیه را به عنوان گروه چهارگانه صلح خاورمیانه به تشکیل یک جلسه فوری فراخواندند. یاسر عبدربه یکی از اعضای هیات مذاکره فلسطینی هدف از این دعوت را فراهم سازی یک چارچوب برای تجدید مذاکرات صلح فراهم خوانده است. مذاکرات مستقیم اسراییل و فلسطینیان پس از انقضا مدت توقف موقت احداث محله های یهودی نشین قطع شد.
دیدار میچل با نتانیاهو، که وزارت امور خارجه آمریکا آن را« طولانی و مثبت» توصیف کرده ، چند روز پس از اعلام تصمیم واشنگتن مبنی بر انصراف از اعمال فشار بر اسراییل برای توقف خانه سازی در کرانه غربی رود اردن، صورت می گیرد.
نتانیاهو از این تصمیم استقبال کرد و گفت«اسراییل و فلسطینیان باید در باره مسائل اصلی که آنان را از هم جدا می کند، بحث کنند. » با این حال، فلسطینیان گفته اند تا اسراییل عملیات ساختمانی را متوقف نکند، آنان به مذاکرات مستقیم باز نخواهند گشت.
در این میان، فلسطینیان سعی کرده اند حمایت بین المللی را از ایجاد کشوری بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ ، با موافقت اسراییل یا بدون آن، جلب کنند. برزیل و آرژانتین در روزهای اخیر یک حکومت فلسطینی را به رسمیت شناختند.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر