۲۳ آذر، ۱۳۸۹

اندونزی بشير را به طرح های ترور در آچه متهم کرد

پليس اندونزی ابوبکر بشير، روحانی مسلمان افراطی، را به شرکت در طرح های ترور و آموزش نظامی در آچه، متهم کرد.


ابوبکر بشير، رهبر گروه اسلامگرای «جماعت انشروت توحيد» و همچنين بنيانگذار مدرسه شبانه روزی القاعده «المُکمين» است؛ بمبگذاری مرگبار بالی را يکی از فارغ التحصيلان اين مدرسه در سال ۲۰۰۲، طرح ريزی کرد.


محمد يوسف ، ريس دفتر دادستانی جاکارتای جنوبی، می گويد: «متهم با اتهامات تروريستی روبروست که مجازات آن حکم اعدام است.»


تحت نظام حقوقی اندونزی پرونده رسيدگی به اتهامات ابوبکر بشير به همراه مدارک شامل تفنگ و مهماتِ کشف شده پيشتر به دفتر دادستانی فرستاده شد تا دادستان در صورت شواهد کافی تاريخ محاکمه را مشخص کند.


لطفی حکيم، وکيل مدافع ابوبکر بشي،ر در اين باره می گويد: «از ميان اين مدارک موکل من تنها تاييد کرد يک تلفن همراه به او تعلق دارد و مالکيت مدارکی چون تفنگ و مهمات را رد کرد.»


بازداشت بشير در ماه اوت سال جاری ميلادی که به نظر بسياری از دولت های خارجی به عنوان نيروی محرکه برای جنبش های اسلامی راديکال در اندونزی محسوب می شود، نشان می دهد جاکارتا وارد صحنه تازه ای از مبارزه با يک شبکه کودتاچيان نوپا می شود که قصد تشکيل يک دولت اسلامی بر اساس قوانين شريعت را دارد.


تلاش اندونزی برای مبارزه با افراط گرايی مذهبی و افزايش ثبات سياسی خود صرف نظر از حمله مرگبار سال گذشته در هتلی در جاکارتا موجب استقبال سرمايه گذاران از خريد اوراق بهادار بلند مدت وسهام آن کشور، شده است.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر