۲۳ آذر، ۱۳۸۹

کريستين ساينس مانيتور: ايران و کره شمالی با پيشبرد برنامه هسته ای خود ديپلماسی آمريکا را محک می زنند

کريستين ساينس مانيتور می نويسد مقامات چين در مکاتبات محرمانه با واشنگتن، کره شمالی را به کودک دردانه و لوسی با رفتار غيرقابل پيش بينی تشبيه کرده اند و در پی حمله پيونگ يانگ به کره جنوبی، نسبت به بروز يک جنگ هسته ای در منطقه جنوب آسيا هشدار داده اند. اين روزنامه همچنين جمهوری اسلامی را کشوری خوانده است که هر چند در طی سه دهه خصومت با آمريکا، رفتاری «منطقی اما تهاجمی» در برابر واشنگتن نشان داده است، حضورش در منطقه بی ثبات خاورميانه نگرانی ديگری برای ايالات متحده است. در اين مقاله با اشاره به پافشاری رهبران تهران و پيونگ يانگ بر توليد سلاح هسته ای آمده است اين دو کشور با پيشبرد برنامه هسته ای خود ديپلماسی آمريکا را محک می زنند.


روزنامه ديلی تلگراف چاپ لندن از درخواست نمايندگان مجلس شورای اسلامی برای فراخوان سفير بريتانيا در تهران به کشور خود، خبر داده است. به نوشته ديلی تلگراف، انتشار اظهارات هفته گذشته سيمون گس بر روی سايت اينترنتی سفارت بريتانيا دليل درخواست مقامات جمهوری اسلامی ايران برای اخراج وی از ايران بود. سفير بريتانيا در يک بلاگ به مناسبت روز جهانی حقوق بشر با اشاره به دستگيری نسرين ستوده نوشت «وکلا، روزنامه نگاران، و اعضای سازمان های غيردولتی در هيچ کجای دنيا بيش از ايران در معرض تهديد نيستند.»


لس آنجلس تايمز نوشته است شيخ حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان با صحه گذاشتن بر روی مطالب منتشر شده بر روی پايگاه اينترنتی ويکی ليکس و حمايت از آن از ولينعمت خود يعنی دولت جمهوری اسلامی فاصله گرفته است. اسناد محرمانه وزارت دفاع آمريکا در مورد دولت جمهوری اسلامی که بر روی سايت ويکی ليکس ديده می شود به گفته ميرحسين موسوی آسيب پذيری دولت تهران را نشان می دهد. مقامات جمهوری اسلامی ايران پيشتر انتشار اين اسناد را بخشی از توطئه آمريکا و اسراييل عليه آن کشور خوانده بودند.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر