۰۸ آذر، ۱۳۸۹

رييس جمهوری کره جنوبی: کره شمالی تاوان حملات آينده خود را خواهد پرداخت

لی ميونگ – باک، رييس جمهوری کره جنوبی، می گويد که عميقاً خود را برای عدم حفاظت از جزيره کشور خود که هفته گذشته از سوی کره شمالی گلوله باران شد، مسؤل احساس می کند.


آقای «لی» در يک سخنرانی کوتاه تلويزيونی در روز دوشنبه حمله کره شمالی را جنايتی غيرانسانی توصيف کرد و گفت که کره شمالی تاوان تحريکات بيشتر خود را خواهد پرداخت؛ اما وارد جزئيات نشد.


رييس جمهوری کره جنوبی از چين خواست کره شمالی را با استفاده از نفوذ خود، مهار کند.


وزارت امور خارجه آمريکا روز يکشنبه اعلام کرد واشنگتن فراخوان چين را برای گفتگوهای فوق العاده، در حال بررسی دارد. اما سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا گفت که گفتگوهای شش جانبه نميتواند جايگزين اقدام کره شمالی برای انجام تعهدات خود و پايبندی آن کشور به مفاد قرارداد متارکه جنگ گردد؛ پيمان متارکه جنگ در سال ۱۹۵۳ امضاء گرديد.


نيروهای آمريکا و کره جنوبی مانور جنگی چهار روزه ای را در سواحل اقيانوس آرام در شبه جزيره کره، آغاز کرده اند. به گفته پنتاگون در اين مانورها از آتشبارها و گلوله های راستين، استفاده خواهد شد.


مانور کنونی پيش از تازه ترين تنش ها ميان کره شمالی و کره جنوبی، تدارک ديده شده بود. اما کره شمالی اين تمرينات نظامی را به عنوان تلاشی برای آغاز يک جنگ، تلقی کرده است.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر