۰۸ آذر، ۱۳۸۹

درخواست کره جنوبی از چین برای مهار کره شمالی

لی میونگ باک رییس جمهوری کره جنوبی از چین خواست تا کره شمالی را مهار کند. این درخواست در پی حمله مرگبار اخیر کره شمالی به یک جزیره متعلق به کره جنوبی مطرح شد.


دفتر رییس جمهوری کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که لی میونگ باک در دیداربا دای بینگو، عضو شورای دولتی چین در سئول به او گفته است که پکن باید  منصفانه و با مسوولیت بیشتری در رابطه با کره شمالی عمل کند. دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی می گوید که آقای لی همچنین هشدار داد که سئول به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی «با قدرت» واکنش نشان خواهد داد.


نیروهای دریایی ایالات متحده و کره جنوبی روز یکشنبه در آبهای غربی شبه جزیره کره صف آرایی کردند. آنان قرار است رزمایشی چهار روزه برگزار کنند که با هدف بازداشتن کره شمالی از حملات بیشتر صورت می گیرد.


چین مدت ها است که به عنوان متحد اصلی کره شمالی شناخته می شود و از جانب آمریکا و دیگر کشورها تحت فشار فزاینده ای قرار دارد تا از نفوذ خود برای کنترل کشور فقیر کره شمالی استفاده کند.


«وو داوی» دیپلمات بلندپایه چینی، روز یکشنبه خواستار برگزاری نشست اضطراری شش جانبه درباره برنامه هسته ای کره شمالی با حضور مقامات این کشور شد. وی هدف این نشست را تبادل نظر درباره آنچه آنها را مسائل عمده نگرانی خواند، اعلام کرد.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر