۰۸ آذر، ۱۳۸۹

پیام تشکر زهرا رهنورد به خانواده مخملباف: در راه آزادی و دمکراسی کنار هم باشیم

کلمه :پس از آنکه خانواده محسن مخملباف، کارگردان ایرانی، جایزه جشنواره زنان آلمان را که به خاطر تلاش برای دفاع از حقوق زنان در آثارشان به آنها اهدا شده بود به زهرا رهنورد ،نویسنده و استاد دانشگاه تقدیم کردند، او نیز در پیامی از این خانواده هنرمند تشکر کرد .


به گزارش کلمه، رهنورد در این پیام با تاکید بر اینکه این خانواده هنرمند همواره تبعیض ها و سرکوبهای اعمال شده نسبت به مردم ایران و به ویژه زنان را با ابزار سینما به شیوه ای سحر انگیر بیان کرده اند، گفت : «در مسیر آزادی ، برابری و دموکراسی همه ما همیشه درکنار هم هستیم و هرگز هنرمان را با هیچ پاداشی جز سعادت خلق مبادله نمی کنیم.»


اواخر هفته پیش، دهمین دوره جشنواره زنان آلمان جایزه ویژه ده سالگی خود را به خاطر تلاش خانواده مخملباف برای دفاع از حقوق زنان در آثارشان به آنها اهدا کرده بود.


در مراسم اهدای این جایزه به خانواده مخملباف، محسن مخملباف از سوی خانواده اش این جایزه را به زهرا رهنورد تقدیم کرد. او در این مراسم گفت : «از طرف خانواده مخملباف نور این جایزه ارزشمند را بر شخصیتی می تابانم که بیش از این ها سزاوار قدرشناسی و احترام مردم روزگارماست. به زنی هنرمند، آگاه و شجاع که سری سبز دارد و زبانی سرخ و صلیب سرنوشت ما و خودش را بر دوش می کشد و به خاطر آن چه نامش زندگی است از مرگ هراسی ندارد: به زهرا رهنورد.»


پیام تشکر زهرا رهنورد، نویسنده و استاد دانشگاه خطاب به خانواده مخملباف به این شرح است :


آقا محسن ، مرضیه خانم ، سمیرا ، حنا ومیثم مهربان وعزیزم


تشکر مرا به مناسبت حسن نیت تان به این دوست بپذیرید.


اصطلاحات خاص شما آقای مخملباف در هنگام دریافت جایزه و اهدا آن به حقیر، مرا بیش از این متعهد می کند که که برای حیات ملت و دفاع از حقی که به آن باور دارم از سختی، رنج و مرگ نهراسم تا صبح پیروزی و سعادت ایران و ایرانی طلوع کند .


همیشه هنرمندی شما ،خانواده هنرمند را که آیینه دار دردمندی نسبت به سرنوشت انسان و مقابله با زر و زور و تزویر و دغدغه ای جدی برای عدالت بوده است، ستوده ام .


کیست که نداند وفاداری و عشق شما به ملت چگونه الهام بخش بزرگی در درک زیبایی شناسی و خلاقیت هنری تان بوده است . تا آن حد که شما را به هنرمندانی نه فقط برای ایران بلکه به هنرمندانی برای بشریت دردمند تبدیل کرده است به ویژه آنکه تبعیض ها و سرکوب ها نسبت به تمام ملت و به خصوص زنان را با ابزار سحر انگیز سینما ، متعهدانه بیان می کنید .


امیدوارم در راه محبت ، لطافت ، زیبایی طبیعت و در مسیر آزادی ، برابری و دموکراسی همه ما همیشه درکنار هم باشیم و هرگز هنرمان را با هیچ پاداشی جز سعادت خلق مبادله نکنیم و البته این باوری است به آن خداوندی که بندگانش را دوست دارد و چهره رحمانی اش را زورگویان و قلدران هرگز نپسندیده اند .


زهرا رهنورد


هفتم آذرماه ۱۳۸۹




View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر