۲۳ آذر، ۱۳۸۹

گزارش ویدیویی از تظاهراتی در دفاع از حقوق مردم ایران

شهرزاد نیوز: نسیم شریفی و آناهیتا ورقایی خیابانی دو تن از  همکاران شهرزاد نیوز  گزارش ویدیویی 8 دقیقه ای از تظاهراتی که روز 12 دسامیر در آمستردام در دفاع از حقوق مردم ایران برگزار شد، تهیه کرده اند.
در این گزارش ویدیویی که به زبان هلندی است، شمایی از آکسیونی که در اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران برگزار شد، تصویر می شود.
این تظاهرات به دعوت کمیته ایران که در برگیرنده سیاستمداران  و شخصیت های هلندی  و همچنین برخی گروهای سیاسی ایرانی است، برگزار شد. اعضای هیات موسس این کمیته از گرایشات مختلف سیاسی هلند  و ایرانی تباران کرد می باشد.
در این گزارش ویدیویی نخست "رونی نفنانیل" یکی از اعضای هیات موسس بر ضرورت فشارهای بین المللی به رژیم ایران تاکید کرد. وی با موثر خواندن تحریم های اعمال شده علیه ایران به نمونه جدیدی اشاره کرد و گفت منوچهر متکی وزیر برکنار شده امور خارجه در اوایل دسامبر  قرار بود برای شرکت در کنفرانسی شرکت کند و حضور خود در این کنفرانس را منوط به سوخت گیری هواپیمای "ایران ایر" کرده بود. اما این خواست پذیرفته نشد و او سفر خود را لغو کرد. لازم به ذکر است که تحریم های اخیر علیه ابران از جمله شامل ممنوعیت سوخت گیری هواپیماهای ایران می باشد.
در بخش دیگری از این گزارش "هنک د هان" یکی دیگر از اعضای هیات موسس کمیته ایران ضمن همیستگی با مبارزات بی وقفه ایرانیان در کشورهای مختلف، خواهان رعایت حقوق بشر در ایران شد.
گروه های ایرانی شرکت کننده در این آکسیون نیز با قرائت قطعنامه ای ضمن برشمردن کشتار و سرکوب طی 30 سال گذشته، بر رعایت حقوق بشر و ضرورت برگزاری انتخابات آزاد تاکید کردند.
گزارش ویدیویی این تظاهرات را می توانید اینجا ببینید.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر