۲۳ آذر، ۱۳۸۹

آزادی دو دانشجوی پلی‌تکنیک از زندان / احضار حداقل بیست دانشجو به کمیته انضباطی

با وجود آزادی دو تن از پنج دانشجوی بازداشت شده در مراسم ۱۶ آذر دانشگاه امیرکبیر از زندان، تاکنون حداقل ۲۰ تن از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به کمیته انضباطی احضار شده اند.


به گزارش دانشجونیوز، پس از برگزاری مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه امیر کبیر که توسط انجمن اسلامی دانشجویان تدارک دیده شده بود، کمیته ی انضباطی دانشگاه به طور شتاب‌زده اقدام به احضار گسترده‌ی فعالان دانشجویی به کمیته ی انضباطی کرده است. همچنین دبیر کمیته انضباطی دانشگاه با خانواده‌ی دانشجویان تماس گرفته و آنان را تهدید کرده است.


بر اساس این گزارش، تاکنون از دانشکده مکانیک ۲ نفر، دانشکده معدن و متالورژی ۱۲ نفر و از دانشکده کامپیوتر ۵ نفر به کمیته انضباطی فراخوانده شده اند. در روزهای قبل از ۱۶ آذر نیز تعدادی از فعالان دانشجویی به کمیته انضباطی احضار شده بودند.


همچنین عصر روز دوشنبه محسن محبوبیان، دانشجوی ممتاز دانشگاه امیر کبیر و فعال دانشجویی از زندان آزاد شد. در روز ۱۶ آذر باقری (از اعضای حراست دانشگاه) محبوبیان را به حراست منتقل کرده و سپس او را به ماموران امنیتی تحویل داده بود. این اقدام بی‌سابقه‌ی حراست دانشگاه، خشم دانشجویان دانشگاه را برانگیخته و دانشجویان خواستار برخورد با حراست شده اند.


روز یکشنبه هم هادی شاکر دیگر دانشجوی بازداشتی دانشگاه امیرکبیر از زندان آزاد شده بود.




View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر