۲۳ آذر، ۱۳۸۹

پناهیان:۳۱۳ یار حضرت مهدی، مانند کنیزانی در برابر مولای خود از آن حضرت اطاعت می کنند

مشاوررییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها در مراسم عزاداری بیت رهبری با این ادعا که امام زمان تنها امام مقتدر و مانند اجدادشان مظلوم نیستند، مدعی شد در روایات آمده است که ۳۱۳ یار حضرت مهدی، مانند کنیزانی در برابر مولای خود از آن حضرت اطاعت می کنند و آداب ولایت مداری نیز اینگونه است.


به گزارش ایرنا، علیرضا پناهیان در اولین شب مراسم عزاداری حسینیه امام خمینی، در حضور رهبری درمورد صفات جمال و جلال الهی افزود:ائمه ما هم مهر داشتند هم قهر و اگر ما به وجه اقتدار ائمه علیهم السلام در کنار مظلومیتشان دقت نکنیم ، ظرفیت استقبال از امام زمان را نخواهیم داشت چرا که در آستانه ظهور ما برای اولین بار باید آماده استقبال از امامی شویم که مقتدر است اما مانند اجداد طاهرینش مظلوم نیست.


وی یکی از آفات معنویت های رایج در جهان را توجه صرف به وجه مظلومیت اولیای الهی و بی توجهی به وجه قهر و اقتدار ایشان دانست و گفت: زورگوها و خیانت پیشگان خیلی طرفدار وجه رحمانی دین هستند چرا که با تمسک به این وجه و بی بصیرتی مردم ، آنها را مورد سوء استفاده قرار می دهند.


پناهیان افزود: مردم کوفه نیز با امام حسین (علیه السلام) مظلوم مشکلی نداشتند اما تا جنبه اقتدار ایشان را دیدند، مقابل ایشان ایستادند و در حالی که خودشان هم باور نمی کردند، دست به خون ایشان آلودند و وقتی هم که سر آن حضرت بالای نیزه رفت باز گریه و قیام کردند.


اولین امام مقتدر


وی راز مدیریت جهان توسط امام زمان را در رعایت آداب ولایت مداری توسط یاران ایشان دانست و گفت: سالم ترین و موثرترین نوع اقتدار ولی خدا ، در سایه رعایت آداب ولایت و حفظ حرمت ولایت توسط یاران محقق می شود.


پناهیان در بیان آداب ولایت مداری ادعا کرد: در روایات آمده است که ۳۱۳ یار حضرت مهدی، مانند کنیزانی در برابر مولای خود از آن حضرت اطاعت می کنند و آداب ولایت مداری نیز اینگونه است.


وظیفه نخبگان


وی درمورد نقش نخبگان در ایجاد اقتدار جامعه ولایی خاطر نشان کرد: اگر صداهایی که در جامعه علیه اقتدار ولایت بلند می شود توسط نخبگان پاسخ داده نشود ، امید دشمن هر روز بیشتر و به تبع آن جنایت ها و خیانت هایش افزون می شود.


پناهیان گفت: وجود افکار مخالف در جامعه نشانگر اقتدار جامعه ولایی است اما اگر ولایت مداران با مخالفان مماشات کردند و ابوموسی اشعری گونه رفتار نمودند ،اقتدار جامعه پایین آمده و دشمن فشارش را بیشتر خواهد کرد و علاوه بر محاصره اقتصادی ، دست به ترور دانشمندان هسته ای ما نیز خواهد زد.


وی با اشاره به سستی منطق جبهه باطل در برابر منطق جبهه حق، ضعف نخبگان را تنها فرصت پیش روی دشمن دانست و افزود: نخبگان جامعه ولایی باید به سرعت و با شدت و قدرت ولایت مداری خود را مایه اقتدار جامعه قرار دهند و دشمن را نا امید کنند والا امید جامعه را به یاس تبدیل خواهند کرد.


مشاور رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها با تجلیل از بصیرت جوانان امروزادعا کرد: بالاترین بصیرت در طول تاریخ تشیع ، امروز در میان جامعه و جوانان ما جریان دارد.


زمان تقسیم غنایم نیست


وی با مشابه سازی تاریخی، وجود خطر جدی برای اسلام و نیز وجود یارانی برای دفاع از دین خدا را از شرایط اصلی شکل گیری قیام امام حسین علیه السلام دانست و افزود: امروز نیز هر دو شرط وجود دارد و باید برای دفاع از اسلام بپا خاست.


وی افزود: جهان استکبار، تازه قدرت اسلام را فهمیده و تمام همتش را بیش از گذشته مصروف نابودی اسلام کرده است .


پناهیان در پایان با یادآوری شکست مسلمانان در جنگ حنین به خاطر اتکای به امکانات مادی گفت: با وجود همه امکانات و پیشرفت های موجود، باید تضرعات خود به درگاه خداوند را بیشتر کنیم و بجای جنگ بر سر غنایم ، به فکر فداکاری در راه دین خدا باشیم چرا که هنوز نبرد ادامه دارد.


گفتنی است مداحان این مراسم، حاج منصور ارضی و حسین سازور بودند.


ارضی در مراسم ماه رمضان گفته بود فتنه هنوز نخوابیده و سحرها بگویید یا منتقم . و این دو منافق (کروبی و موسوی) را نفرین کنید تا زودتر دستگیرشان کنند.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر