۲۳ آذر، ۱۳۸۹

همسر محمد نوری زاد:برای اجرای عدالت می جنگیم

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری زاد، زندانی عقیدتی که از روز شنبه ۲۰ آذر ماه در اعتراض به وضع موجود خود و دیگر زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذای خشک زده است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که در جلسه دادگاهی که به خانواده اطلاع داده نشده بود قاضی دادگاه با کلمات زشتی او را مورد خطاب قرارداده و هم اکنون ممنوع الملاقات است. او به کمپین گفت که تلاش می شود که این زندانی عقیدتی هیچ تماسی با خارج از زندان نداشته باشد.


فاطمه ملکی در خصوص انتظارش از سازمان های حقوق بشری به کمپین گفت: « قطعا فریاد عدالت خواهی ما ، فریاد ما برای رسیدگی به وضع عزیزان زندانی مان در افزایش فشارهای آنها به دولت ایران بی تاثیر نخواهد بود. سازمان های که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند حتما باید به این وضعیت رسیدگی کنند و با فعالیت های خود به آزادی زندانیان کمک کند. ما چیزی بیشتر از اجرای عدالت نمی خواهیم و آزادی تمام زندانیان سیاسی .»


فاطمه ملکی ادامه داد: « حالا او در اعتصاب غذا است و ما هیچ خبری از او نداریم. هفته گذشته هم که برای ملاقات رفته بودیم گفتند از این به بعد ممنوع الملاقات شده و دیگر حتی حق دیدنش را هم نداریم . تماس تلفنی هم در این چند روز نداشته است. اصلا نمی دانیم در چه وضعیتی است . به دوستانش گفته است که بعد از اعتصاب با وضعیت جسمی که من دارم لابد بعد ۴ روز دیگر رمقی در بدنمی نمی ماند.»


همسر نوری زاد در رابطه با وضعیت همسرش افزود: «از سه هفته پیش که به ملاقات آقای نوری زاد رفتم دیگر هیچ خبری از او نداریم اگر یک مو از سر ایشان کم شود همه ی افراد خانواده همان کاری را انجام می دهند که آقای نوری زاد تا به حال انجام داده است و برای آزادی تمام زندانیان سیاسی و اجرای عدالت خواهیم جنگید.»


همسر این مستند ساز و روزنامه نگار زندانی با اشاره به اینکه از طریق دوستان همسرش در خصوص اعتصاب غذای او باخبر شده به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« در روز دادگاهش به دوستانش که همان روز آنها هم در دادگاه بودند گفته است که برای اعتراض به وضع موجود خود و سایر زندانیان سیاسی از امروز دست به اعتصاب خشک می زند. من از طریق همان افراد که با او در دادگاه حرف زده اند شنیدم که او گفته است در اعتراض به وضعیت خودش و ناعادلانه بودن دادگاهش که ظرف چند دقیقه او منافق اعلام شده و همچنین زندانی کردن دانشجوهای نخبه و مسولان دلسوزی که الان در زندان و در جایگاهی هستند که اصلا شایسته شان نیست دست به اعتصاب می زند. او گفته است که من پیوند خودم را با عاشورای حسینی اعلام می کنم و از خودم گذشته ام.»


فاطمه ملکی با اشاره به اینکه او حتی از روز دادگاه همسرش هم مطلع نبوده است گفت:« من دو روز بعد از برگزاری دادگاهش شنیدم که او دادگاه داشته است. دادگاه او را بدون اطلاع به وکیل و خانواده اش برگزار کرده اند و ظرف چند دقیقه حکمش را هم صادر کرده اند که منافق و مزدور اجنبی است. کسی که کارنامه اعتقادی و کاریش برای مردم ایران روشن است حالا مزدور اجنبی شده است.من از طریق هما ن افرادی که او را آن روز در دادگاه دیدند ، شنیدم که قاضی دادگاه، نوری زاد را با کلمات زشتی خطاب قرار داده و آنقدر صدایش بلند بوده که از بیرون اتاق شنیده می شده است.»


همسر آقای نوری زاد همچنین درخصوص ممنوع الملاقات شدن همسر خود به کمپین گفت: « واقعا برای ممنوع الملاقات شدن آقای نوری زاد دلیل خاصی را ذکر نکردند همان طور که برای ۴ ماه نگهداری او در قرنطینه چیزی نگفتند. یعنی اصلا ارتباطی با ما نداشتند و پاسخگو نبودند که بدانیم برای چیست. اما از ظاهر امر می شود حدس زد که آنها نمی خواهند آقای نوری زاد هیچگونه ارتباطی با بیرون زندان داشته باشند و صحبت های بین ما و یک صفحه نامه ای هم که می توانست بنویسد از او دریغ شد.مطالبی که صرفا از بی عدالتی های که دیده بودند می نوشتند.»


فاطمه ملکی در خصوص نامه های افشاگرانه متعددی که همسرش از زندان منتشر می کند ، گفت:« آقای نوری زاد فقط با انتشار این نامه ها قصد روشنگری دارند. می خواهند آنهایی که نمی دانند در زندان چه اتفاق های بر سر زندانیان می افتد باخبر شوند.او می خواهد که با نامه هایش وسیله ای برای احقاق حق مظلومان باشد و اصلا جنبه سیاسی ندارد بلکه فقط انسانی و حقوق بشری است. کسانی که نامه های او را سیاسی می دانند به نظرم نامه های او را درست نخوانده اند. او تنها چیزی که می خواهد همان است که دینش به او آموخته یعنی هر فردی باید خارج از اینکه چه مسلک و اعتقادی داشته باشد حقوق اولیه اش رعایت شود.»


همسر محمد نوری زاد از نظر شخصیش درباره نامه های همسرش نیز گفت: « من و دو فرزندم یکبار در ۲۱ بهمن ماه احضار شدیم و نصفه روزی را پاسخگو پرسش های بازجویان بودیم. من همان طور که آن روز به بازجو هم گفتم هر جا که آقای نوری زاد از اجرای عدالت و حقوق بشر و اسلام دفاع کرده باشد ما هم پشتش ایستاده ایم. ما از اول انقلاب به دنبال تحقق آرمان های انسانی خود بوده ایم و حالا هم پای این آرمان ها ایستاده ایم.»


همسر محمد نوری زاد همچنین درخصوص انتظارش از مسولان دولت ایران گفت: « ما فقط دوست داریم سردمداران کشورمان از روحانیت گرفته تا غیر روحانی روحانیونی که به پای منبرهایشان رفته ایم و کسانیکه به ما از حسین و آیین عدالت خواهی اسلامی آموخته اند خودشان هم عامل این حرکت باشند و به حرف های که می زدند عمل کنند.»


زمینه خبر:


محمد نوری زاد از نویسندگان سابق روزنامه کیهان ومستند ساز پس از جریان انتخابات ۸۸ به دلیل نوشتن سه نامه انتقادی به علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی دستگیرشد. وی پس از دستگیری و صدور حکم زندان و شلاق نیز نامه چهارم خود را نوشت. و از آن پس نامه های افشاگرانه خود را از وضعیت زندانیان سیاسی ادامه داد.


او به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به تعدادی از مقام های جمهوری اسلامی ایران به سه سال و نیم زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد و در دادگاه چند دقیقه ای اخیرش که مربوط به شکایت وزارت اطلاعات از نوری زاده بوده که او در یکی از نامه هایش از آزار ماموران وزارت اطلاعات به زندانیان خبر داده است به حکم قاضی مقیسه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به دو سال دیگر حبس محکوم شده که با احتساب حکم قبلیش او باید متحمل ۵ سال زندان شود.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر